Strona 31 z 31 PierwszyPierwszy ... 21293031
Pokaż wyniki od 301 do 306 z 306

Wątek: ŚLUBY - a 24-105 IS SM L ??

  1. #301

    Domyślnie

    trza było lampą walnąć na wprost !!!! hehehe (żartuję)

  2. #302
    Pełne uzależnienie Awatar ripek
    Dołączył
    Jul 2005
    Wiek
    40
    Posty
    1 486

    Domyślnie

    Był taki jeden koleś z sony alpha Spawara na wprost. Koło północy kadry miał ostro poprzekręcane
    Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II

  3. #303

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Wybrałem akurat tą bo to najbardziej dynamiczna scena z całej ceremonii. Jeśli tutaj 24-105 daje radę to na statycznych jest tylko lepiej.
    Oczywiście prędzej czy później będzie taki kościół gdzie 24-105 będzie za ciemny ale wtedy 24-70 również.
    eeee. według mnie ta para wychodząca z kościoła to nie jest najbardziej dynamiczna scena z całej ceremonii....
    z "jakiegoś" doświadczenia wiem, że znacznie bardziej dynamiczne sceny to takie gdzie robimy bliższe ujęcia pary młodej w ruchu, ale w ruchu gestów, mimiki - nie całych postaci. (tak jak na zdjeciu poniżej)
    to ujęcie które pokazałeś (wychodząca para) akurat wg mnie łatwo zamrozić - zwłaszcza z takiej odległości i pod takim kątem...
    ale to moje zdanie. niech się wypowiedzą ślubni weterani.



  4. #304
    Pełne uzależnienie Awatar ripek
    Dołączył
    Jul 2005
    Wiek
    40
    Posty
    1 486

    Domyślnie

    Tego typu scena jest raczej statyczna. Często trzeba strzelać seriami gdyż niektórzy ludzie często mrużą oczy. IMO wychodzenie jest troszkę trudniejsze (zależnie od jasności kościoła).
    Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II

  5. #305
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    49
    Posty
    1 696

    Domyślnie

    wychodzenie robie 85mm 1,8 ... tam to łatwo poruszyć .... zawsze proszę żeby nei biegli z tego kościoła :-) ale ciężko się fotografuje idąc do tyłu ;-)
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

  6. #306

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Najlepiej to wziąć jakąś przykładową fotę zrobioną bez lampy i przeanalizować czym i na jakim czasie da się ją zrobić.
    Jako że sobie właśnie zakupiłem 24-105 (nawiasem, bardzo ostry w całym zakresie od f/4, nie wiem skąd te narzekania) to zabrałem go przetestować do kościoła, bez stresu że nic nie wyjdzie bo nie ja byłem fotografem na tym ślubie. Kościół ciemnawy, ale jeszcze nie z gatunku tych najgorszych.

    5D + 24-105, 105mm, f/4, 1/25s, ISO1600
    Walnąłem seryjkę na servo jak wychodzili. Z 11 zdjęć, ostre tzn. takie na których młodzi na odbitce 20x30 wyglądają na zamrożonych w ruchu wyszło 7 zdjęć, pozostałe są lekko "w ruchu" a na dwóch servo 5D się zgubiło.

    No i teraz zamieniamy 24-105 na inne szkła i patrzymy co wychodzi.

    135/2.0L
    Czas 1/100s. Lepsze rozmycie tła, 100% pewne zamrożenie ruchu ale każda klatka poruszona.

    100/2.0, 85/1.8
    Czas 1/100s, 1/125s. Lepsze rozmycie tła, 100% pewne zamrożenie ruchu i z czasem jesteśmy idealnie. Efekt będzie lepszy.

    24-70/2.8L
    Nie ma ogniskowej 105mm ale załóżmy że na 70mm kadr będzie podobny. Otwieramy na f/2.8, tło będzie troszkę bardziej rozmyte ale z racji krótszej ogniskowej ogromnej różnicy w bokeh nie będzie. Czas wyjdzie 1/50s i jest dużo większa pewność zamrożenia ruchu ale nie utrzymamy tej cegły w rękach, wszystkie zdjęcia poruszone.

    Dlatego nie zgadzam się z tezą że 24-70/2.8 jest dużo przydatniejszy w kościele. Są sytuacje w których 2.8 będzie lepsze w kościele od ISa ale 99% wszystkich ujęć z kościoła jest statyczna a w pozostałych można sobie poradzić robiąc kilka klatek aby mieć pewność. W czasie przysięgi wszystkie foty wyszły ostre przy czasie 1/20s i ogniskowej 105mm. 24-70/2.8 wszystkie zdjęcia wyszłyby poruszone bo przy 1/40s znowu jest problem utrzymania obiektywu w rękach i ogniskowej 70mm.

    Moje wnioski są takie: dwa korpusy ze stałkami np. pary 35 + 100 czy 24 + 85, albo 24-105/IS jeśli tylko jedno szkło. 24-70/2.8 to ani jasno ani szeroki zakres ani stabilizacja.
    ładne zdjęcie
    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Wybrałem akurat tą bo to najbardziej dynamiczna scena z całej ceremonii. Jeśli tutaj 24-105 daje radę to na statycznych jest tylko lepiej.
    Oczywiście prędzej czy później będzie taki kościół gdzie 24-105 będzie za ciemny ale wtedy 24-70 również.
    niektórzy by cię za taką herezje spalili na stosie ;-)

    ale jestem podobnego zdania - to co napisałeś jest najprawdziwszą prawdą ;-)
    bywałem w kościołach gdzie spokojnie 24-105 iso800 przy czasach 1/50-1/80robiłem pół ceremoni a drugie pół 50 1.4

    i tak jak mówisz są kościoły gdzie jest tak ciemno że nawet 24-70 2.8 nie pomoże
    ostatnio byłem w Krzeszowicach k. Krakowa w kościele; panowie kamerzyści rozłożyli statywy z dwoma halogenami
    50mm używałem na iso1600 przy czasach ~1/60-1/80 i przysłonach 2.8-3.2
    ale bez tych halogenów to ciemność, widzę ciemność!

    no i ja robie śluby za darmo
    Ostatnio edytowane przez pst ; 19-08-2008 o 13:04
    Don't argue with stupid people, because they drag you down to their level and beat you with experience!
    sprzęt w Hiszpanii - lokacja nieznana
    dwa lata z lustrem, a update'u brak...

Strona 31 z 31 PierwszyPierwszy ... 21293031

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •