Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1745

Wątek: Bezprzewodowe wyzwalanie lamp

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maver Zobacz posta
    Coz. Ja mam 20D i wyzwalacze Yongnuo RF-602, i przy 1/250 mam poprawnie naswietlona klatke, nie zauwazylem zebym mial choc jedno zdjecie nie do konca naswietlone.
    Cytat Zamieszczone przez sebag Zobacz posta
    Dlatego wcześniej napisałem, że nie generalizuję i nie twierdzę, że wszystkie chińczyki mają ograniczenia w synchronizacji..
    Piszecie o możliwościach radiówki, ale problem tkwi gdzie indziej. A mianowicie jakie lampy sa wyzwalane z tych radiówek. Z lampkami "reporterskimi", systemowymi itp nie ma problemu, ale sa problemy z większościa lamp studyjnych. Nie pytajcie dlaczego, bo to nielogiczne, ale to pokazuje (nie tylko moja) praktyka.
    Pocket Wizardy bez problemu odpalą mi na 1/250 nikonowską SB800, ale studyjne Elfo juz tylko na 1/160 (musze ustawić tyle by uniknąć minimalnego sciemnienia na jednym boku). Oczywiście studyjne elfo po kablu lub synchronizowane błyskiem czy też IR - bez problemu 1/250. Kto wie dlaczego z radiem tylko 1/160? Ja już słyszałem różne teorie, ale żadna mnie nie przekonuje.
    Nikony, Canony (EOS 50e, AE1, AV1, T70) Olympus, Pentaxy, Minolta, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, Voigtlander, FKD (Praktica, Zenit, FED, Zorkij, Kiev, Smiena i to nie wszystko)

  2. #2
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Tychy
    Posty
    22

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Pocket Wizardy bez problemu odpalą mi na 1/250 nikonowską SB800, ale studyjne Elfo juz tylko na 1/160 (musze ustawić tyle by uniknąć minimalnego sciemnienia na jednym boku). Oczywiście studyjne elfo po kablu lub synchronizowane błyskiem czy też IR - bez problemu 1/250. Kto wie dlaczego z radiem tylko 1/160? Ja już słyszałem różne teorie, ale żadna mnie nie przekonuje.
    Bo radio ma pewne opóźnienie, z opóźnieniem odpalana jest lampa (studyjne mają dłuższy czas błysku), której błysk w całości się "nie mieści" - stąd te minimalne ściemnienie.

  3. #3
    Uzależniony Awatar MaciekH
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Londyn
    Wiek
    37
    Posty
    662

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lama Zobacz posta
    Bo radio ma pewne opóźnienie, z opóźnieniem odpalana jest lampa (studyjne mają dłuższy czas błysku), której błysk w całości się "nie mieści" - stąd te minimalne ściemnienie.
    Ale radio nie wybiera sobie że dla studyjnej będzie opóźnienie a dla np SB800 nie. I skoro czas błysku jest dłuższy to lepiej, bo migawka ma większe szanse "przelecieć" w trakcie jego trwania, czyż nie? Więc coś nie logiczna jest Twoja argumentacja...
    20D+BG-E2 | 28-105/3.5-4.5 | 70-200/2.8 | 50/1.4 | 580EXII | EF-430 | Naneu | 600R

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Tychy
    Posty
    22

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekH Zobacz posta
    Ale radio nie wybiera sobie że dla studyjnej będzie opóźnienie a dla np SB800 nie. I skoro czas błysku jest dłuższy to lepiej, bo migawka ma większe szanse "przelecieć" w trakcie jego trwania, czyż nie? Więc coś nie logiczna jest Twoja argumentacja...
    Argumentacja jest jak najbardziej logiczna, może czegoś nie zrozumiałeś.

    Zakładam, że wiesz jak działa migawka szczelinowa. A więc:

    błysk speedlightem przy x-sync

    i błysk lampą studyjną

    Teraz dokładamy wyzwalacz radiowy, który ma jakieś opóźnienie.

    błysk speedligthem

    i lampą studyjną

    Jak widać na ostatnim rysunku, część światła błyskowego dociera do matrycy/błony gdy migawka już się zamyka. Powoduje to spadek jasności na dole zdjęcia (bo migawka zamyka się od góry). Gdyby cały błysk trwał podczas zamykania migawki, widoczny byłby całkowicie czarny pasek.

    Mam nadzieję, że teraz wszystko jest jasne

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lama Zobacz posta
    Jak widać na ostatnim rysunku, część światła błyskowego dociera do matrycy/błony gdy migawka już się zamyka. Powoduje to spadek jasności na dole zdjęcia (bo migawka zamyka się od góry). Gdyby cały błysk trwał podczas zamykania migawki, widoczny byłby całkowicie czarny pasek.

    Mam nadzieję, że teraz wszystko jest jasne
    oczywiscie masz racje,

    warto dodac ze to dotyczy tanich lamp studyjnych, ktore to maja czasy blysku dosc dlugie (ponad 1/250s) ale dzieki temu mozna ich uzywac pzy krotkich czasach),
    drozsze firmowe lampy maja czasy blysku krociotkie i nie ma tego problemu
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  6. #6
    Początki nałogu Awatar Maver
    Dołączył
    Mar 2006
    Posty
    397

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekH Zobacz posta
    Ale radio nie wybiera sobie że dla studyjnej będzie opóźnienie a dla np SB800 nie. I skoro czas błysku jest dłuższy to lepiej, bo migawka ma większe szanse "przelecieć" w trakcie jego trwania, czyż nie? Więc coś nie logiczna jest Twoja argumentacja...
    Bo wychodzi na to ze dzialanie tanich wyzwalaczy jest po prostu nielogiczne.
    Tak czy siak Yongnuo przy 1/250 i lampach 580EXII i 540EZ dzialaja bez problemu.
    --
    Pozdrawiam
    Krzysztof Zagórski

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •