Strona 10 z 31 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 306

Wątek: ŚLUBY - a 24-105 IS SM L ??

  1. #91
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kami74 Zobacz posta
    VanMurder to nie my się bronimy , to nasze portfele sie bronią. Oczywiście kazdy by chciał swięta trójce: 35L, 85L, 135L tyle, ze na tej samej zasadzie rówinież chcialbym Porsche 911GT. A rzeczywistość jest taka, że zamierzamkupić 24-105 i jeżdże Fordem. Kompromis niestety, kompromis
    nigdy nie napisałem że trzeba od razu "przytulać" eLki za cenę swojego wspaniałego zoom'a masz 2-3 "tańsze" stałki - myślę że lenistwo i strach przed paprochami na sensorze jest większy a Porsche zawsze można kupić z przebiegiem, lub pożyczyć na weekend

  2. #92

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    GO zależy od czterech podstawowych czynników, ogniskowej, przysłony, dystansu do fotografowanej scenerii i wielkości matrycy lub materiału światłoczułego ....

    Bokeh zależy zdecydowanie od optyki, konstrukcji obiektywu, głównie od ilości blaszek w przysłonie - stąd kształt bokeh i stopień rozmazania.

    niektóre obiektywy mają bardzo ładny bokeh, a nie które nie - zgadnij które są tańsze?

    W dawanych czasach, kiedy miałem 8 lat i zaczynałem swoja pasję fotograficzną, podstawowymi obiektywem kitowym był 50mm 1.8 lub 1.4, tak było w przypadku mojej pierwszej lustrzanki Practica mtl5 z obiektywem Pentakon 50/1.8,
    marketing i rozwój technologi, elektroniki pchną aparaty fotograficzne w ręce mas, kiedy autofocus i wbudowany flasz stał się codziennością, producenci zaczęli wpychać tanie plastikowe rury do aparatów zwane potocznie zoomami...
    niektóre zoomy są naprawdę dobre i nieznacznie ustępują stałką, choć relacja jest najczęściej taka że, najdroższy zoom może jedynie konkurować z najtańszą stałką ...

    Bardzo dużo ludzi - przepraszam za wyrażenie - amatorów - czyt. ludzi nie zajmujących się fotografią na co dzień (nie uzależnionych od pstrykania fot)
    mylą fakt poosiadania zoom'a z możliwością przybliżenia sobie czegoś bez koniecznością podchodzenia do fotografowanego obiektu lub na odwrót...

    nic bardziej mylnego !

    wszyscy wiemy że twarze wyglądają najlepiej w zakresie ogniskowych od 80-200 mm, 50mm to ekwiwalent ludzkiego oka, wszystko poniżej 50mm powstało do utrwalenia scen w których nie możemy sobie pozwolić na uzyskanie odpowiedniego dystansu od fotografowanego obiektu...

    reasumujć - posiadanie całego zakresu ogniskowych od 17-300 nikomu do niczego nie jest potrzebne!!! posiadanie np dwóch stałek i jednego zoom'a zapewnia nam swobodę w prawie wszystkich możliwych sytuacjach.

    IMO posiadanie przynajmniej jednej (niekoniecznie eLki) "jasnej" stałki to muś!!!

    Wielu fotografów preferuje zestaw 17-35mm, 50mm, 70-200mm im jaśniejsze tym lepsze ...
    obiektyw o którym mowa w tym poście 24-105 IS SM, jest w tych kategoriach wyrwany jak z księżyca, nie jest ani dobrym zoomem ani ciekawą alternatywą dla powyższego zestawu ...
    mniej doświadczonym fotografom może wyrządzić więcej krzywdy niż pożytku ... a na pewno nie nadaje się do fotografowania ludzi w warunkach bardzo ograniczonego oświetlenia, a w połączeniu z nawet najmocniejszą lampa błyskową w rękach niedoświadczonego fotografa może dać bardzo rozczarowujące efekty ...

    ludziska dlaczego tak bronicie się rękami i nogami, przed stałkami?
    przecież powszechnie wiadomo że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego

    pozdrawiam

    a zoomy z zakresu 17-50 lub 18-50 ? Wiesz, to co piszesz to prawda o stałkach, natomiast jest jeszcze kwestia finansowa... Pewnie, że chciałbym mieć kilka dobrych jasnych stałek, ale ile to kosztuje ?
    Poza tym znajdź mi proszę jasny szeroki kąt do mojego 350D...
    czasami te zoomy są jedyną alternatywą. (mówię o zoomach 18-50 2.8).
    Zresztą kwestia przybliżania do obiektu jest prosta - ruszasz 4 litery i podchodzisz - masz zoom. A szeroki kąt ? Zrób stałką 50 mm 1.4 fotki w pokoju 10 m2 (...).

  3. #93

  4. #94
    Pełne uzależnienie Awatar kami74
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Piaseczno
    Wiek
    50
    Posty
    1 492

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    nigdy nie napisałem że trzeba od razu "przytulać" eLki za cenę swojego wspaniałego zoom'a masz 2-3 "tańsze" stałki - myślę że lenistwo i strach przed paprochami na sensorze jest większy a Porsche zawsze można kupić z przebiegiem, lub pożyczyć na weekend
    No tak, tyle, że jak porownam jakość optyczna taniej stałki jaką posiadam czyli 50 1.8 której notabene czesto używam i tego Twoim zdaniem kiepskiego zooma 24-105 to 50tka dostaje. Tak wiem moge sobie kupić 50 1.4 i 85 1.8 i byc moze kiedyś przyjdzie taki moment kiedy stane sie wyznawca stałek. Narazie bardzo porzadny zoom jakim jest w mojej opinii 24-105 wystarczy mi do wiekszości zastosowań.
    5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R
    MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA

    później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..

  5. #95

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    pomyśl nad tym

    Fisheye_EF_15mm_f_2_8.html

    pozdrawiam
    a coś tańszego ? może jakaś sigma ?
    Mam taki plan:
    Mam już KITa (ale to jako back-up)
    zamierzam kupić canon 50 mm 1.4 oraz coś szerokiego.
    50 mm 1.4 mogę kupić za 1000 zł, budżet mam 2300, więc zostaje mi
    1300 zł... co byś poradził żeby szeroki kąt mieć ?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    zresztą w****ia mnie to że canon nawet osłony przeciwsłonecznej nie daje...
    Ostatnio edytowane przez michal_sokolowski ; 29-02-2008 o 11:40 Powód: Automerged Doublepost

  6. #96
    Początki nałogu Awatar Hiv
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    42
    Posty
    321

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Glorf Zobacz posta
    Super. I co nie uzyska sie ladnego bokehu na 100mm przy 4.0?
    Uzyska, uzyska tylko potrzeba ci wtedy sporo światła! Albo bardzo pewnej ręki bo czasy w kosciele mogą być długie.
    Dla mnie ślub to przede wszystkim plener a ceremonia to raczej reportaż a tu na pewno sprawdzi się zdecydowanie lepiej 50 1.4 - jest całkowicie wystarczający. A do tego coś szerszego aby objąć wnętrze kościoła i młodych jak z niego wychodzą(tu Tokina 12-24).
    Plener to też 50tka + 24-70L(ja zastępczo T28-75 f2.8) + 70-200L i nic więcej nie potrzeba...

    Chyba, że ktoś ma zdecydowanie mniej ograniczone fundusze to wtedy 5D, 35, 50, 85 oczywiście L.

    Robić fotki, mniej debatować
    2x5DII + 16-35L + 24L + 35L + 85 1.8 + 135L + 70-200 f2.8L IS + 2x580ex II i inne graty do błyskania

  7. #97
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Opole
    Posty
    1 565

    Domyślnie

    Starcia zwolenników stałek i zoomów na tym forum były i będą. Nie ma czym się przejmować tylko kupować to co będzie dla nas lepsze i w zasięgu kasy. Ślub można zrobić na f4 + lampa jak i na stałce 1,4. Naturalne światło i mała GO nada naszym zdjęcią bardziej artystyczną wizję. Lampa i duża GO będzie kreować styl realistycznego reportażu. Co ciekawe z moich doświadczeń i rozmów z klientami często okazuje się, że wolą oni zdjęcia z całą rodzinką w kadrze niż zbliżenia buźki panny młodej z odseparowanym całkowicie tłem

  8. #98
    Uzależniony Awatar TomS
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Strzelin
    Wiek
    38
    Posty
    880

    Domyślnie

    Kto jakie zdjęcia woli to już kwestia gustu. Ja znam takich co wolą takie a inni takie. A poza tym klient widzi przed podpisaniem umowy jaki masz styl i jeśli mu pasuje to cię bierze albo nie.

  9. #99
    Bywalec Awatar Sproqet
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    DW
    Wiek
    44
    Posty
    167

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomS Zobacz posta
    ...klient widzi przed podpisaniem umowy jaki masz styl i jeśli mu pasuje to cię bierze albo nie.
    Ja też jestem tego samego zdania. Przed podpisaniem ma wgląd w twoje zdjecia i jeżeli jemu się podobają i cię wybiera to super. Przecież nie powiesz klientowi, że nie masz stalek i robisz zdjęcia z lampą
    ---------------------------
    stopka

  10. #100
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jul 2005
    Posty
    258

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shadow Zobacz posta
    rozmów z klientami często okazuje się, że wolą oni zdjęcia z całą rodzinką w kadrze niż zbliżenia buźki panny młodej z odseparowanym całkowicie tłem
    To jest tez to do czego zmierzalem - male DoF moze i daje "artyzm" do zdjecia jednak w reportazu slubnym liczy sie ostrosc sylwestki badz twarzy calej pary a nie oka pana mlodego i na nastepnym zdjeciu nosa panny mlodej a portretowa 50 1.4 warto miec zawsze jednak w kosciele osobiscie za bardzo tego nie widze.

Strona 10 z 31 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •