Pokaż wyniki od 1 do 10 z 306

Wątek: ŚLUBY - a 24-105 IS SM L ??

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Glorf Zobacz posta
    Super. I co nie uzyska sie ladnego bokehu na 100mm przy 4.0?
    GO zależy od czterech podstawowych czynników, ogniskowej, przysłony, dystansu do fotografowanej scenerii i wielkości matrycy lub materiału światłoczułego ....

    Bokeh zależy zdecydowanie od optyki, konstrukcji obiektywu, głównie od ilości blaszek w przysłonie - stąd kształt bokeh i stopień rozmazania.

    niektóre obiektywy mają bardzo ładny bokeh, a nie które nie - zgadnij które są tańsze?

    W dawanych czasach, kiedy miałem 8 lat i zaczynałem swoja pasję fotograficzną, podstawowymi obiektywem kitowym był 50mm 1.8 lub 1.4, tak było w przypadku mojej pierwszej lustrzanki Practica mtl5 z obiektywem Pentakon 50/1.8,
    marketing i rozwój technologi, elektroniki pchną aparaty fotograficzne w ręce mas, kiedy autofocus i wbudowany flasz stał się codziennością, producenci zaczęli wpychać tanie plastikowe rury do aparatów zwane potocznie zoomami...
    niektóre zoomy są naprawdę dobre i nieznacznie ustępują stałką, choć relacja jest najczęściej taka że, najdroższy zoom może jedynie konkurować z najtańszą stałką ...

    Bardzo dużo ludzi - przepraszam za wyrażenie - amatorów - czyt. ludzi nie zajmujących się fotografią na co dzień (nie uzależnionych od pstrykania fot)
    mylą fakt poosiadania zoom'a z możliwością przybliżenia sobie czegoś bez koniecznością podchodzenia do fotografowanego obiektu lub na odwrót...

    nic bardziej mylnego !

    wszyscy wiemy że twarze wyglądają najlepiej w zakresie ogniskowych od 80-200 mm, 50mm to ekwiwalent ludzkiego oka, wszystko poniżej 50mm powstało do utrwalenia scen w których nie możemy sobie pozwolić na uzyskanie odpowiedniego dystansu od fotografowanego obiektu...

    reasumujć - posiadanie całego zakresu ogniskowych od 17-300 nikomu do niczego nie jest potrzebne!!! posiadanie np dwóch stałek i jednego zoom'a zapewnia nam swobodę w prawie wszystkich możliwych sytuacjach.

    IMO posiadanie przynajmniej jednej (niekoniecznie eLki) "jasnej" stałki to muś!!!

    Wielu fotografów preferuje zestaw 17-35mm, 50mm, 70-200mm im jaśniejsze tym lepsze ...
    obiektyw o którym mowa w tym poście 24-105 IS SM, jest w tych kategoriach wyrwany jak z księżyca, nie jest ani dobrym zoomem ani ciekawą alternatywą dla powyższego zestawu ...
    mniej doświadczonym fotografom może wyrządzić więcej krzywdy niż pożytku ... a na pewno nie nadaje się do fotografowania ludzi w warunkach bardzo ograniczonego oświetlenia, a w połączeniu z nawet najmocniejszą lampa błyskową w rękach niedoświadczonego fotografa może dać bardzo rozczarowujące efekty ...

    ludziska dlaczego tak bronicie się rękami i nogami, przed stałkami?
    przecież powszechnie wiadomo że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez VanMurder ; 29-02-2008 o 04:24

  2. #2
    Początki nałogu Awatar hofi66
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    59
    Posty
    290

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    ludziska dlaczego tak bronicie się rękami i nogami, przed stałkami?
    przecież powszechnie wiadomo że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego

    pozdrawiam
    Bo ludzie są leniwi i chcą mieć "jedno" do wszystkiego, wspaniałe, uniwersalne ... i potem mamy owe cuda. Coś, co jest rozwiązaniem wszystkiego i niczego. Tworzymy zdjęcia a potem na siłę kreujemy z nim sztukę na f4.0. Tak tez można, tylko po co?
    Ostatnio edytowane przez hofi66 ; 29-02-2008 o 05:15
    Trzeba mieć odwagę, by milczeć ...

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar kami74
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Piaseczno
    Wiek
    50
    Posty
    1 492

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    ludziska dlaczego tak bronicie się rękami i nogami, przed stałkami?
    przecież powszechnie wiadomo że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego
    VanMurder to nie my się bronimy , to nasze portfele sie bronią. Oczywiście kazdy by chciał swięta trójce: 35L, 85L, 135L tyle, ze na tej samej zasadzie rówinież chcialbym Porsche 911GT. A rzeczywistość jest taka, że zamierzamkupić 24-105 i jeżdże Fordem. Kompromis niestety, kompromis
    5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R
    MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA

    później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kami74 Zobacz posta
    to nie my się bronimy , to nasze portfele sie bronią. Oczywiście kazdy by chciał swięta trójce: 35L, 85L, 135L
    A rzeczywistość jest taka, że zamierzamkupić 24-105
    Kompromis niestety, kompromis
    gdyby chodziło tylko o portfel, to rzeczywistość powinna wyglądać np. tak 28/1.8; 50/1.4 i 85/1.8
    albo 35/2; 50/1.4 i 100/2

    ale tu chyba nie chodzi o portfel, tylko o duze, czarne z czerwonym paskiem i magiczną literką L :-D a kompromis polega na na tym, że w pierwszym przypadku mamy f/1.2-2 a w drugim f/4
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  5. #5
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kami74 Zobacz posta
    VanMurder to nie my się bronimy , to nasze portfele sie bronią. Oczywiście kazdy by chciał swięta trójce: 35L, 85L, 135L tyle, ze na tej samej zasadzie rówinież chcialbym Porsche 911GT. A rzeczywistość jest taka, że zamierzamkupić 24-105 i jeżdże Fordem. Kompromis niestety, kompromis
    nigdy nie napisałem że trzeba od razu "przytulać" eLki za cenę swojego wspaniałego zoom'a masz 2-3 "tańsze" stałki - myślę że lenistwo i strach przed paprochami na sensorze jest większy a Porsche zawsze można kupić z przebiegiem, lub pożyczyć na weekend

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar kami74
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Piaseczno
    Wiek
    50
    Posty
    1 492

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    nigdy nie napisałem że trzeba od razu "przytulać" eLki za cenę swojego wspaniałego zoom'a masz 2-3 "tańsze" stałki - myślę że lenistwo i strach przed paprochami na sensorze jest większy a Porsche zawsze można kupić z przebiegiem, lub pożyczyć na weekend
    No tak, tyle, że jak porownam jakość optyczna taniej stałki jaką posiadam czyli 50 1.8 której notabene czesto używam i tego Twoim zdaniem kiepskiego zooma 24-105 to 50tka dostaje. Tak wiem moge sobie kupić 50 1.4 i 85 1.8 i byc moze kiedyś przyjdzie taki moment kiedy stane sie wyznawca stałek. Narazie bardzo porzadny zoom jakim jest w mojej opinii 24-105 wystarczy mi do wiekszości zastosowań.
    5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R
    MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA

    później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..

  7. #7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    GO zależy od czterech podstawowych czynników, ogniskowej, przysłony, dystansu do fotografowanej scenerii i wielkości matrycy lub materiału światłoczułego ....

    Bokeh zależy zdecydowanie od optyki, konstrukcji obiektywu, głównie od ilości blaszek w przysłonie - stąd kształt bokeh i stopień rozmazania.

    niektóre obiektywy mają bardzo ładny bokeh, a nie które nie - zgadnij które są tańsze?

    W dawanych czasach, kiedy miałem 8 lat i zaczynałem swoja pasję fotograficzną, podstawowymi obiektywem kitowym był 50mm 1.8 lub 1.4, tak było w przypadku mojej pierwszej lustrzanki Practica mtl5 z obiektywem Pentakon 50/1.8,
    marketing i rozwój technologi, elektroniki pchną aparaty fotograficzne w ręce mas, kiedy autofocus i wbudowany flasz stał się codziennością, producenci zaczęli wpychać tanie plastikowe rury do aparatów zwane potocznie zoomami...
    niektóre zoomy są naprawdę dobre i nieznacznie ustępują stałką, choć relacja jest najczęściej taka że, najdroższy zoom może jedynie konkurować z najtańszą stałką ...

    Bardzo dużo ludzi - przepraszam za wyrażenie - amatorów - czyt. ludzi nie zajmujących się fotografią na co dzień (nie uzależnionych od pstrykania fot)
    mylą fakt poosiadania zoom'a z możliwością przybliżenia sobie czegoś bez koniecznością podchodzenia do fotografowanego obiektu lub na odwrót...

    nic bardziej mylnego !

    wszyscy wiemy że twarze wyglądają najlepiej w zakresie ogniskowych od 80-200 mm, 50mm to ekwiwalent ludzkiego oka, wszystko poniżej 50mm powstało do utrwalenia scen w których nie możemy sobie pozwolić na uzyskanie odpowiedniego dystansu od fotografowanego obiektu...

    reasumujć - posiadanie całego zakresu ogniskowych od 17-300 nikomu do niczego nie jest potrzebne!!! posiadanie np dwóch stałek i jednego zoom'a zapewnia nam swobodę w prawie wszystkich możliwych sytuacjach.

    IMO posiadanie przynajmniej jednej (niekoniecznie eLki) "jasnej" stałki to muś!!!

    Wielu fotografów preferuje zestaw 17-35mm, 50mm, 70-200mm im jaśniejsze tym lepsze ...
    obiektyw o którym mowa w tym poście 24-105 IS SM, jest w tych kategoriach wyrwany jak z księżyca, nie jest ani dobrym zoomem ani ciekawą alternatywą dla powyższego zestawu ...
    mniej doświadczonym fotografom może wyrządzić więcej krzywdy niż pożytku ... a na pewno nie nadaje się do fotografowania ludzi w warunkach bardzo ograniczonego oświetlenia, a w połączeniu z nawet najmocniejszą lampa błyskową w rękach niedoświadczonego fotografa może dać bardzo rozczarowujące efekty ...

    ludziska dlaczego tak bronicie się rękami i nogami, przed stałkami?
    przecież powszechnie wiadomo że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego

    pozdrawiam

    a zoomy z zakresu 17-50 lub 18-50 ? Wiesz, to co piszesz to prawda o stałkach, natomiast jest jeszcze kwestia finansowa... Pewnie, że chciałbym mieć kilka dobrych jasnych stałek, ale ile to kosztuje ?
    Poza tym znajdź mi proszę jasny szeroki kąt do mojego 350D...
    czasami te zoomy są jedyną alternatywą. (mówię o zoomach 18-50 2.8).
    Zresztą kwestia przybliżania do obiektu jest prosta - ruszasz 4 litery i podchodzisz - masz zoom. A szeroki kąt ? Zrób stałką 50 mm 1.4 fotki w pokoju 10 m2 (...).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •