Strona 96 z 175 PierwszyPierwszy ... 46869495969798106146 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 951 do 960 z 1745

Wątek: Bezprzewodowe wyzwalanie lamp

  1. #951
    Pełne uzależnienie Awatar arturs
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    49
    Posty
    4 196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gbh Zobacz posta
    Kiedyś czytałem że jest możliwość wyzwalania lamp studyjnych przy użyciu TT5 ale nie było napisane jakim kablem to zrobić. Może ktoś ma jakieś doświadczenie w tej kwestii i podzieli się wiedzą. Z góry dziękuję
    jest podobno jakiś oryginalny kabel ale o ile dobrze [amiętam tam jest styk jak w gorącej stopce -
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  2. #952
    Początki nałogu Awatar Pirx
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    55
    Posty
    485

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez biskup666 Zobacz posta
    Mam parę złotych do wydania i postanowiłem pobawić się trochę światłem błyskowym. Planuję zakup jednej lub dwóch Yongnuo YN-468, do tego RF-603 do bezprzewodowego wyzwalania.
    A po co chcesz kupować lampy z E-TTL, żeby je wyzwalać nadajnikiem, który nie obsługuje E-TTL

    Za cenę jednej YN-468 kupisz dwie mocniejsze, manualne YN-460II.
    Albo kup do YN-468 urządzenie wyzwalające z E-TTL.
    Pozdrawiam,
    Pirx

  3. #953
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Question

    Czy dobrze kombinuję ?

    Sytuacja taka:

    Lampa studyjna w plenerze (obojętnie jaka, czas błysku 1/1000), szkło f/1.4

    czas na ISO 100 wychodzi 1/8000.

    wariant A: zakładam filtr ND 6 przysłon, czas 1/125. Błysk full power.

    wariant B: domykam szkło o 6 przysłon, czas 1/125. Błysk full power.

    wariant C: zakładam filtr ND 3 przysłony, czas 1/1000, błysk na full wyzwolony w HSS.

    Pytania:

    Czy w wariancie 1 i 2 zdjęcia będą różniły się tylko głębią ostrości, doświetlenie i ekspozycja tła będą takie same ?

    Czy wariant 1 i 3 nie będą różniły się głębią ostrości, za to zwiększy się moc błysku o 3 przysłony w stosunku do ekspozycji tła ?
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  4. #954
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Z tego co mój teoretyczny mózg mi podpowiada, to chyba tak

  5. #955
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    Próbowałem zrobić test i pkt 1 i 2 wyszedł mi tak, jak myslałem, ale 3 zupełnie odwrotnie... Ale wyzwalałem po fotoceli lampą w HSS, może dlatego ? W każdym bądź razie coś mi nie pasuje.
    Ostatnio edytowane przez Cichy ; 06-07-2011 o 12:23
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  6. #956
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Moje potwierdzenie odnosiło się do "HSSa bezpośredniego", tzn takiego z lampy systemowej.

    O ile spada naświetlenie przy studyjnych wyzwalanych fotocelą w hssie to nie wiem, ale podejrzewam, że jej świecenie można przybliżyć w krótkich czasach do świecenia światłem stałym, zatem im krótszy czas, tym mniej światła z lampy (a także im krótszy czas, tym mniej światła ze słońca), zatem korzyści z HSSa po fotoceli z lampy studyjnej w plenerze są dość małe
    Ostatnio edytowane przez micles ; 06-07-2011 o 13:18

  7. #957
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta

    Lampa studyjna w plenerze (obojętnie jaka, czas błysku 1/1000), szkło f/1.4

    czas na ISO 100 wychodzi 1/8000.

    wariant A: zakładam filtr ND 6 przysłon, czas 1/125. Błysk full power.

    wariant B: domykam szkło o 6 przysłon, czas 1/125. Błysk full power.

    wariant C: zakładam filtr ND 3 przysłony, czas 1/1000, błysk na full wyzwolony w HSS.

    Pytania:

    Czy wariant 1 i 3 nie będą różniły się głębią ostrości, za to zwiększy się moc błysku o 3 przysłony w stosunku do ekspozycji tła ?
    Ekspozycja tła pozostanie bez zmian bo słabszy filtr + krótszy czas dadzą takie samo jego naświetlenie. Światło lampy na zdjęciu będzie słabsze bo czas szybszy niż h-sync spowoduje że błysk lampy będzie podzielony przez przesuwającą się szczelinę migawki.

    Moja pierwsze zabawy w plenerze pokazują że używanie h-sync z lampami bez hss jest bardzo trudne ze względu na problem ustalenia proporcji między światłem zastanym a światłem lampy. Najlepsze efekty są kiedy światło zastane przygasza się o jakieś 2/3 - 1EV a resztę doświetla lampą. W przypadku używania czasów szybszych niż h-sync ze studyjną, zaczyna spadać moc lampy a chcąc ją skompensować inaczej niż zwiększeniem siły błysku (bo np. już jest na full) powodujemy zmianę naświetlenia tła i zabawa zaczyna się od nowa :-). Zwiększanie rejestrowanego światła lampy otwieraniem przysłony zwiększa równocześnie naświetlenie tła. Zwiększanie rejestrowanego światła lampy zwiększaniem czasu, zwiększa naświetlenie tła a moc lampy zwiększa w jakiś nieprzewidywalny sposób lub wręcz wcale i zależy od charakterystyki 'piku' błysku.
    Moje wnioski - komplet filtrów szarych ND8 i mocniejszych w zestawie i nie bawić się w pseudo-hss. Jako ciekawostkę dodam że można kupić filtry ND256 czyli ściemniające 8 przysłon. W całkowicie bezchmurne niebo w środku lata do zdjęć na f/1.2 idealny :-)

  8. #958
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    można kupić filtry ND256 czyli ściemniające 8 przysłon. W całkowicie bezchmurne niebo w środku lata do zdjęć na f/1.2 idealny :-)
    to już przerabiałem, jakość na 85/1.2 czy 1.4 tragiczna. Mydło i powidło.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  9. #959
    Początki nałogu Awatar polm
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    271

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dinderi Zobacz posta
    Mam problem i nie daję rady sam.

    Błyskamy w plenerze.
    Światła dużo, mamy parcie na małą GO wiec wiadomo, czasy nawet przy ISO 50 i f4 wychodzą powyżej 1/200 s.
    580EXII w trybie HSS podłączona jest zamiennikiem kabla oc-e3 z body i odsunięta na kilka metrów od aparatu. To działa bez zarzutu.
    Przydałoby się jednak drugie źródło światła, bo błysk 580-ki nie wystarcza, żeby dobrze doświetlić cały obiekt. Wyciagam więc z torby YN-560 i YN-460II w nadziei, że dzięki fotoceli zadziałają, jak lampki studyjne na tym filmie: http://www.fototv.pl/wideo/poradniki/x-sync-1-8000.html

    No i tutaj zagwozdka.
    1. Kiedy 580EXII jest w trybie ETTL-HSS fotocela w YN-560 reaguje, zarówno w trybie S1, jak i S2. Fotocela w YN-460II nie reaguje.
    2. Kiedy 580EXII jest w trybie M-HSS fotocele obu chińczyków nie reagują.
    3. Podłączenie YN-560 z 580EXII kabelkiem PC w nadziei, że wyzwoli ona chinczyka, nie daje efektu. Stąd wniosek, że PC w 580EXII jest gniazdem "signal only in". Szkoda.

    Pytanie:
    1. Czy kupno gorącej stopki z fotocelą (nie mam, nie używałem) coś pomoże w wyzwalaniu chińskich lampek, żeby synchronizowały się z HSS?
    2. Czy ktoś ma jakiś inny pomysł, jak to połaczyć, żeby można było błyskać w M-HSS?
    Mam pytania. Czy YN-460 II nie została wyzwolona za pomocą wbudowanej fceli, czy tez błysnęła, ale nie widać tego na zdjęciu? Jeżeli nie błysnęła to znaczy że coś nie tak jest f-celą. U mnie to działa. Gorzej jest z naświetleniem kadru. Lampa nawet na pełnej mocy ma za krótki błysk (przy full jest to podobno 1/800 s vs. 1/200s dla YN 560) i naświetlona jest tylko dolna połowa kadru, jeżeli została odpalona za pomocą błysku hss. Z innymi moimi lampami nie ma takiego problemu.
    Czy możesz sprawdzić (odnoszę się do tego co napisałeś parę postów poniżej o połączeniu f-celi, i rf-602) czy widzisz błysk lampy, jeżeli jest ona w górnej części kadru? Może zastosowany przez Ciebie układ wprowadza małe opóźnienie i dlatego widać lampę na całej klatce. U mnie im wyżej w kadrze tym lampa jest ciemniejsza (ciemno pomarańczowa) tak jak poniżej.
    Daję link, bo coś imageshack pozmieniał i nie wiem jak wziąć link bezpośredni do obrazka

    Obrazek


    Edit: to nawet nie połowa kadru, a 1/3.
    Ostatnio edytowane przez polm ; 07-07-2011 o 23:43
    Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.

  10. #960

    Domyślnie

    Panowie moze ktos w koncu odpowie mi na moje pytanie... Ktos moze uzywał pixel knight z lampami 550 EX i moze uda sie choc troszke skrocic czas naswietlania?? Skoro nie ma mowy o TTL jak nie mam wersji II to moze choc troszke uda mi sie skrocic czas naswietlania na bezprzewodzie? czy zostaje skazany na synchro do 1/250?

    Mam 3x 550ex i jesli pixele beda dla mnie bezużyteczne (tzn praca tak jak w kazdych innych wyzwalaczach) to pozwoli mi to podjąc decyzje i obstawie na photix Atlas

Strona 96 z 175 PierwszyPierwszy ... 46869495969798106146 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •