430ex nie ma takiej funkcji (master/slave)
430ex nie ma takiej funkcji (master/slave)
c50d + t17-50 + t55-200 + falcon 8mm
zenit 12xp + helios 44m
Mam parę złotych do wydania i postanowiłem pobawić się trochę światłem błyskowym. Planuję zakup jednej lub dwóch Yongnuo YN-468, do tego RF-603 do bezprzewodowego wyzwalania. Z tego co się orientuję powinno to zadziałać na moim 400D, jednak miło byłoby, gdybym mógł odpalić te lampy na analogu 50e. Czy te bezprzewodowe RF-y zadziałają na analogu, a jeśli nie, czy istenieje możliwość podłączenia YN-468 do mojego 50e choćby przez kabel?
Z góry dziękuję za pomoc![]()
Ostatnio edytowane przez biskup666 ; 03-06-2011 o 23:35
400D, 50e, Praktica MTL3, FED 3, KIT, Paragon 35/2.8, C35/2, C50/1.8, Pentacon 50/1.8, Sigma 135/2.8, Tamron 55-200, Leningrad 4
Czy dobrze kombinuję ?
Sytuacja taka:
Lampa studyjna w plenerze (obojętnie jaka, czas błysku 1/1000), szkło f/1.4
czas na ISO 100 wychodzi 1/8000.
wariant A: zakładam filtr ND 6 przysłon, czas 1/125. Błysk full power.
wariant B: domykam szkło o 6 przysłon, czas 1/125. Błysk full power.
wariant C: zakładam filtr ND 3 przysłony, czas 1/1000, błysk na full wyzwolony w HSS.
Pytania:
Czy w wariancie 1 i 2 zdjęcia będą różniły się tylko głębią ostrości, doświetlenie i ekspozycja tła będą takie same ?
Czy wariant 1 i 3 nie będą różniły się głębią ostrości, za to zwiększy się moc błysku o 3 przysłony w stosunku do ekspozycji tła ?
O obiektywach wiem prawie wszystko
Ekspozycja tła pozostanie bez zmian bo słabszy filtr + krótszy czas dadzą takie samo jego naświetlenie. Światło lampy na zdjęciu będzie słabsze bo czas szybszy niż h-sync spowoduje że błysk lampy będzie podzielony przez przesuwającą się szczelinę migawki.
Moja pierwsze zabawy w plenerze pokazują że używanie h-sync z lampami bez hss jest bardzo trudne ze względu na problem ustalenia proporcji między światłem zastanym a światłem lampy. Najlepsze efekty są kiedy światło zastane przygasza się o jakieś 2/3 - 1EV a resztę doświetla lampą. W przypadku używania czasów szybszych niż h-sync ze studyjną, zaczyna spadać moc lampy a chcąc ją skompensować inaczej niż zwiększeniem siły błysku (bo np. już jest na full) powodujemy zmianę naświetlenia tła i zabawa zaczyna się od nowa :-). Zwiększanie rejestrowanego światła lampy otwieraniem przysłony zwiększa równocześnie naświetlenie tła. Zwiększanie rejestrowanego światła lampy zwiększaniem czasu, zwiększa naświetlenie tła a moc lampy zwiększa w jakiś nieprzewidywalny sposób lub wręcz wcale i zależy od charakterystyki 'piku' błysku.
Moje wnioski - komplet filtrów szarych ND8 i mocniejszych w zestawie i nie bawić się w pseudo-hss. Jako ciekawostkę dodam że można kupić filtry ND256 czyli ściemniające 8 przysłon. W całkowicie bezchmurne niebo w środku lata do zdjęć na f/1.2 idealny :-)