na 1. kiebpskie b&w, ostrosci brakuje
a drugim ostrośc na nogach niestety
kadrowanie calkiem ok, ale tła do drugiego zdjecia zupełnie nie rozumiem
na 1. kiebpskie b&w, ostrosci brakuje
a drugim ostrośc na nogach niestety
kadrowanie calkiem ok, ale tła do drugiego zdjecia zupełnie nie rozumiem
Zastanawiam się co zrobiłem źle z ostrością:
obiektyw Sigma 70-300 APO DG, puszka 350D, AF ustawiony na centralny punkt, celowany na bliższe oko modelki... tymczasem większość fotek z tej sesji jest ostrzejsza nieco wcześniej. Robiłem test AF na FF/BF przy pomocy karty testowej opisywanej w jednym z wątków tego forum i wszystko wydaje się być w warunkach laboratoryjnych OK. Czy może z tym szkłem przy ogniskowej 70mm powiniennem szukać głębi ostrości z większymi przesłonami? (foty robiłem między 4-5.6, wszystkie na 70mm)....
Poza tym dziękuję za słowa krytyki, nie za bardzo rozumię tylko słów, że "murek odcina głowę modelce...". Jeśli w tym wątku coś podobnego było, przepraszam za ponawianie pytania - wątek stał się baaardzo duży, ale jest też kopalnią wiedzy - zupełnie z resztą jak całe CB![]()
Unikać poziomych linii które przebiegają za łączeniami poszczególnych części ciała osoby pozującej.
Co zrobiłeś źle? Sigma 70-300 nie jest za super, tym bardziej z 350tką. Rób kilka zdjęć tego samego kadru (nie serią, tylko z ponownym ustawieniem ostrości) i wybieraj w domu te trafione. A jak cię stać, to zmień puchę na XXd, lub szkło przynajmniej na C 50 1.8 (które też ma problemy z AF na puchach trzycyfrowych, ale da się przeżyć).
Sigma 70-300 jest zdecydowanie niesuper. Szczególnie do portretów![]()
"chcesz mieć tele z górnej półki, jedz suchary zamiast bułki"
Canon 400D, Tamron 90/2.8, kit, Helios 2/58 i mnóstwo pomysłów na zdjęcia...
www.wieladek.ovh.org
Ostatnio edytowane przez canis_lupus ; 26-12-2008 o 14:53
Na drugim za bardzo widać flesh, a na trzecim zdjęciu trochę za ciasno skadrowane. W 1 przeszkadzają mi poucinane kończyny...
pzdr B.
5d+5d mark II+ S35A+C 85 f/1.8 + C 20-35 f/3.5-4.5, C 70-210 3.5-4.5 580 ex II, YN 565 EX (czasem 17-40 L i 50 f/1.4), arsat 80/2.8 tilt
Tradycyjnie można by poprosić Cię o powrót do korzeni, czyli rozpoczęcie czytania tego wątku od początku - wszystko w nim zostało powiedziane.
Ale z drugiej strony, komu chciałoby się czytać taką kobyłkę...
Ad1.
Nie potrafię zrozumieć o co chodzi. Kadr jak w "4 Pancernych", największą uwagę przyciąga Pacman. Dobre, miękkie światło, niestety tło zjadło całość - najmniejszego wydobycia modelki z ujęcia. Czy wspominałem już o kadrze?
Ad2.
Za podobne kadry powinny być przewidziane kary finansowe. Poucinałeś wszystko, co tylko możliwe. Do tego strzeliłeś brutalnie wbudowaną lampą spłaszczając obraz do granic przyzwoitości. No i fatalna konwersja c-b. Niezbyt korzystne uchwycenie modelki stanowi przy tym ujęciu jedynie wisieńkę na torcie.
Ad3.
W sumie uwagi podobne do "2".
Powinienem w sumie być może w jakikolwiek sposób złagodzić opinię, ale moim zdaniem masz za długi staż na forum, by stosować taryfę ulgową.
Jeśli możesz - korzystaj ze światłą naturalnego. Jeśli warunki na to nie pozwalają a masz zewnętrzną lampę - strzelaj w sufit lub kombinuj z dyfuzorem, blendą lub czymkolwiek, co zmiękcza światło. Zanim strzelisz - pomyśl. O tym jaki będzie kadr, jakie masz tło. Sprawdź, czy w tle nie ma przeszkadzajek w postaci kontaktów, ręczników, poduszek, koców z przeintelektualizowanym wzorem, łyżki do butów lub luźno leżących elementów roweru "Wigry2" z Bydgoskich Zakładów Rowerowych "Romet". Po prostu ogarnij całość PRZED naciśnięciem spustu.
Z mojej strony to chyba tyle...
Powodzenia.
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
yyyy...właściwie to nie wiem co mógłbym jeszcze dodać...moze zacznij od nieucinania brody. Radziłbym przeczytać watek od początku![]()
5dm2
Fotka, szukałem cienia ale go nie znalazłem >_> Na następną sesje biorę blende
.
kolory mi się podobają
mogę się założyć, ze z odsłoniętymi ustami lepiej zdjęcie by wyszło. Masz może z całą twarzą
5dm2