Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 64

Wątek: Hale,Zdjęcia z trybun, Akredytacje itp.

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Dolina Lina Na A
    Posty
    518

    Domyślnie Hale,Zdjęcia z trybun, Akredytacje itp.

    Witam wkrótce zamierzam brać czynny udział w imprezach sportowych, wystawowych i pokazowych jako 'KIBIC' i zastanawia mnie rzecz czy jako kibic mogę wejść na hale z profesjonalnym sprzętem. Dla przykładu mam zamiar wybrać się na pokaz Harlem Globetrotters jednocześnie zamówić bardzo dobre miejsce. Kiedyś zanim zacząłem zajmować się fotografią znajomy wziął jakiegoś Fuji na koncert SnoopDoga i niby go nie wpuścili ze względu na "profesjonalnie wyglądający sprzęt" ( Może sobie jaja ze mnie robił ) . Ciekawi mnie również np jakby to wyglądało gdybym poszedł do studia na taki powiedzmy " Taniec z Gwiazdami " A oto moje pytania
    1. Czy można jako kibic wchodzić z profesjonalnym sprzętem i używać go z trybun??
    2. Czy nie zdarza się, że organizatorzy zastrzegają sobie robienia zdjęć w swoim regulaminie którego ciężko się doszukać na oficjalnych stronach?
    3. Czy extender by się nadał na zdjęć w halach?
    Proszę oświećcie mnie. Bo wielu pisze tutaj, że najlepszą drogą do dostania akredytacji w przyszłości jest rozwijanie się powolutku zaczynając od małego klubu sportowego? Myślę, że sposobem którym ja bym chciał sobie wykreować portfolio jest znacznie łatwiej się wybić, o ile można tak
    W sumie tak logicznie patrząc to można stwierdzić, że jeżeli na mecz ManU-Barca można wejść z małpką to dlaczego nie z 100-400IS z x2 extenderem.
    Z góry dzięki za odpowiedzi

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    782

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kucza21 Zobacz posta
    W sumie tak logicznie patrząc to można stwierdzić, że jeżeli na mecz ManU-Barca można wejść z małpką to dlaczego nie z 100-400IS z x2 extenderem.
    Odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie nr 1 Masz do tego prawo i choćby nie wiem jak ochrona się z Tobą spierała, masz prawo. Nie musisz być z prasy, żeby posiadać profesjonalny sprzęt i jeśli go posiadasz to nikt nie może Ci tego zabronić. Rzeczywiście pamiątkowe zdjęcia można robić małpką itd. więc zawsze możesz powiedzieć, że innego nie masz

    Cytat Zamieszczone przez kucza21 Zobacz posta
    2. Czy nie zdarza się, że organizatorzy zastrzegają sobie robienia zdjęć w swoim regulaminie którego ciężko się doszukać na oficjalnych stronach?
    Mogą sobie zastrzegać tak jak to było podczas Mistrzostw Świata w Łyżwiarstwie Figurowym w Warszawie odbywającym się na torwarze o czym każdy wchodzący fotoreporter był informowany o nie wykonywanie zdjęć z błyskiem. Samych zdjęć nie może chyba zabronić - ale mogę się mylić. Najczęściej tak jak i w Metrze Warszawskim tak i wtedy na Łyżwiarstwie nie wolno wykonywać z błyskiem zdjęć.

    Cytat Zamieszczone przez kucza21 Zobacz posta
    3. Czy extender by się nadał na zdjęć w halach?
    No w sumie czemu nie, TC2x z 300/2.8 albo 400/2.8 i OK, z 100-400 to śmierć. W 100-400 na długim końcu masz światło chyba 5,6, a Extender spowoduje, że będzie jeszcze ciemniej.

    Cytat Zamieszczone przez kucza21 Zobacz posta
    Ciekawi mnie również np jakby to wyglądało gdybym poszedł do studia na taki powiedzmy " Taniec z Gwiazdami "
    Przy wejściu okazujesz akredytacje TVNu, którą wcześniej załatwia redakcja. I również podczas programu nie wolno Ci jest robić zdjęć z błyskiem
    Ostatnio edytowane przez Olszewski ; 25-02-2008 o 07:58
    40D/BG-E2N | 17-40/4.0 L | 85/1.8 USM | 430 EX |
    Ktoś naruszył Twoje prawa?

  3. #3

    Domyślnie

    Olszewski/nie masz do końca racj... Np w Heineken Opener w REGULAMINIE jest wyraźnie napisane, że nie wolno wnosić lustrzanek.. Wchodząc na teren imprezy/meczu/jasełek w szkole zgadzasz się na regulamin.... i możesz organizatorom skoczyć

  4. #4
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    214

    Domyślnie

    To, że na imprezy nie wpuszczają z profesjonalnie wyglądającym sprzętem, to bardzo dobrze. Przewrotna opinia? Tu chodzi o szeroko pojęty interes naszej branży. Chodzi o to , żeby na rynku nie pojawiało się zbyt dużo względnie dobrych zdjęć z danej imprezy. Żeby tym, którym chce się/ mogą/ muszą załatwić akredytację opłacało się to. A nam, amatorom pozostaie iść na koncert/ imprezę/ mecz i cieszyć się spektaklem. Zdjęcia gwiazd i tak zobaczymy w ulubionej prasie.

  5. #5
    Uzależniony
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    782

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 1jac Zobacz posta
    To, że na imprezy nie wpuszczają z profesjonalnie wyglądającym sprzętem, to bardzo dobrze. Przewrotna opinia? Tu chodzi o szeroko pojęty interes naszej branży. Chodzi o to , żeby na rynku nie pojawiało się zbyt dużo względnie dobrych zdjęć z danej imprezy. Żeby tym, którym chce się/ mogą/ muszą załatwić akredytację opłacało się to. A nam, amatorom pozostaie iść na koncert/ imprezę/ mecz i cieszyć się spektaklem. Zdjęcia gwiazd i tak zobaczymy w ulubionej prasie.
    Otóż to To jest też główny powód dla którego się czepiają.

    Cytat Zamieszczone przez Łukasz Unterschuetz Zobacz posta
    Olszewski/nie masz do końca racj... Np w Heineken Opener w REGULAMINIE jest wyraźnie napisane, że nie wolno wnosić lustrzanek.. Wchodząc na teren imprezy/meczu/jasełek w szkole zgadzasz się na regulamin.... i możesz organizatorom skoczyć
    Nie napisałem, że mam do końca rację Jedynie z czym się spotkałem to to, że nie wolno wykonywać zdjęć z błyskiem.
    Ciekawi mnie to czy jak są fotoreporterzy i walą fotki to czy mają podstawy prawne do tego, aby z trybun nie można było robić BO MAM PROFESJONALNY SPRZĘT.
    40D/BG-E2N | 17-40/4.0 L | 85/1.8 USM | 430 EX |
    Ktoś naruszył Twoje prawa?

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Ad 2. Organizatorzy bardzo często, żeby nie powiedzieć "na ogół", zastrzegają w regulaminie zakaz wnoszenia sprzętu fotograficznego. Pierwszy z brzegu cytat z regulaminu koncertu zespołu Metallica, który ma się odbyć 28 maja w Chorzowie:

    "4. Organizator zastrzega sobie prawo w połączeniu z
    wszystkimi innymi postanowieniami i dyrektywami, które
    będą uwidocznione na bilecie lub umieszczone na tablicy
    na terenie obiektu do tego, co następuje:

    b. Odmówić wniesienia na teren imprezy oraz użycia w
    trakcje imprezy aparatu fotograficznego, kamery lub
    innego sprzętu,nagrywającego audio-video.
    Osoby które będą starały się wnieść na teren koncertu
    aparat fotograficzny, kamerę lub innego rodzaju sprzęt
    nagrywający audio video, będą musiały liczyć się z
    koniecznością przekazania go w depozyt, którego koszt
    wynosi 50 PLN.
    "


    Źródło tutaj
    Ostatnio edytowane przez Kolaj ; 25-02-2008 o 08:47
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  7. #7
    Dopiero zaczyna Awatar Rafał Gutowski
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Ludwigshafen - Germany
    Wiek
    46
    Posty
    49

    Domyślnie

    Z tym profesjonalnym sprzętem jest trochę tak jak z wnoszeniem na koncerty i inne imprezy własnych napojów, jedzenia etc.
    W Polsce co prawda się jeszcze z tym nie spotkałem, ale w Niemczech bardzo często. Na koncert nie wolno wnieść wody mineralnej w plastikowej butelce - oficjalnie jest to podyktowane kwestiami bezpieczeństwa... i jest to bardzo skrupulatnie egzekwowane. Nie stanowi jedak problemu kupienie na terenie imprezy piwa w szklanym kuflu. Nie jest to zgodne z niemieckim prawem, ale... (wymowne milczenie).
    Podobnie jest ze sprzętem foto. Wnieść nie możesz, ale po imprezie możesz u organizatora, profesjonalne fotki kupić.
    Innymi słowy ... kasa, kasa i jeszcze raz kasa. Wszyscy chcą zarobić. Tylko powoli staje się to niesmaczne. Niby dlaczego mam ponosić koszty akredytacji, jeżeli chcę mieć dobre zdjęcia tylko na swój użytek...
    EOS 40d + BG-E2N, EOS 350d + BG-E3 + Kit (EFs 18-55); EOS 3000v + Kit (EF 24-90); EF 17-40 f/4 L USM; EF 70-200 f/4 L USM; EF 50 f/1.4 USM; 430 EX; 580 EX II; etc, etc...
    www.rg-foto.eu

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    np monopodem można zabić.
    Z tego co pamiętam chyba Cichy wnosił swój profesjonalny sprzęt na Ligę Światową. Jako kibic.
    Inny mój znajomy też tak musiał zrobić, gdy redakcja nie zdążyła go akredytować.

    Ale zdaje mi się, że to zależy od konkretnej imprezy - no i jak znam życie to dzwoniąc wcześniej do organizatora usłyszy się "nie" choćby to nie do końca była prawda.

    A teraz abstrachując:
    Wbrew pozorom jak nie ma się kompletnie doświadczenia w fotografii sportowej - piłkarskiej w tym wypadku - to moim zdaniem lepszym pomysłem jest pójście na mecz niższej ligi z bardzo prostej przyczyny --> brak oświetlenia implikuje mecze rozgrywane za dnia, a co za tym idzie AF szybciej i pewniej łapie.
    I zdjęcia siłą rzeczy (niskie ISO) wychodzą po prostu ładniejsze.

    A ten pan jest świetnym tego przykładem:
    http://plfoto.com/126400/autor.html
    Ostatnio edytowane przez adamek ; 25-02-2008 o 10:10
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  9. #9
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Dolina Lina Na A
    Posty
    518

    Domyślnie

    No z ciekawości poszukałem troszeczku o jednej imprezie o której pisałem a konkretnie Harlem Globetrotters. Znalazłem regulamin którego w 30 sek można było przeczytać, ale było zaznaczone jednak, że nie można wnosić aparatów . Ciekawi mnie jak to jest ustalone przez prawo i jeżeli np nie znajdę takiej notki w regulaminie i na pewniaka będą wchodził gdzieś a mi powiedzą. Niestety, ale nie może pan wejść. Druga sprawa tj. że na to wychodzi, że zanim kupimy bilet musimy doszukać się regulaminu

  10. #10
    Początki nałogu Awatar pawel-foto
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    57
    Posty
    342

    Domyślnie

    Koncerty są różne a gwaizdy kapryśne. I to co w regulaminie to jedno a w życiu drugie. I np. nie ma nic powiedziane, że nie wolno a tu gwiazda powie że sobie nie rzyczy i koniec. Jak jest chałas to bez błysku nam nikt nic wtedy nie zrobi jak jesteśmy w tłumie(albo nawet z błyskiem ale jak oświetlenie sceny też błyska). No gorzej na bardziej kameralnych koncertach. Zawsze lepiej się nie pchać ze sprzętem a oczy-a i bezpieczniej-choć ochrona i tak przegląda torby. Na imprezach sportowych z trybun to się nie spotkałem z jakimiś obostrzeniami. Ale i na koncertach i arenach sportowych (tych większej rangi)jest bezwzględny zakaz filmowania.
    1DIII, 6D, 450D; G10. S 8/3,5(F); S 14/2,8; C15/2,8(F); C 16-35/2,8 II; C 24-70/2,8; 28-105/3,5-4,5; C 50/1,4; C 135/2,0; C 70-200/2,8 IS; C 70-200/4; C Ex.1,4x II; C Ex.2x II, 580Ex II; 430Ex.... Studio w Kielcach (7xELFO)-możliwość wynajęcia ... SPRZEDAM:C 24-70/2,8, C 20/2,8....KUPIĘ obudowę podwodną do G10 (WP-DC28)

Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •