Marcinie czy wiadomo coś kiedy będzie możliwość kalibracji sprzętowej monitorów EIZO S/SX przy pomocy czujnika I1 Display Pro (EasyPix).?
Marcinie czy wiadomo coś kiedy będzie możliwość kalibracji sprzętowej monitorów EIZO S/SX przy pomocy czujnika I1 Display Pro (EasyPix).?
CANON Laik
ColorMunki Photo oczywiście nie przestał się nadawać i jest zupełnie przyzwoitym rozwiązaniem do tego celu, natomiast nowe kolorymetry są wyspecjalizowane, wycwanione i powtarzalne - tabelka pokazuje międzyinstrumentowy poziom zgodności pomiarów dla kilku sztuk sensora.
Z tabeli niezbicie wynika, że wcześniejsze kolorymetry mierzyły od sasa do lasa, jeden kalibrował biel na czerwono, drugi na zielono trzeci na żółto i na ich tle spektrofotometry wypadają niebywale stabilnie - stąd przez długi czas do monitorów szerokogamutowych jako optymalne rozwiązanie zalecany był spektrofotometr X-Rite i1Pro lub ColorMunki.
Paradoksalnie - dla kogoś, kto przyzwyczajony był do poprzedniego stanu rzeczy - okazuje się jednak, że nowe kolorymetry sprawują się jeszcze lepiej - są bardzo dokładnie i indywidualnie charakteryzowane spektralnie, dzięki czemu różnice pomiarów między różnymi sensorami są na granicy lub poniżej progu ludzkiej percepcji.
Nie jest to przesłanka do tego, by natychmiast sprzedawać ColorMunki Photo, które zwykle są całkiem przyzwoite, natomiast dla kogoś, kto nie potrzebuje profilować drukarek i chce jedynie kalibrować monitor nowe kolorymetry są zdecydowanie godne zarekomendowania, gdyż nie dość że zdecydowanie tańsze, to również nieco lepsze.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
i1 Pro jest sensorem uniwersalnym i można nim bardzo szybko skalibrować, oprofilować i skontrolować praktycznie wszystko. i1Display Pro/ColorMunki Display są wyspecjalizowanymi kolorymetrami do kalibracji monitorów, dzięki czemu są tańsze, z kalibracją monitorów radzą sobie odrobinę lepiej, ale kompletnie nie nadają się do czegokolwiek innego.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Na razie nic mi na ten temat nie wiadomo.
Ostatnio edytowane przez czornyj ; 26-10-2011 o 19:44 Powód: Automerged Doublepost
Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.
---Moje zdjecia na FB---
Panie Marcinie to mam jeszcze pytanie , czy różnice w efektach kalibracji pomiędzy i1 display pro vs color munki foto/ i1pro będą widoczne gołym okiem dla przeciętnego Kowalskiego?
* przy założeniu że do kalibracji użyjemy "porządnego" softu , ten przy starszych modelach kalibratorów z x-rite najwyższych lotów nie jest i nawet taki laik jak ja jest w stanie to zauważyć
Pozdrawiam
ColorMunki Photo to bardzo dobrej klasy czujnik jak na swoją cenę i bardzo uniwersalny. Osobiście do "konsumenckiego" użycia bardziej polecam Munki. Ma większy potencjał, jest całkowicie niewrażliwy co mierzy i profiluje drukarki. Zaawansowane kolorymetry są przydatne takim ludziom jak P. Marcin lub moja skromna osoba, kiedy mamy tych czujników całą torbę i robimy różne "czary" aby nasze usługi były jak najlepszej jakości i błędy czujników jak najmniej rzutowały na pomiary. Przy pewnym stopniu zaawansowania rozgrzewanie się I1 Pro zaczyna się czuć i trudno tłumaczyć wścibskiemu klientowi dlaczego raz w jednym miejscu a raz w drugim wyskakuje większy błąd. Różnicę między zawodowym a amatorskim podejściem do czujników i ich błędów może być choćby to że obaj zastanawiamy się czy sprzedać nerkę żeby kupić laboratoryjny czujnik Minolty.
Nie ma żadnej możliwości.
Nie.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 27-10-2011 o 10:35
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Istotne różnice mogą być zauważalnie w cieniach sprzętowo kalibrowanego monitora - w przypadku pomiaru b. ciemnych próbek i1pro mierzy więcej szumu niż sygnału, przez co wprowadza banding i posteryzację w ciemnych partiach gradacji szarości.
Mogą też występować subtelne różnice w punkcie bieli, ale to już - z uwagi na adaptację chromatyczną oka - jest nie do wychwycenia bez porównania bezpośredniego dwóch stojących obok siebie monitorów - acz w systemach dwumonitorowych może mieć pewne znaczenie.
Kolejna sprawa to jakość profili i w efekcie zgodność softproofingu z powiększeniem, ale to już raczej niuanse dla wprawnego oka i dla ekstremalnie wysyconych kolorów - więc ew. bardziej istotne dla grafików niż dla fotografów.
Pomijając kwestie wizualne, i1Display Pro z uwagi na stabilizację termiczną lepiej nadaje się do ew. analiz - walidacje wykonane i1pro często obarczone są błędem wynikającym z wpływu temperatury na pomiary, a im większa ilość próbek tym gorzej. Podobna uwaga tyczy się miłośników kalibracji i profilowania z użyciem b. dużych zestawów próbek.
Ostatnio edytowane przez czornyj ; 27-10-2011 o 10:34
Przewertowałem wątek i nabyłem CM Display. Zobaczymy, co to za cudoKalibruję raz na rok, więc nic mi z szybszej kalibracji wersją PRO. Przynajmniej z takiego założenia wyszedłem, nie wiem, czy słusznie.
O obiektywach wiem prawie wszystko
Ostatnio edytowane przez czornyj ; 27-10-2011 o 10:51 Powód: Automerged Doublepost
no dobrze to teraz po przeczytaniu całego wątku rozumiem, że moje CM Photo nadaje się jeszcze do czegoś a mój dotąd używany i1Display2 wyrzucam w sieć.