Troszkę taniej ( uwzględniając wysyłkę i podatek ) http://shop.colourconfidence.com/pro...187&xSec=10210
Troszkę taniej ( uwzględniając wysyłkę i podatek ) http://shop.colourconfidence.com/pro...187&xSec=10210
Od pewnego czasu badam dwa profile: jeden z Match 3 (z poprawioną szarością) i basICColor. Oba wyglądają podobnie, jednak są subtelne różnice. Oba programu podają delty E po walidacji: Match dE2000, basICColor dE94. Jako iż dE2000 uwzględnia chyba w mniejszym stopniu luminancje niż dE94, różnice między nimi jednak małe, ale są. Być może jest to "onanizm" gamutowy z mojej strony, jednak nie wiem na które profilowanie się zdecydować
Gamut z Match jest trochę większy niż z basICColor, ale czy powinno być to wyznacznikiem? Odchyłka wg wskazań basICColor np. w niebieskim jest mniejsza niż z Match. Z basICColor obraz jest troszkę cieplejszy niż z Match i "jaśniejszy" - jakby krzywa korekcyjna bardziej "podbijała".
Który program Waszym zdaniem powinno się traktować jako referencyjny?
X-Rite wchłonął kilka dobrych firm, zajmuje się zawodowowo profilowaniem, kalibracją itp. BasICColor hmm...
Pozwolę przedstawić sobie takie zestawienie:
Nie jest również zaskoczeniem, że macież adaptacji chrominancji w tych dwóch profilach jest różna:
tag CZAD z basICColor:
tag CZAD z Match 3:
Dołączam również dwa profile - to samo urzadzenie kalibrujące tj. EyeOne D2, te same ustawienia monitora.
Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 06-02-2008 o 09:56
Jak nadmieniłem, to tylko hipotezy. Miganie świetlówek chyba jednak się różni od odświeżania kineskopu CRT, bo dlaczegoś ten czwarty czujnik nie jest wtedy wykorzystywany. Nie potrafię tego mądrze wyjaśnić, ale jeśli sfotografujemy na krótkim czasie jedno i drugie (a matryca to fotodiody, tak samo jak kolorymetr), to różnica staje się widoczna.
Odświeżacze itp. w laptopach i stacjonarnych są takie same, mechanizmy zarządzania energią - już niekoniecznie. Być może też chodzi o różnice w kartach graficznych stosowanych w systemach przenośnych i stacjonarnych, domysły można mnożyć...
Mz. ten, który daje lepsze efekty. Proponuję do oceny użyć wzornika do kalibracji skanera - utworzyć plik o kształcie wzornika w przestrzeni L*a*b i wprowadzić wartości z pliku opisu wzornika, automatycznie generuje to bodaj freeware'owy Logo ColorLAB:
http://www.xrite.com/product_overvie...SoftwareID=486
Jeśli monitor jest skalibrowany do D65 to porównywać go z wzornikiem oświetlonym filtrowanym światłem dziennym - ma ono zawsze temp. zbliżoną do 6500K i b. równomierną charakterystykę spektralną.
Istotne jest również osiągnięcie zbliżonej jasności monitora i wzornika (z uwagi na efekty Hunta i Stevensa)
Ostatnio edytowane przez czornyj ; 06-02-2008 o 13:42
http://www.bykom-stop.avx.pl/
Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296
Rzecz dotyczy wprawdzie jeszcze bardziej (a może i nie?) skomplikowanej sprawy, pamiętam kilka lat temu drogie Barco profesjonalnie skalibrowane w pewnej znajomej mi drukarni. Pierwsze co przyszło mi do głowy sprawdzić jak w szopie wygląda kolor 100/100/0/0 (w przestrzeni CMYK). Niestety do ****. Wychodził śliczny niebieski, podczas gdy w druku offsetowym na materiałach powlekanych, przy druku farbami mieszczącymi się w standardzie - wychodzi prawie idealny fiolet. Rzecz dotyczyła oczywiście CRT. Od tamtego czasu bardziej polegam doświadczonym oczom niż drogim super systemom.
http://www.bykom-stop.avx.pl/
Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296