Strona 11 z 18 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 179

Wątek: 50-tka pod cyfrę ?

  1. #101
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Narysujcie sobie te wszystkie promienie jak sie zbiegaja do obiektywu, dostawcie cropy, rozne ogniskowe i wyjdzie... A jak nie to przyklad z zycia wziety...

    Kompakty

    Tam to maja dopiero ogniskowe... I gdzie te znieksztalcenia? Poza norma... beczka/poduszka jakos nie widac jakichs znacznych przeklaman perspektywy czy wrazenia plaskosci.
    ...

  2. #102
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    A to ze slowniczka to prawda... Tyle ze liczy sie w tym wypadku ogniskowa efektywna po crop'ach a nie rzeczywista.

    Inaczej to by sie kompaktem nie dalo zdjec robic...
    ...

  3. #103
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Kuchatek, lepiej, żeby nie rysowali. Wyjdzie im tak, jak wyszło Kavoo... O kompaktach już pisałem, nie pomogło...
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  4. #104
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    McDenko, oto zamówione zdjęcia. Butelek nie miałem pod ręką ale chyba gut-inoh.

    Ogniskowa zmienia się w zakresie od 185mm do 18mm. A ja wciąż nie widzę różnicy poza GO i rozdzielczością...
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  5. #105
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    65
    Posty
    37

    Domyślnie

    Witam.

    Trochę chyba zapomnieliśmy o tym co się dzieje przed obiektywem, jeżeli rysujemy
    już bieg promieni. Wydaję mi się, że jest pewna charakterystyczna wartość kąta
    dla obiektywu. Nie jest to wartość tak ścisła jak ogniskowa. Zapewne mówi ona
    jaki maksymalny kąt zawarty jest między osią optyczną a promieniem światła, który
    rozmija się z ogniskową o dopuszczalną przez normę dla tego szkła. I to jest wartość
    stała.
    Ale oczywistym jest, że to co daje nam optyka, kąt widzenia szkła, my możemy
    wykorzystać albo nie, możemy zastosować pełną klatkę i mieć ten kąt zarejestrowany
    "pełny", lub użyć mniejszej klatki - matrycy i zarejestrować mniejszy kąt.
    Wyobraźmy sobie, że naszą optykę stanowi nieskończenie mały otwór w nieskończenie
    cienkiej płaszczyźnie. Kąt widzenia takiego układu to, zdaję się, jest 180 stopni. Jeżeli
    będziemy chcieli zarejestrować cały ten kąt to nasza matryca musi mieć nieskończone
    wymiary, zmniejszając matryce zmniejszamy kąt całego układu. I nie wiem czego z naszymi
    zabawkami miało by być inaczej.
    Jeżeli na końcu wszystkiego interesuje nas rejestrowany obraz, ogniskową musimy
    korelować z wielkością matrycy.


    Oczywiście zapomnijmy na chwilę o dualnej naturze światła.
    Ostatnio edytowane przez aquamark ; 04-05-2005 o 23:51
    Pozdrawiam

    Marek Odrzywolski
    Lublin

  6. #106
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    aquamark. O to chodzi! Ten czysto fizyczny kąt widzenia, o którym pisałem, jest psu na budę. Istotny jest kąt rejestrowania światła przez układ. Podałeś doskonały przykład.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  7. #107

    Domyślnie

    Tomek, a zobacz tutaj: http://www.fotohobby.art.pl/wstepne.html tez perspektywa (pierwszy z brzegu link). Moze o tym samym mowimy, ale ja sie mniej znam i sie dogadac nie mozemy. Ja jeszcze raz powtorze: moim zdaniem 50tka w cyfrze zachowuje sie jak 50tka w analogu, ale kadr w cyfrze przedstawaia tyle co 80 w analogu przy cropie 1,6. Chodzi o slowa TYLE CO a nie TO SAMO CO I ja juz nie wiem jak to inaczej powiedziec. Dobranoc.
    Camera Obscura

  8. #108
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    65
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski

    Ogniskowa zmienia się w zakresie od 185mm do 18mm. A ja wciąż nie widzę różnicy poza GO i rozdzielczością...

    Bo nie ruszyłeś się z miejsca, więc perspektywa nie uległa zmianie.
    Pozdrawiam

    Marek Odrzywolski
    Lublin

  9. #109
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Jeśli focę 50 w analogu i ustawie się tak, żeby laska wypełniła kadr oraz 35 w dslr i też ustawię się tak, żeby laska wypełniła kadr, to będę w tym samym miejscu! Więc perspektywa będzie taka sama. I to właśnie chcę dowieść, gdyż o to głównie idzie tu bój.

    Mcdenko, to są uproszczone poradniki, nie wnikające w subtelności typu crop czy średni format. Ja właśnie twierdzę, że obraz będzie taki sam (z wyjątkiem rozdzielczości obiektywu i GO). Cała perspektywa, głębia, zniekształcenia itd będą takie same! O tym właśnie świadczą moje zdjęcia.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  10. #110
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Dobra... Juz nic nie rysujcie

    Tutaj to najpierw trzeba wybrac wspolny poziom rozmowy, poniewaz efekty beda zalezec... Znaczy punkt widzenia zalezy od miejsca lezenia

    Zakladam ze za kazdym razem chcemy miec to samo na zdjeciu (cos trzeba zalozyc a nie tak na golasa )...

    W pierwszym wypadku zmieniamy ogniskowa oraz wielkosc matrycy (olejmy analogi, przyklad tylko ) stojac w tej samej odleglosci od obiektu fotografowanego... Perspektywa ta sama...

    Drugi przypadek to zmiana ogniskowej i odleglosci od obiektu fotografowanego z zachowaniem tej samej wielkosci matrycy... Perspektywa sie zmienia...

    Do wyboru... Do koloru
    Ostatnio edytowane przez KuchateK ; 04-05-2005 o 23:36
    ...

Strona 11 z 18 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •