Pokaż wyniki od 1 do 10 z 306

Wątek: ŚLUBY - a 24-105 IS SM L ??

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Najlepiej to wziąć jakąś przykładową fotę zrobioną bez lampy i przeanalizować czym i na jakim czasie da się ją zrobić.
    Jako że sobie właśnie zakupiłem 24-105 (nawiasem, bardzo ostry w całym zakresie od f/4, nie wiem skąd te narzekania) to zabrałem go przetestować do kościoła, bez stresu że nic nie wyjdzie bo nie ja byłem fotografem na tym ślubie. Kościół ciemnawy, ale jeszcze nie z gatunku tych najgorszych.

    5D + 24-105, 105mm, f/4, 1/25s, ISO1600
    Walnąłem seryjkę na servo jak wychodzili. Z 11 zdjęć, ostre tzn. takie na których młodzi na odbitce 20x30 wyglądają na zamrożonych w ruchu wyszło 7 zdjęć, pozostałe są lekko "w ruchu" a na dwóch servo 5D się zgubiło.

    No i teraz zamieniamy 24-105 na inne szkła i patrzymy co wychodzi.

    135/2.0L
    Czas 1/100s. Lepsze rozmycie tła, 100% pewne zamrożenie ruchu ale każda klatka poruszona.

    100/2.0, 85/1.8
    Czas 1/100s, 1/125s. Lepsze rozmycie tła, 100% pewne zamrożenie ruchu i z czasem jesteśmy idealnie. Efekt będzie lepszy.

    24-70/2.8L
    Nie ma ogniskowej 105mm ale załóżmy że na 70mm kadr będzie podobny. Otwieramy na f/2.8, tło będzie troszkę bardziej rozmyte ale z racji krótszej ogniskowej ogromnej różnicy w bokeh nie będzie. Czas wyjdzie 1/50s i jest dużo większa pewność zamrożenia ruchu ale nie utrzymamy tej cegły w rękach, wszystkie zdjęcia poruszone.

    Dlatego nie zgadzam się z tezą że 24-70/2.8 jest dużo przydatniejszy w kościele. Są sytuacje w których 2.8 będzie lepsze w kościele od ISa ale 99% wszystkich ujęć z kościoła jest statyczna a w pozostałych można sobie poradzić robiąc kilka klatek aby mieć pewność. W czasie przysięgi wszystkie foty wyszły ostre przy czasie 1/20s i ogniskowej 105mm. 24-70/2.8 wszystkie zdjęcia wyszłyby poruszone bo przy 1/40s znowu jest problem utrzymania obiektywu w rękach i ogniskowej 70mm.

    Moje wnioski są takie: dwa korpusy ze stałkami np. pary 35 + 100 czy 24 + 85, albo 24-105/IS jeśli tylko jedno szkło. 24-70/2.8 to ani jasno ani szeroki zakres ani stabilizacja.
    ładne zdjęcie
    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Wybrałem akurat tą bo to najbardziej dynamiczna scena z całej ceremonii. Jeśli tutaj 24-105 daje radę to na statycznych jest tylko lepiej.
    Oczywiście prędzej czy później będzie taki kościół gdzie 24-105 będzie za ciemny ale wtedy 24-70 również.
    niektórzy by cię za taką herezje spalili na stosie ;-)

    ale jestem podobnego zdania - to co napisałeś jest najprawdziwszą prawdą ;-)
    bywałem w kościołach gdzie spokojnie 24-105 iso800 przy czasach 1/50-1/80robiłem pół ceremoni a drugie pół 50 1.4

    i tak jak mówisz są kościoły gdzie jest tak ciemno że nawet 24-70 2.8 nie pomoże
    ostatnio byłem w Krzeszowicach k. Krakowa w kościele; panowie kamerzyści rozłożyli statywy z dwoma halogenami
    50mm używałem na iso1600 przy czasach ~1/60-1/80 i przysłonach 2.8-3.2
    ale bez tych halogenów to ciemność, widzę ciemność!

    no i ja robie śluby za darmo
    Ostatnio edytowane przez pst ; 19-08-2008 o 13:04
    Don't argue with stupid people, because they drag you down to their level and beat you with experience!
    sprzęt w Hiszpanii - lokacja nieznana
    dwa lata z lustrem, a update'u brak...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •