Strona 2 z 29 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 306

Wątek: ŚLUBY - a 24-105 IS SM L ??

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arturs Zobacz posta
    pewnie nie, ale zawsze mogą ustawić 2.8 - mając światło 4 nie masz już tej możliwości
    Moje odczucie jest takie, że 24-70 przy f2.8 za bardzo mydli (jak dla mnie jest to nie do zaakceptowania), mało tego - przy porównaniu go z 24-105 na F4 ten drugi jest ostrzejszy - niby dziwne, bo dla 24-105 to pełna dziura podczas gdy 24-70 jest przymknięty o działkę.
    Jeżeli ktoś nie potrzebuje lub rzadko robi zdjęcia z F2.8 polecam 24-105.
    Osobiście gdybym miał wyrzucić kasę na 24-70 wolałbym przeznaczyć ją na stałki - jakość i światło o wiele lepsze.
    Robiłem kilka ślubów 24-105 i jest OK. Czasami brakuje szerokości, ale od tego mam 10-22 :-).
    Ostatnio edytowane przez Matsil ; 25-02-2008 o 00:40
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar schabu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    1 352

    Domyślnie

    krótko i treściwie - to szkło do ślubów IMHO jest BE.
    Na której strefie chcesz dostać porannego tosta?

    fotografia biznesowa

  3. #3
    Początki nałogu Awatar Arche121
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Trójmiasto
    Posty
    288

    Domyślnie

    only 2.8 chyba ,ze lubisz spalac muszki w promieniu 3 metrów błyskając lampą

  4. #4
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schabu Zobacz posta
    krótko i treściwie - to szkło do ślubów IMHO jest BE.
    generalnie to szkło jest be!

    może dla jakiegoś niedzielnego fotografa co to chce pamiątki z wycieczki mieć lub zdjęcia rodzinne zrobić ....
    do kościoła tylko i wyłącznie bardzo szybkie (jasne) stałki , nawet 2.8 z Isem przy 1600 ledwo daje sobie radę...

    wiem z doświadczenia:
    przysłony 1.2 - 2.0 to podstawa ! by nie zabić klimatu Flashem i mieć szansę na nie poruszone zdjęcia

    pozdrawiam

  5. #5
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    53
    Posty
    83

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    generalnie to szkło jest be!

    może dla jakiegoś niedzielnego fotografa co to chce pamiątki z wycieczki mieć lub zdjęcia rodzinne zrobić ....

    O ile się zgodzę, że 24-105 f/4 IS L do kościoła się nie nadaje, o tyle powyższe
    stwierdzenie to jedna z największych głupot jaką w życiu na jakimkolwiek forum
    wyczytałem. A to o czymś świadczy, bo przez jakiś czas fora DPReview regularnie odwiedzałem.
    Gratuluję snobizmu. Jest imponujący.

  6. #6
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bertold Zobacz posta
    O ile się zgodzę, że 24-105 f/4 IS L do kościoła się nie nadaje, o tyle powyższe
    stwierdzenie to jedna z największych głupot jaką w życiu na jakimkolwiek forum
    wyczytałem. A to o czymś świadczy, bo przez jakiś czas fora DPReview regularnie odwiedzałem.
    Gratuluję snobizmu. Jest imponujący.
    nie kolego to nie snobizm to rzeczywistość - nikt kto poważnie myśli o fotografii nie ogranicza się przysłoną f4! ...
    nawet w bardzo słoneczny dzień w cieniu nigdy nie jest zbyt wiele lumenów!
    wiem bo światłomierz mam praktycznie cały czas na szyi

    jeżeli robisz zdjęcia w studio i masz światła pod dostatkiem lub walisz fleszem na maksa, możesz sobie cenić ten obiektyw... ale jeżeli jesteś bardziej kreatywny i chcesz utrwalać rzeczywistość tak jak ona wygląda, lub wprowadzać swoją narrację poprzez zawężanie GO - rozmywanie, rozpraszającego tła --> 24-105 f/4 IS L jest po prostu DO LUFTU
    !!!
    a w pomieszczeniach, kościołach jest z tym szkłem przekichane !

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar trampek
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Rzeszow, Poland
    Wiek
    43
    Posty
    1 546

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    nie kolego to nie snobizm to rzeczywistość - nikt kto poważnie myśli o fotografii nie ogranicza się przysłoną f4! ...
    nawet w bardzo słoneczny dzień w cieniu nigdy nie jest zbyt wiele lumenów!
    wiem bo światłomierz mam praktycznie cały czas na szyi

    jeżeli robisz zdjęcia w studio i masz światła pod dostatkiem lub walisz fleszem na maksa, możesz sobie cenić ten obiektyw... ale jeżeli jesteś bardziej kreatywny i chcesz utrwalać rzeczywistość tak jak ona wygląda, lub wprowadzać swoją narrację poprzez zawężanie GO - rozmywanie, rozpraszającego tła --> 24-105 f/4 IS L jest po prostu DO LUFTU
    !!!
    a w pomieszczeniach, kościołach jest z tym szkłem przekichane !
    tu sie trzeba zgodzic. na cropie:
    - ani szerokie
    - ani dlugie
    - ani jasne
    - ani ostre (niz chocby 50/1,8 na tej samej przyslonie)

    Jezeli o mnie chodzi takie szkielka mnie nie interesuja...
    R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max

  8. #8
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    53
    Posty
    83

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    nikt kto poważnie myśli o fotografii nie ogranicza się przysłoną f4! ...
    Widzę, że Ty jesteś kopalnią złotych myśli fotograficznych. Jestem ciekaw,
    czy Ty naprawdę wierzysz w to, że obiektyw za 4000 jest dla "niedzielnych
    pstrykaczy" i w to, że nie można myśleć "poważnie", cokolwiek to znaczy,
    o fotografii mając obiektyw f4.


    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    nawet w bardzo słoneczny dzień w cieniu nigdy nie jest zbyt wiele lumenów!
    wiem bo światłomierz mam praktycznie cały czas na szyi
    No tak, bo Ty jesteś prawdziwy fotograf, nie to co niedzielni pstrykacze
    z obiektywami za 4000.


    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    jeżeli robisz zdjęcia w studio i masz światła pod dostatkiem lub walisz fleszem na maksa,
    To trzeba fleszem na maksa "walić", żeby móc przy f4 robić zdjęcia? Czy Ty
    w ogóle redagujesz te swoje posty, czy tak tylko losowo klepiesz w klawisze
    aż spellchecker przestanie podkreślać na czerwono i pstrykasz "Zatwierdź
    odpowiedź"?


    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    możesz sobie cenić ten obiektyw... ale jeżeli jesteś bardziej kreatywny
    Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile arogancji tkwi w tym, co piszesz
    powyżej.

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    i chcesz utrwalać rzeczywistość tak jak ona wygląda,
    No tak, bo przy f4 nie da się utrwalić rzeczywistości. Ręce opadają.


    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    lub wprowadzać swoją narrację poprzez zawężanie GO - rozmywanie, rozpraszającego tła
    Twierdzisz, że przy f4 nie da się uzyskać rozmytego tła? Tym bardziej
    mając do dyspozycji 105mm?


    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    --> 24-105 f/4 IS L jest po prostu DO LUFTU!!!
    Ale tylko dla "poważnych" fotografów, jak rozumiem. Musisz, zatem, szybciutko
    poinformować takich ludzi, jak np. tego pana, który w całej swojej galerii ma tylko
    parę procent zdjęć robionych obiektywami jaśniejszymi niż f4.
    Rzeczywiście kiepsko coś tę rzeczywistość utrwala.
    Wspominam akurat o nim (mimo, że w sieci jest tysiące innych przykładów na
    to, że jednak da się takimi "niedzielnymi" obiektywami utrwalać rzeczywistość),
    bo miałem niezwykłą przyjemność go poznać i przekonać się jak wypowiada się
    nt. fotografii ktoś, kto rzeczywiście poważnie do niej podchodzi.


    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    a w pomieszczeniach, kościołach jest z tym szkłem przekichane !
    W kościołach, zgoda. Ale to jest prawda dla f/2.8 też. Ale we wszystkich
    pomieszczeniach? Bzdura. Trzeba tylko umieć je oświetlać.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar m_o_b_y
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Wa-wa
    Posty
    1 095

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    nie kolego to nie snobizm to rzeczywistość - nikt kto poważnie myśli o fotografii nie ogranicza się przysłoną f4! ...
    nawet w bardzo słoneczny dzień w cieniu nigdy nie jest zbyt wiele lumenów!
    wiem bo światłomierz mam praktycznie cały czas na szyi

    jeżeli robisz zdjęcia w studio i masz światła pod dostatkiem lub walisz fleszem na maksa, możesz sobie cenić ten obiektyw... ale jeżeli jesteś bardziej kreatywny i chcesz utrwalać rzeczywistość tak jak ona wygląda, lub wprowadzać swoją narrację poprzez zawężanie GO - rozmywanie, rozpraszającego tła --> 24-105 f/4 IS L jest po prostu DO LUFTU
    !!!
    a w pomieszczeniach, kościołach jest z tym szkłem przekichane !

    Boasting the superb build, mechanical and optical quality found in the Canon L-Series Lenses and a widely used range of focal lengths, the Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Lens is one of the best and most popular Canon general purpose lenses made. The Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Lens quickly became one of my favorites. If I had only one lens, this would be the one.

    One of the most important features in a lens is the focal length or focal length range - get it wrong and you might not be able to take the shots you want. And the use for a particular focal length or focal length range varies, of course, depending on the FOVCF of the body being used. That said, this lens gives us a very nice general purpose focal range to work with. On a full frame body, 24mm is very wide. On a 1.6x body, 24mm is only moderately wide (equivalent of 38.4mm). And the advantage or disadvantage - whichever it is for you personally - is the opposite on the other end as well.
    (...)
    When you care about the pictures, you want a well-built lens with great optical quality. The 24-105 L delivers in both of these regards.

    As you would expect from an L-Series Lens, the Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Lens is solidly built. The zoom and focus rings are smooth and the entire lens feels nice and handles even better. I really like the size and weight of this lens in the field. Weather sealing seals the deal if you are going afield - note that Canon recommends a UV filter for complete weather sealing on this lens. Canon's 1-Series bodies feature this protection as well.

    Źródło:
    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/

    Pozdrówka
    Ostatnio edytowane przez m_o_b_y ; 04-07-2008 o 16:43
    m_o_b_y
    --------------------------------------------------------
    Poszedłem w lewo, chociaż mogłem pójść i w prawo.
    Witold Gombrowicz

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    Zapomnij o 24-105 szczególnie jeżeli chcesz się kiedyś przesiadac na pęłna klatke . Miałem to szkło i sprzedałem teraz mam 24-70 2,8 . Szkło jest innej klasy - ostre od pełnej dziury o duzo lepszej kolorystyce i kontraście . Od czasu jak go kupiłem jakoś z niechęcia przypinam inne zoomy on je po prostu deklasuje . A wracając do głównego tematu pytania ze względu na prace w ciemniejszych miejscach nawet gdyby to 4,0 wypadało tak samo dobrze jak 2,8 to i tak bym brał 2,8 bo światła sie nie oszuka.
    Jeszce jedno nie słuchaj bzdur typu że 24-105 zrobisz zdjęcie przy 1/30 iso 1600 ludzie będa nieporuszeni i zdjęcia będa cacy bo chyba ten kto to piasał nie wiedział za bardzo o czym pisze ( owszem zrobisz ale z lampą - a ona nie zawsze możliwa jest do użycia, albo bedziesz mówił parze młodej "ok a teraz prosze nie oddychcąc bo bede robił zdjęcie " )

Strona 2 z 29 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •