Strona 13 z 14 PierwszyPierwszy ... 311121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 139

Wątek: Szeroki kąt do 5D

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar chavez
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Posty
    337

    Domyślnie

    Wybaczam zawsze warto się upewnić.
    A co to wyboru obiektywów, to musisz wiedzieć na jak szerokim kącie Ci zależy. Bo 17-35 i 28-75 to zupełnie (no prawie) inne ogniskowe. Obejrzyj sample i zobacz czy 17mm jest Ci potrzebne, czy bardziej brakuje 35-75 (to duży zakres).
    system EOS

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    pstryk.pl mówi inaczej:
    Obiektyw wprowadzony do oferty na przełomie 2003 i 2004 roku, zaprojektowany pod kątem wykorzystania z lustrzankami cyfrowymi (np. z EOSami 10D i 300D ekwiwalent ogniskowych wynosi 19.2-38.4mm, a z Nikonem D100 i Fuji S2 18-36mm), ale współpracujący także bez zarzutu (tzn. bez winietowania :-) z aparatami pełnoformatowymi 35mm. To pierwszy tak szerokokątny, pełnoformatowy zoom na rynku (obiektyw Nikona 12-24DX winietuje z aparatami na film), utwierdzający pozycję Sigmy wśród producentów optyki szerokokątnej. Zaawansowana konstrukcja optyczna z trzema asferycznymi soczewkami zapewnia wysoką jakość odwzorowania. Nawet przy najkrótszej ogniskowej udało się niemal całkowicie wyeliminować dystorsję! Minimalna odległość ogniskowania to 28 cm a maksymalne powiększenie 1:7.1. Przednia soczewka obiektywu jest bardzo wypukła uniemożliwia to stosowanie filtrów przed obiektywem można stosować filtry żelatynowe, mocowane w bagnecie. Obiektyw posiada wbudowaną osłonę przeciwodblaskową. Wersje z mocowaniem Sigma, Canon i Nikon są napędzane cichymi i szybkimi silnikami Hypersonic (HSM).
    Kąt widzenia: 122°-84°6'
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    pstryk.pl mówi inaczej:
    ale to jest o Sigmie 12-24,
    a koledzy pisali wcześniej o Tokinie 12-24.

    Nie należy mylić tych dwóch szkieł, bo różnica jest zasadnicza!

    Tokina 12-24 jest projektowana do małych matryc (ale okazuje się, że z zapasem i dla pewnych ogniskowych pokrywa pełną klatke);

    natomiast Sigma 12-24 jest od początku do końca obiektywem pełnoklatkowym, będąc tym samym najkrótszym (najszerszym) obiektywem rektlinearnym dla formatu klatki/matrycy 24x36mm.
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  4. #4
    Początki nałogu Awatar TOPOL
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Tarnów
    Wiek
    54
    Posty
    321

    Domyślnie

    Posiadam w/w Sigmę 12-24, używam jej z 1D Mk III i jak dla mnie jest świetna.

    Link do testowej fotki na 12 mm (oczwyście obowiązkowo cegły w kadrze :-) )

    www.topol.pl/tmp/board/TOPL5233.jpg

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    Sigma 12-24 jest od początku do końca obiektywem pełnoklatkowym, będąc tym samym najkrótszym (najszerszym) obiektywem rektlinearnym dla formatu klatki/matrycy 24x36mm.
    ach, właśnie się dziwiłem, bo do tej pory myślałem, że nie ma nic szerszego niż EF 14mm L
    co do pomyłki to masz oczywiście rację
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  6. #6
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    208

    Domyślnie coś szerokiego pod FF bo mnie trafi

    Szlag. Czy do Canona można dostać coś szerokiego nie będącego stałką, co na FF nie da w rogach kaszanki? Za nabyłem 20-35 f/2,8 L i jakość jest ok, ale tylko jeśli wytniemy z kadru mniej więcej tyle co APS-C. Miałem cichą nadzieję, że to szkło z racji małego zakresu będzie się lepiej prezentować, wspierałem się testem na photozone. Tymczasem szara rzeczywistość jest mniej więcej taka jak w 17-40 F/4, czy 16-35 f/2,8 (na podstawie subiektywnej oceny sampli z tych szkieł znalezionych w necie). Czy żeby mieć w całym kadrze dobrą jakość bezwzględnie muszę kupić stałki 24 f/1,4 i 35 f/1,4 (te 20mm mogę ostatecznie sobie darować), a może sensowniej wyjdzie D300 plus 14-24 f/2,8? Na świetle poniżej f/2,8 na szerokim aż tak bardzo mi nie zależy, z drugiej strony 35 f/1,4 i tak planowałem kupić.

    A tak BTW, to jak ktoś jest chętny na 20-35 f/2,8 to oddam za 1450zł.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KvM Zobacz posta
    Szlag. Czy do Canona można dostać coś szerokiego nie będącego stałką, co na FF nie da w rogach kaszanki? ...
    a próbował poszukać:
    http://canon-board.info/search.php?q...ki&titleonly=1

    Cytat Zamieszczone przez KvM Zobacz posta
    A tak BTW, to jak ktoś jest chętny na 20-35 f/2,8 to oddam za 1450zł.
    http://canon-board.info/forumdisplay.php?f=17
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  8. #8
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    3miasto
    Posty
    34

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KvM Zobacz posta
    Czy żeby mieć w całym kadrze dobrą jakość bezwzględnie muszę kupić stałki 24 f/1,4 i 35 f/1,4
    na pelnej dziurze to zaden z nich nie da Ci rownomiernej jakosci.. nawet lekko przymykajac jest tak sobie. dopiero powyzej f5.6 obraz staje sie w miare jednolity, a przy f8 jest juz bardzo przyjemnie... ale wtedy nawet 17-40 radzi sobie b dobrze
    5D2 +g | 5D2 +g | 5D +g | 15/2.8 | 24/1.4 | 35/1.4 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-200/2.8 IS | 3x 580EX II | itede... itepe

  9. #9
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Bieruń
    Wiek
    45
    Posty
    642

    Domyślnie

    Witam
    Postanowiłem odświeżyć wątek.
    Chwilowo jeszcze zostaje C 10-22 (choć pewnie niedługo będę go sprzedawał) na 40D, ale w przyszłości 40D chciałbym mieć tylko jako awaryjną puchę, więc fajnie by było dokupić coś na FF. Mam filtry UV i Polar na 77mm. Szkło ma być głównie do zastosowań w kościołach, i na sali.
    Proszę o radę co wybrać.
    17-40L - słyszałem, że taki sobie ostry - czy AF równie świetny co w C10-22 ? ...no i ciemny zdeka
    Sigma 12-24 - podobno super szkło i najszerzej pod FF , ale ciemnica straszna. Do kościoła raczej za ciemne.
    Samyang 14 f2.8 - Podobno rewelacja ale słyszałem, że nie ma potwierdzenia ostrości
    Canon 16-35 - poza budżetem na razie
    Canon 17-35 f2.8 - mój typ - chociaż ciężki do upolowania w dobrym stanie - co o tym myślicie ?
    Tamrony jakieś ?? - obawiam się o AF, ale jeśli jest jakiś godby polecenia ze światłem 2.8 to chętnie poznam Wasze opinie.
    Chyba tyle ...
    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
    Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dreamstorm Zobacz posta
    Proszę o radę co wybrać.
    17-40L - słyszałem, że taki sobie ostry - czy AF równie świetny co w C10-22 ? ...no i ciemny zdeka
    Najbardziej zwięzły i IMO przydatny w takiej sytuacji opis różnic między tymi obiektywami jaki dotąd spotkałem/autor:MMM/:
    "eLka jest lepsza pod względem koloru, kontrastu i ostrości (porównywałem jeszcze na 30D). 10-22 za to ma troszkę lepiej skorygowaną beczkę przy 10mm i mniej winietuje na cropie niż 17-40 na 5D."
    Brałbym 17-40L.

Strona 13 z 14 PierwszyPierwszy ... 311121314 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •