Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: 40D, RAW, Balans bieli, fioletowa dominanta, problem

  1. #11
    dazz
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek Zobacz posta
    a zapodaj mi na pw tego rawka, a udowodnię ci że to tylko nie umiejętne Psucie i zorbie to w LR żeby było śmieszniej...

    Tu nie jest nic PSute, zdjęcia wogóle nie obrabiane. Nie wiem co to LR, ale zrób to w ACR i manipulując tylko balansem bieli! Wieczorem Ci wyślę, zobaczymy
    Ostatnio edytowane przez dazz ; 15-02-2008 o 12:11

  2. #12
    Początki nałogu Awatar Sempoo
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    273

    Domyślnie

    Podoba mi się to połączenie żółcieni z fioletami, pomimo, iż może nie do końca naturalne.
    60D | 50 1.8 II | kit 18-55 + Tamron 70-300 | moje foty

  3. #13
    dazz
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek Zobacz posta
    a zapodaj mi na pw tego rawka, a udowodnię ci że to tylko nie umiejętne Psucie i zorbie to w LR żeby było śmieszniej...
    Zarzuciłeś mi brak umiejętności to może wyjaśnię.
    1) Zdjęć nigdy nie obrabiam, wywołując raw dokonywałem tu jedynie zmian balansu bieli, ekspozycji, kontrastu i saturacji, nie wiem czy można więc mówić o PSuciu
    2) nie chodzi o to by zdjąć fioletową dominantę, też to potrafię zrobić, można nawet na etapie wywoływania raw to zrobić, wystarczy np. hue w purple dać trochę na minus, pewnie zjechanie tintą z 10 do 4 też by pomogło
    3) szukam po prostu przyczyny tego moim zdaniem dziwnego koloru, który:
    - nie był widoczny w rawach z 30D
    - nie specjalnie jest widoczny w zdjęciach innych osób korzystających z 40D i ACR

  4. #14
    Uzależniony Awatar ErnestPierwszy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    734

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dazz Zobacz posta
    Niestety jest gorzej, sam oglądam zdjęcia innych (podobno z 40D i ACR) i też tego nie widzę ;-)
    DPP zainstaluję, chociaż na pewno na stałe nie chcę używać tego programu.
    Canonowski RawImageTask nie jest zły. W sumie wszystko nim wywołuję. W pracy mam CS2, ale Adobe olał dwójkę i trzeba mieć CS3 do 40D... Mam zainstalowany konwerter na DNG, ale jakoś przyzwyczaiłem się do canonowskiego softu
    W najnwszej wersji wszytko śmiga jak trzeba

  5. #15
    Uzależniony Awatar Przemek Białek
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Świnoujście
    Wiek
    47
    Posty
    832

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dazz Zobacz posta
    Tu nie jest nic PSute, zdjęcia wogóle nie obrabiane. Nie wiem co to LR, ale zrób to w ACR i manipulując tylko balansem bieli! Wieczorem Ci wyślę, zobaczymy

    LR - lightroom = ACR - maja te same opcje i są tego samego producenta)
    w ostatniej wersji, ale dziwi mnie jedno że nie potrzebnie "wyrywasz sobie włosy w głowy" takim błahym problemem, chyba każdy wie że lustro to znaczy obróbka zdjęć, zresztą to chyba jest przyjemne, takie jest moje zdanie, a że 30d tego nie miał to inna sprawa, ale nie miał też 10 mpix i 14 bit rawów i tak dokładnego AF
    tak więc coś kosztem czegoś.

    pozdrawiam
    dobry sprzęt jeszcze lepszy fotograf tylko tyle potrzeba
    "galeria zdjęć artystycznych" www.bandit.digart.pl

  6. #16
    dazz
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek Zobacz posta
    w ostatniej wersji, ale dziwi mnie jedno że nie potrzebnie "wyrywasz sobie włosy w głowy" takim błahym problemem
    Nie no, dzięki Bogu na głowie mam jeszcze wszystkie włosy.

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek Zobacz posta
    , chyba każdy wie że lustro to znaczy obróbka zdjęć, zresztą to chyba jest przyjemne, takie jest moje zdanie,
    Jestem zdecydowanym przeciwnikiem obróbki (oczywiście wszystko zależy od tego co obaj rozumiemy pod hasłem obróbka), zdjęcie ma być takie jak wychodzi z aparatu, gdyby nie ograniczenia filmu to pstrykałbym analogiem

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek Zobacz posta
    a że 30d tego nie miał to inna sprawa, ale nie miał też 10 mpix i 14 bit rawów i tak dokładnego AF
    tak więc coś kosztem czegoś.
    No właśnie moim zdaniem wcale nie musi być tych kosztów, wydaje mi się to dziwne. Na forum rozstrząsamy dużo mniejsze detale, dlaczego nie zastanowić się nad przyczyną opisanej przeze mnie sytuacji. Na pewno komuś przyda się taka wiedza.

    Pozdrawiam

    PS: jeśli nadal chcesz, podeślę Ci rawa wieczorem

  7. #17
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dazz Zobacz posta
    Jestem zdecydowanym przeciwnikiem obróbki (oczywiście wszystko zależy od tego co obaj rozumiemy pod hasłem obróbka), zdjęcie ma być takie jak wychodzi z aparatu, gdyby nie ograniczenia filmu to pstrykałbym analogiem
    hmmm. No, a tę obróbkę na analogu to myślisz krasnoludki robiły? Nie pamiętam jak było 30 lat temu (bo dla mnie te czasy kojarzą się jedynie z zorką rodziców oraz filmami ORWO), ale jak pamiętam oddając swoje velvie i provie z analogowego eosa przez ostatnie lata, to w każdym labie siedział koleś, które grzebał w tych kolorach właśnie. A że jej nie widziałeś, to nie znaczy że jej nie było. :-)
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

  8. #18
    dazz
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez iREM Zobacz posta
    hmmm. No, a tę obróbkę na analogu to myślisz krasnoludki robiły? Nie pamiętam jak było 30 lat temu (bo dla mnie te czasy kojarzą się jedynie z zorką rodziców oraz filmami ORWO), ale jak pamiętam oddając swoje velvie i provie z analogowego eosa przez ostatnie lata, to w każdym labie siedział koleś, które grzebał w tych kolorach właśnie. A że jej nie widziałeś, to nie znaczy że jej nie było. :-)
    długo by o tym mówić, ale to off topic

  9. #19
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Qrcze a mój 40D za to trochę przeniebieszcza zdjęcia: http://canon-board.info/showpost.php...3&postcount=33

    A serio... po zmianie 20D na 40D zauważyłem sporo lepszą "miodność" zdjęć. I kolory, i tonalność, odporność na prześwietlenia i cholerną łatwość obróbki w PSCS3+ACR. Tak więc...no w sumie nie wiem co ci może dolegać, ale raczej nie wina aparatu. Może przestrzeń/profil kolorów inaczej ustawiony i nie konwertujesz odpowiednio.

  10. #20
    Uzależniony Awatar Przemek Białek
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Świnoujście
    Wiek
    47
    Posty
    832

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez iREM Zobacz posta
    hmmm. No, a tę obróbkę na analogu to myślisz krasnoludki robiły? Nie pamiętam jak było 30 lat temu (bo dla mnie te czasy kojarzą się jedynie z zorką rodziców oraz filmami ORWO), ale jak pamiętam oddając swoje velvie i provie z analogowego eosa przez ostatnie lata, to w każdym labie siedział koleś, które grzebał w tych kolorach właśnie. A że jej nie widziałeś, to nie znaczy że jej nie było. :-)

    sam dobrze pamiętam jak się na praktyce na krokusie z głowicą filtracyjną robiło się, po kilka próbek i zapisywało na odwrocie ołówkiem składowe rgb, tak więc nigdy klient nie dostawał fotki prosto z aparatu może w ROSSMANIE)
    dobry sprzęt jeszcze lepszy fotograf tylko tyle potrzeba
    "galeria zdjęć artystycznych" www.bandit.digart.pl

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •