Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: Dobre rady do systemu 5D i nie tylko Pomożecie ?:)

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar monii
    Dołączył
    Jul 2005
    Wiek
    43
    Posty
    170

    Domyślnie Dobre rady do systemu 5D i nie tylko Pomożecie ?:)

    Hej
    Tak sie złożyło fajnie, że mam jakaś kase do wydania na nowy sprzęcik.
    Postanowiłam kupić canona 5D ( teraz mam 350) no i dopadły mnie dylematy co konkretnie kupić.

    Moje obecne obiektywy to canon 50 1.8
    tamron 28-75 2.8
    canon 17-40L 4.0


    Do canona 5D...mogę dokupić obiektyw (y) max za 4 tyś.

    Myślałam o kupnie 70-200 2,8 ( zresztą za poradą formułowiczów ).. ale z ISem to już jest znacznei drożej nawet w Stanach, a moje ręce wcale nie są takie stabilne.

    Zastanawiam się też czy 70-200 znajdze swoje zastosowanie w studio, bo sporo zamierzam własnie w studiu fotografować.
    ...czasem zdaży się też reporterka i ślub a ponieważ żadnego zooma nie mam to czuje ze ten zakup jest chyba niezbędny.

    No i kolejne pytanie....czy może zrezygnować ze światłomierza na rzecz jakiejś stałki.
    Do tej pory w studiu fotografowałam na czuja i ustawiałam lampy metodą prób i błędów (czasem się namęcze ) . Przeznaczylam wiec ok 1600 zł na światłomierz a teraz sie zastanawiam czy może powinnam tą kase przeznaczyć na jakąś stałkę. Nigdy z tego dobrodziejstwa nie korzystałam więc tak naprawde nie mam pojęcia jak bardzo światłomierz przydaje się w studiu..może to głupie pytanie ale cóz

    i prosze o wyrozumiałość Serio nie jestem specem od sprzętu, fotek robię dużo ale przeglądanie testów szkiełek, i dyskusje na ten temat to zupełnie nie moja bajka.
    Chciałabym ten sprzet kupić z rozwagą i wykorzystać go maxymalnie przez najbliższe lata wiec licze na małą pomoc z Waszej strony.

    czyli odnośnie obiektywu i światłomierza

    z góry dzięki

  2. #2
    Dopiero zaczyna Awatar MartineZ.oom
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    43
    Posty
    41

    Domyślnie

    70-200f/2.8 jak najbardziej nadaje się do studia - sam mam takie i używam, kiedy chcę uzyskać odpowiedni efekt z perspektywą. Jest ostre, wygodne ale wymaga statywu przy dłuższej pracy, co chyba zrozumiałe. Osobiście bardzo rzadko używam przesłon poniżej f/4 w studiu dlatego więc 2.8 nie jest niezbędne do pracy studyjnej (po prostu daje większe możliwości) a wręcz przy silnych lampach jest kłopot z przepaleniami. Kolejnym plusem jest uniwersalność i duża użyteczność poza studiem (np. dźwigam to szkło na koncerty).

    A co do światłomierza, to naucz się czytać histogram a dopiero później ku światłomierz. Wyjdzie Ci to na dobre.
    Czy L na obiektywie uczyni mnie Fotografem? Nie... ale w każdym razie poprawi mi humor

  3. #3
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Popieram sprawę światłomierza. Mając cyfrowy histogram, rzecz zbędna.

    A propos zooma - do studia spokojnie wystarczy 2,8 bez is-a. Mówię, 2,8, a nie 4, bo pewnie będziesz oczekiwał często małej GO, inaczej polecałbym na potrzeby studia 70-200 4 lub 4 is(ponoć lepszy optycznie).

    Gdybyś kupował f4 zapłacisz za używkę ok 1.800 pln.
    Wersja 2,8 pewnie koło 3.000.

    Spuść 50mm 1,8 na rzecz 50mm 1,4 - na 5 wersja 1,4 pracuje miodnie (Cena około 1.000)
    Rozważ jeszcze 85 1,8. (ok 1200-1300) Nie wiem jak ile wykorzystać na FF twoją L 17-40. Przy jej sprzedaży i dołożeniu możesz pomyśleć o 35mm 1,4 (choć to droga zabawka, lecz piękna).

    Podsumowując, set
    70-200 2,8
    50 1,4
    85 1,8
    _______________
    około - 5300

    Z wersją f4 o tysiąc mniej.
    Pozdrawiam

  4. #4
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez himi Zobacz posta
    Popieram sprawę światłomierza. Mając cyfrowy histogram, rzecz zbędna.
    ...
    Słowa tyleż mocne co nieprawdziwe. Światłomierz do studia przydaje się dużo bardziej niż się może wydawać tym co go nie posiadają.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  5. #5
    Uzależniony Awatar towersivy
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    WLKP-Krotoszyn
    Posty
    992

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez himi Zobacz posta
    Popieram sprawę światłomierza. Mając cyfrowy histogram, rzecz zbędna.
    Wierutna bzdura jeśli autor Potrafi! używać światłomierza to rzecz zaiście potrzebna nie tylko w samym studio, choć jeśli będziesz tam miał sporo mieszanego oświetlenia typu punktowce itp to rzecz jest nie do przecenienia.
    Polecam Sekonic-a L-358 moim zdaniem bardzo udany model i świetnie wypada w kwesti cena/jakośc.

    Pzdr.

    Edit: widze że Janusz mnie ubiegł

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    a używa ktoś 135L do studia..?? wcześniej myslałem o 70-200/2.8 jak monii ze względu na uniwersalność, ale właśnie uniwersalnosć poza studiem i miedzy innymi 1EV na korzyść 135L kieruje mnie na to szkło

  7. #7
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Kurcze, Janusz, pewnie masz rację, ja w studiu bywam rzadko, raczej po drugiej stronie szkła

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    No już się uderzyłem w piersi Towers, nie poniewieraj mnie!

  9. #9
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    IS do studia do niczego nie jest potrzebny, do tego bieganie z takim żelastwem jak 70-200/2.8 IS może być mocno męczące. Do studia to tylko stałki.
    Jakieś obiektywy już masz więc jesteś w stanie ocenić które ogniskowe ci są potrzebne. Jeśli fundusze są ograniczone to proponuję wybierać z 50/1.4, 85/1.8, 100/2.0. Jeśli możesz wydać trochę więcej to 135/2L a potem 85/1.2L i 35/1.4L.

  10. #10
    sadek
    Guest

    Domyślnie

    Myslę, że na początek zamiast światłomierza, można by było wykorzystać do ustawiania ekspozycji za pomocą "szarej karty". Efekty podobne, a koszt rzędu 30PLN mówi sam za siebie

    Jeszcze (uprzedzając) - jak się to robi: umieszcza się szarą kartę bezpośrednio przed fotografowanym obiektem, szarą kartą w kierunku aparatu. Aparat ustawiamy na punktowy pomiar i mierzymy ekspozycję na szarej karcie. Zapisujemy parametry, zabieramy kartę i zabieramy się do focenia

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •