Proces walidacji w basICColor nie zajmuje się tylko walidacją szarości - proszę to zauważyć.
Swego czasu przytaczałeś jak wartości dE wpływają na odbiór wzrokowy - jakie są rozróżnialne, jakie nie.
Proces walidacji w basICColor nie zajmuje się tylko walidacją szarości - proszę to zauważyć.
Swego czasu przytaczałeś jak wartości dE wpływają na odbiór wzrokowy - jakie są rozróżnialne, jakie nie.
Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 22-02-2008 o 10:25
To akurat jest proste - jednostka delta error jest miarą opartą na możliwościach postrzegania zmian przez ludzką percepcję. 1 dE to najmniejszy dystans kolorymetryczny postrzegany przez człowieka. Standardowy obserwator powinien zatem dostrzec różnice pomiędzy próbkami różniącymi się o wartości dE > 1
Co do reszty, to trochę przestaję rozumieć, jaki jest cel tego wszystkiego. Jak będę mieć chwilkę czasu, to podzielę się głębszą refleksją na całą sprawę.
Ostatnio edytowane przez czornyj ; 22-02-2008 o 11:22
Tak może raczej bez celu - ot takie moje luźne spostrzeżenia podczas badania profili.
IMO odpowiedzi w cieniach szarości na zadane wartości powinny być bardzo zbliżone, a całą "tą robotę" powinna robić krzywa VCGT. Jednak jak widać, w większości profilów cienie wyciągane są poprzez sztuczne ich podnoszenie (przy RGB=1 mamy RGB=6 a nawet 7) i to niezależnie od kształtu krzywej VCGT.
Jedynie w profilu Lafota i nowszej wersji basICColor jest lepiej...
Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 22-02-2008 o 20:10