Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...
Robgr85 nie wiem dlatego pytam ;-)
http://www.tomaszgruszecki.com gg:1326595 Pozdrawiam.
Nie chodzi o rodzaj światła ale o rozstawienie lamp.
1DIII, 6D, 450D; G10. S 8/3,5(F); S 14/2,8; C15/2,8(F); C 16-35/2,8 II; C 24-70/2,8; 28-105/3,5-4,5; C 50/1,4; C 135/2,0; C 70-200/2,8 IS; C 70-200/4; C Ex.1,4x II; C Ex.2x II, 580Ex II; 430Ex.... Studio w Kielcach (7xELFO)-możliwość wynajęcia ... SPRZEDAM:C 24-70/2,8, C 20/2,8....KUPIĘ obudowę podwodną do G10 (WP-DC28)
Hmm ,wiec nie ma znaczenia czy zastosujemy swiatlo stale czy blyskowe ?![]()
http://www.tomaszgruszecki.com gg:1326595 Pozdrawiam.
Tylko w rachunku ? Zamowilem sobie wlasnie oswietlenie stale, ale chyba dokupie jeszcze zarowki blyskowe. ;-)
http://www.tomaszgruszecki.com gg:1326595 Pozdrawiam.
Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...
Hmm, zobaczymy ,sprzet przyszedl odpale w weekend i zobaczymy co z tego bedzie ;-)![]()
http://www.tomaszgruszecki.com gg:1326595 Pozdrawiam.
Różnicy - stałe, czy błyskowe rzeczywiście nie ma, tylko tak na prawdę trudno jest dostarczyć aż tyle mocy światła stałego, żeby się modelowi oczy nie wytopiły...
Sprawa z profesjonalnymi lampami studyjnymi wygląda tak, że posiadają one żarówkę modelującą i palnik. Moc światła modelującego przeważnie mozna regulować proporcjonalnie do błysku, który się w odpowiednim momencie wyzwoli, a co za tym idzie - dużo łatwiej ustawia się światło, bo widać efekt od razu, na modelu.
Ja w warunkach domowych zorganizowałem sobie "nibystudio", w którym używam parasolek rozpraszających, świetlówek 5500K (jako źródeł światla stałego) oraz dwóch Speedlight'ów (jak w podpisie), odpalanych radiowo.
Problem jest, jak trzeba uzyskać więcej kontrastowego i zarazem kierunkowego światła. Widziałem wczesniej jakiś wątek z propozycją zrobienia plastra miodu na lampę błyskową przy uzyciu słomek do napojów i taśmy klejącej, ale jeszcze tego nie przećwiczyłem.
Takiego zdjęcia, jak w przykładzei nie uda Ci się doświtlić tylko jedną lampą, bo widać tam przynajmniej dwa źródła światła - na modela i na czarne (w każdym bądź razie ciemne) tło, w celu jeg rozjasnienie za modelem. Można czywiście dodać jeszcze jakieś światło kontrowe - tak jak ktoś pisał wcześniej - na plecy i głowę modela.
20D+BG-E2 | 28-105/3.5-4.5 | 70-200/2.8 | 50/1.4 | 580EXII | EF-430 | Naneu | 600R