jakieś nieścisłości widze
wcześniej padło że na FF to jest sigma 10-20 i ona kryje całą klatkę a tera mowicie ze FF są skazani na 12-24 która kryje od ~18 mm..
jakieś nieścisłości widze
wcześniej padło że na FF to jest sigma 10-20 i ona kryje całą klatkę a tera mowicie ze FF są skazani na 12-24 która kryje od ~18 mm..
Canon 1D MK III, 300D x2| BG-E1 | Tokina 12-24 f/4 SPRZEDAM | Canon: 24-70 f/2,8 L | | 28 f/1.8 | 50 f/1.4 | 85 f/1.8 | 75-300 f/4-5.6 | 420EX |
zamiennik RS-60E3 | EOS -> m42 | Revuenon 50 f/1,8 | MC 3M-5CA 8/500 | pierścionki | First Opticam PRO-6604G + inny badziewny trójnóg
www.nagor.prv.pl - FOTOblog.
Chyba coś żle zrozumiałes
do FF możesz przypiąc tylko obiektywy EF czyli canona 16-35 , 17-40 albo sigme 12-24 i te obiektywy dziłaja w pełnym swoim zakresie - przypinanie jakis tanmronów które winetują od 20mm w dół to juz jakas pomyłka dla ludzi o mocnych nerwach
do APS-C ( od 10D w góre ) możesz przypinac EF i EF-S czyli to co masz wypisane powyżej + canona 10-22 sigme 10-20 itd
Wg mnie najlepszym wyborem pod APS-C jest Canon 10-22 choć sigma też jest bardzo dobra a patrząc na zdjęcia akustyka ( który chyba nią własnie dziła ) wręcz rewelacyjna
Pod FF wszystkie z wymienionych szkieł są ok choć dla miłośników naprawde szerrrooookich kątów nie ma innej opcji niz Sigma 12-24 ( różnica międzi 12 a 16 jest wieksza niż cycki P.A.) Jeżeli jednak szukasz szkła do fotografi reporterskiej ( nie tylko krajobrazowej ) to trzeba myśleć os 16-35 2,8L II bo światła nic ci nie zastąpi
BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200