Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Wątek: Dlaczego teleobiektywy są beżowe?

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jatzzek Zobacz posta
    A tak to by sie zgadzalo. Zdaje sie, ze ta wiedze malarze (nie scienni) posiedli juz bardzo dawno temu
    Z pewnością. Zastanawiam się tylko, ile czasu i pasji poświęcali na mierzenie rozdzielczości pędzli.
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  2. #12
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    ...L-ka w świetle dziennym a L-ka w świetle żarowym to dwa zupełnie inne obiektywy
    Nie wspominając o eLce w świetle zachodzącego słońca :-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    Pewnie masz źle ustawiony WB albo nieskalibrowane gałki oczne. Zresztą to w ogóle zależy od światła, jakim są oświetlone. L-ka w świetle dziennym a L-ka w świetle żarowym to dwa zupełnie inne obiektywy
    trzeba by się raz dowiedzieć nr RAL tej farby i skończą się dyskusje czy są białe, beżowe, kremowe, ecru, kości słoniowej czy co tam komu jeszcze przyjdzie do głowy :-)
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  4. #14
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  5. #15
    Uzależniony Awatar TomS
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Strzelin
    Wiek
    38
    Posty
    880

    Domyślnie

    Hmm a gdyby lampę i korpus przemalować?

  6. #16
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    ... i czerwony pasek wokol glowicy lampy i na body wokol mocowania obiektywu
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 586

    Domyślnie

    Gdy Canon wprowadzał białe obiektywy o długiej ogniskowej to mówiło się, że ich korpusy mają odbijać więcej światła i nie nagrzewać się np w czasie zawodów sportowych.
    Teraz dla wszystkich jest oczywiste, że sprzęt foto ma być czarny jak by to było naturalne od zarania dziejów. Biały obiektyw to siara, czerwony pasek to obciach, pozostaje Nikon.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  8. #18
    Początki nałogu Awatar senner
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    36
    Posty
    328

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Biały obiektyw to siara, czerwony pasek to obciach, pozostaje Nikon.
    bo przecie ż żółty to taki modny kolor :>




    in film we trust

  9. #19
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Gdy Canon wprowadzał białe obiektywy o długiej ogniskowej to mówiło się, że ich korpusy mają odbijać więcej światła i nie nagrzewać się np w czasie zawodów sportowych.
    to akurat jest dalej prawda. te szkla, ktore maja pracowac w sloncu i maja na tyle duza powierzchnie, zeby cieplo robilo roznice, sa w Canonie biale. niestety, tylko biale

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Teraz dla wszystkich jest oczywiste, że sprzęt foto ma być czarny jak by to było naturalne od zarania dziejów.
    no z tym moznaby polemizowac.
    od zarania dziejow naswietlalo sie film. w pewnym momencie wkroczyla rejestracja cyfrowa i nikt sie specjalnie za plecy nie oglada, bo zalety uzytkowe dawno rozwialy watpliwosci. po co tkwic przy czyms, co w konkretnych okolicznosciach jest gorsze?

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Biały obiektyw to siara, czerwony pasek to obciach, pozostaje Nikon.
    tak jakby te jebi... zolte literki "D3" (tlumaczenie: jestem bardzo droga zabawka) byly mniejszym obciachem
    www albo tez flickr

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar koraf
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Legnica
    Posty
    1 748

    Domyślnie

    Przecież powszechnie wiadomo ,że te beżowe ,białe czy jasne w różnych odcieniach lufy mają taki kolor aby lepiej robić foty od tych wstrętnych czarnych:wink:

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •