Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: SIGMA - jak od 2007.12.05 próbuję wykonać gwarancyjną naprawę obiektywu.

Mieszany widok

  1. #1
    krzych74
    Guest

    Domyślnie SIGMA - jak od 2007.12.05 próbuję wykonać gwarancyjną naprawę obiektywu.

    Tekst polecam wszystkim, którzy zamierzają kupić obiektyw firmy Sigma i cieszyć się 3-letnim serwisem gwarancyjnym.
    Poniżej opisuję historię gwarancyjnej naprawy obiektywu oddanego do autoryzowanego serwisu 5 grudnia 2007 roku. Do dzisiaj obiektyw nie został mi oddany.
    Zaczęło się tak.
    1. Obiektyw Sigma 70-200/2.8 EX APO DG (mocowanie Minolta\Sony AF) kupiony został 10 lutego 2006 r. W Polsce, obiektywy serii EX objęte są 3 letnią gwarancją.
    2. 27 listopada 2007 roku, przy okazji testowania innych obiektywów, postanowiłem również sprawdzić jak się ma jakość tej Sigmy do posiadanych przeze mnie obiektywów Minolta AF 135/2.8 oraz Minolta 100-300/4.5-5.6 APO D.
    Dopiero w tych testach okazało się, że lewa, górna część kadru ma wyraźnie gorszą jakość od pozostałej części kadru i problem ten nie zanika nawet przy przymykaniu przesłony do f16. Nigdy w tej części kadru nie umieszczałem głownego motywu zdjęcia i raczej nie używam przysłony powyżej f4 dlatego nie zauważyłem tej wady wcześniej.
    3. Jeszcze tego samego dnia (27 listopada 2007 roku), wysłałem e-maila do autoryzowanego serwisu Sigmy (firma Foto-Serwis, Gdynia ul. Fleszarowej-Moskat . Opisałem dokładnie problem jaki mnie spotkał, załączyłem scan dowodu zakupu i gwarancji oraz linki do ściągnięcia testowych zdjęć wykonanych przy ustawieniach 200mm@(f2.8,3.5,4,5.6,8,11) oraz 70mm@(f2.8,3.5,4,5.6,8,11).
    4. 30 listopada 2007 otrzymałem odpowiedź z serwisu.

    __________________
    Witam,
    W sprawie Pańskiego obiektywu skonsultowaliśmy się bezpośrednio z Sigma Japan. Poniżej treść otrzymanej odpowiedzi:
    Dear Mr. Piotr,

    Thank you very much for your e-mail message and inquiry.
    Probably this customer did not take the 40X of focal length distance into consideration
    for this test shooting.
    Anyway, the soft image on the upper left corner can be seen easily. This is the problem
    of this particular lens, it is not a general problem.
    Since repair of this lens must be difficult for you, we recommend you to return it
    to Japan, Aizu factory for repair to Mr. Denju Matsumoto's attention.
    Please do not forget to put copy of this correspondence to the box together
    with sample images in a CD.

    Kind Regards,
    Vuslat Tatar

    W skrócie - musimy wysłać go do Japonii, gdyż po naszej stronie tego nie zrobimy. Jeśli jest Pan zainteresowany to prosimy dostarczyć komplet – aparat + zdjęcia testowe + korespondencja. Jeśli obiektyw jest na gwarancji to my poniesiemy koszta transportu do Japonii, jeśli nie, to niestety będzie Pan musiał pokryć te koszta. Jest to równoznaczne także z tym, iż oczekiwany przez Pana termin wykonania usługi jest niemożliwy do dotrzymania.
    Pozdrawiam,
    Jarosław Babraj
    Dział Obsługi Klienta

    _______________
    Wyglądało, że trafiłem na dobry serwis. W późniejszej rozmowie telefonicznej zostały mi złożone 3 warianty rozwiązania:
    - zwrot pieniędzy
    - wymiana na nowy model, który ma się pokazać w przyszłości
    - naprawa w fabryce, zgodnie z mailem
    Ponieważ nie bardzo istaniała wówczas alternatywa dla tego obiektywu, nowy model miał się pokazać w jakiejś bliżej nie określonej przyszłości, więc zdecydowałem się na naprawę.

    5. 5 grudnia 2007 przekazałem obiektyw do serwisu. Dokument przyjęcia do naprawy określał przybliżoną datę naprawy na 20 grudnia 2007.
    6. Kilka dni później, niestety daty nie mogę dokładnie ustalić W późniejszej rozmowie telefonicznej zostały mi złożone 3 warianty rozwiązania:
    - zwrot pieniędzy
    - wymiana na nowy model, który ma się pokazać w przyszłości
    - naprawa w fabryce, zgodnie z mailem
    Ponieważ nie bardzo istniała wówczas alternatywa dla tego obiektywu, nowy model miał się pokazać w jakiejś bliżej nie określonej przyszłości, więc zdecydowałem się na naprawę.
    7. Niestety do dzisiaj, nie otrzymałem mojego obiektywu. Jest wielki problem aby uzyskać jakiekolwiek informacje o tym gdzie się mój obiektyw znajduje i na jakim etapie jest jego naprawa. Aby dodzwonić się do serwisu trzeba wykazać się wielką determinacją i cierpliwością. Udało mi się 3 lub 4 razy. Po dokładniejsze informacje zostałem skierowany do firmy K-Consult (oficjalnego dystrybutora produktów Sigmy).
    8. 8 stycznia 2008 roku napisałem do Foto-Service maila z zapytaniem o postępy w realizacji naprawy – odpowiedzi oczywiście nie otrzymałem. Natomiast kiedy udało mi się dodzwonić do nich, na moją uwagę że nie odbierają telefonów, usłyszałem odpowiedź, że przecież mogę zawsze wysłać zapytanie mailem.
    9. Kontaktowałem się również z dystrybutorem K-Consult, który rzekomo jest pośrednikiem w tej naprawie. Raz udało mi się bezowocnie porozmawiać z panem Mariuszem Kulesza. Później już nigdy nie udało mi się do niego dodzwonić.

    Czy coś jeszcze muszę dodać?
    Ostatnio edytowane przez krzych74 ; 12-02-2008 o 23:22

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    37
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    Serwis zachowal sie jak najbardziej fair, dostales propozycje zwrotu pieniedzy i wymiany na wyzszy model po jego premierze. Mnie takie traktowanie wrecz zacheca do zakupu bo widze ze traktuja klienta powaznie.

    A to ze sa przestoje to najprawdopodobniej nie ich wina. Ze nie odbieraja twoich telefonow to wcale sie nie dziwie, wybacz ale sam mialem kilkukrotnie przejscia z ludzmi nie myslacymi do konca racjonalnie, tez bym unikal kontaktu. Chyba oczywistym jest ze naprawa w Japonii to cos co moze miec setki komplikacji i przestojow, jesli to dla ciebie nie jest oczywiste to wybacz, tak czy inaczej trzeba bylo to przewidziec.

    Moze poprostu popros o zwrot pieniedzy?

  3. #3
    krzych74
    Guest

    Domyślnie

    Dla mnie to jest różnica.
    Karta gwarancyjna podaje, że naprawa powinna być wykonana w ciągu 2 tygodni lub 30 dni, jeżeli wymaga to sprowadzenia części z zagranicy. Dodam również, że składając propozycję naprawy został mi szacunkowo podany termin jej wykonania – ok. miesiąca. Dla mnie około to nie znaczy ponad 2x dłużej.
    Wymiana na nowy model nie musi oznaczać modelu wyższego i lepszego, tym bardziej, że dla złocza Sony/Minolta AF modele wychodzą zawsze z opóźnieniem, a np. wersja APO DG macro w ogóle się nie pojawiła, choć pierwotnie były informacje, że będzie.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzych74 Zobacz posta

    ...
    Probably this customer did not take the 40X of focal length distance into consideration....

    Czy ktoś mógłby wyjaśnić o co chodzi z tym 40X ??

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie

    Zapewne aby robić zdjęcia testowe z odległości 40x ogniskowa.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    krzych74 a nie proponowali Ci wymiany na inny egzemplarz? Przecież napisali, że problem jest w tym konkretnym egzemplarzu a nie ogólny. Dlaczego nie chciałeś zwrotu pieniędzy? Mnie wydawałoby się najlepszym rozwiązaniem. Kupiłbyś inny egzemplarz, miał znów 3 lata gwarancji, ...
    Ostatnio edytowane przez michalab ; 13-02-2008 o 10:29 Powód: Automerged Doublepost

  6. #6
    Początki nałogu Awatar SdoubleU
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Poznań, Poland
    Wiek
    60
    Posty
    437

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzych74 Zobacz posta
    Dla mnie to jest różnica.
    Karta gwarancyjna podaje, że naprawa powinna być wykonana w ciągu 2 tygodni lub 30 dni, jeżeli wymaga to sprowadzenia części z zagranicy. Dodam również, że składając propozycję naprawy został mi szacunkowo podany termin jej wykonania – ok. miesiąca. Dla mnie około to nie znaczy ponad 2x dłużej.
    Wymiana na nowy model nie musi oznaczać modelu wyższego i lepszego, tym bardziej, że dla złocza Sony/Minolta AF modele wychodzą zawsze z opóźnieniem, a np. wersja APO DG macro w ogóle się nie pojawiła, choć pierwotnie były informacje, że będzie.
    Mozna by chyba zwrócić sie do jakiejś organizacji konsumenckiej w tej sprawie - uzyskałbyś poradę prawną w jaki sposób należy dochodzić swoich praw wynikających z gwarancji.
    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    Zapewne aby robić zdjęcia testowe z odległości 40x ogniskowa.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    krzych74 a nie proponowali Ci wymiany na inny egzemplarz? Przecież napisali, że problem jest w tym konkretnym egzemplarzu a nie ogólny. Dlaczego nie chciałeś zwrotu pieniędzy? Mnie wydawałoby się najlepszym rozwiązaniem. Kupiłbyś inny egzemplarz, miał znów 3 lata gwarancji, ...
    Tu się zgadzam i uważam, że został popełniony błąd kiedy chcieli zwrócić pieniądze należało je wziąć i kupić sobie nowy egzemplaż.
    SdoubleU
    ---------------------------
    Canon :-D

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Skoro dostałeś propozycję zwrotu pieniędzy lub wymiany na inny model, a zdecydowałeś się na naprawę w fabryce w Japonii to podjąłeś taką decyzję samodzielnie pozbawiając się prawa do naprawy w 14 dni. Chyba, że obiecali tego dokonać w takim terminie na piśmie.

    p.s> Przenoszę.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  8. #8
    krzych74
    Guest

    Domyślnie

    Dzisiaj otrzymałem odpowiedź udało się nawiązać kontakt z panem Mariuszem Kulesza.
    Brak odpowiedzi na moje wcześniejsze próby kontakt wytłumaczył problemami z pocztą, natomiast sposób procedowania mojej naprawy gwarancyjnej nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności.
    Z uwagi na brak (przynajmniej na dzisiaj) innych konkretnych informacji, jako pewnik na dziś została mi zaproponowana wymiana obiektywu na 100-300/4, a oprócz tego dostałem zapewnieni, że zostanę niezwłocznie poinformowany o terminie wykonania naprawy. To będą dopiero podstawy do podjęcia strategicznej decyzji; zamiana z 70-200/2.8 na 100-300/4 jest trochę zaburzeniem mojej koncepcji w doborze sprzętu – wszystkie inne obiektywy mają gwint pod filtr fi77 oraz zależało mi na f2.8.
    Niemniej, biorąc pod uwagę zaangażowanie jakie pojawiło się po stronie p. Mariusza Kulesza, pojawiła się u mnie nadzieja, że sprawę uda się jednak pomyślnie zakończyć moją sprawę.

    Dla dociekliwych wyjaśnię, dlaczego nie zdecydowałem się od razu na zwrot pieniędzy.
    1. Miesięczny termin naprawy był akceptowalny.
    2. Za pieniądze ze zwrotu nie mam za bardzo możliwości zakupu równoważnego obiektywu. Nowy obiektyw SAL 70-200/2.8 kosztuje ponad 7 tys., a Sigma 70-200/2.8 EX DG macro II nie wyszła jeszcze z bagnetem Sony\Minolta AF, nowy Tamron 70-200/2.8 z tym bagnetem tez jest w fazie zapowiedzi. Setkami zwiniętymi w rulon, nawet najbardziej starannie nie da się zrobić zdjęć.

  9. #9
    Początki nałogu Awatar BelYaal
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    387

    Domyślnie

    Jesli dostalbys zwrot kasy, to czemu nie uwzgledniasz zakupu takiego samego modelu?.. Nie SAL-a, nie tamtona, nie Sigmy II czy jeszcze czegos innego, tylko identycznego obiektywu?

  10. #10
    krzych74
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BelYaal Zobacz posta
    Jesli dostalbys zwrot kasy, to czemu nie uwzgledniasz zakupu takiego samego modelu?.. Nie SAL-a, nie tamtona, nie Sigmy II czy jeszcze czegos innego, tylko identycznego obiektywu?
    Bo nie ma go w sprzedaży.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •