Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Zdjecia przedmiotow metalicznych i biale tlo

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    77

    Domyślnie Zdjecia przedmiotow metalicznych i biale tlo

    Witam,
    Czesto potrzebuje zdjecia typowo na bialym tle. Chodzi tutaj o wiadome 00000. Lecz czasami nie umiem tego w zaden sposob osiagnac. Uzywam 2 zarowek blyskowych i do tego raw. Lecz nie wiem moze sa jakies metody na to? I jak w rawie wszystkie kochane paski po ustawiac? Najgorzej jest srebrny przedmiot i biale tlo

    Macie jakies rady?
    O to moj nowy sprzecik ...
    Canon EOS400D + Sigma 70-300 APO MACRO+ Canon 50mm F1.8 + Kit + duzo checi

  2. #2
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    polar plus podbicie ekspozycji powinno ci twoje nawet nie-do-konca-biale-tlo celowo przepalic dajac ci FFFFFF (a nie 000000 jak powiedziales) chodzi glownie o roznice w oswietleniu.

    ew.taki uklad (w kierunku od aparatu)

    -blenda (rozproszenie swiatla odbitego)
    -nad blenda aparat skierowany na obiekt
    -obiekt
    -lampy skierowane na tlo

    *w ccalosci oczywiscie takie tor zeby sprzetu nie bylo widac

    w tym momencie pomiar punktowy blysku na obiekt metalowy (uwzgledni odbicia switla z tla), to pozwoli ci przeswietlic tlo a reszta swiatla doswietli ci obiekt.

    albo prostrza/drozsza opcja to kupno namiotu bezcieniowego i sytuacja podobna
    Ostatnio edytowane przez werek ; 22-01-2008 o 14:16 Powód: maly blad
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    77

    Domyślnie

    zdjecia robie w namiocie i po 2 stronach lampy blyskowe i jakos mi to tak nie wychodzi jakbym chcial ... W szczegolnosci jak przedmiot jest sreberny, to przepalam rowniez przedmiot nie tylko tlo ;/
    O to moj nowy sprzecik ...
    Canon EOS400D + Sigma 70-300 APO MACRO+ Canon 50mm F1.8 + Kit + duzo checi

  4. #4
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2006
    Wiek
    49
    Posty
    159

    Domyślnie

    mam te same problemy i chyba nie tylko ja, w gruncie rzeczy trochę prób i eksperymentów i można zbliżyć się do ideału, ale wciąż nie będzie to 3x255, dlaczego?
    dlatego ze nie da sie jednym światłem dobrze oświetlić obiektu i przepalić tła, optymalnie jest świecić na tło światłem odbitym (nie przepalać go od tyłu - bo część światła i tak wejdzie w obiekt - no chyba że metodą prób i błędów znajdziemy optymalne ustawienie) wymaga to sporego oddalenia tła od obiektu więc namiot odpada, druga sprawa to podświetlenie powierzchni poziomej, sprawa w gruncie rzeczy jest do rozwiązania poprzez:
    1. przepalenie tła światłem odbitym
    2. oddalenie tego tła od obiektu, aby zminimalizować obwiednie (zafarb) które będą wokół niego powstawać
    3. podświetlić blat (np. plexi) czyli powierzchnię poziomą
    4. oświetlić obiekt innymi źródłami światła od tych użytych do tła (+ew. doświetlać blendami)
    do obiektów odbijających np. metaliczny czajnik to: albo jakiś namiot własnej konstrukcji (ruchome ściany pozwalające na swobodne manewrowanie w odległościach dodatkowo służące jako dyfuzory) albo namiot + dwie lampy z boków i photoshop

    pozdrawiam
    Tomek

  5. #5
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    to moze inny uklad (czysta teoria):

    -lampa z softbox'em przed obiektem
    -aparat z polarem (eliminacja odblaskow - wyrowna ci odczyt ekspozycji)
    -obiekt
    -lampa na tlo o o roznicy +1EV wobec oswietlenia przed obiektem

    na fredmiranda byl kiedys taki uklad (co prawda z modelka ale zdalo egzamin) ale musze sie przyznac ze nie pamietam linku.
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

  6. #6
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2006
    Wiek
    49
    Posty
    159

    Domyślnie

    można by to uzupełnić w ten sposób:
    lampa z przodu na obiekt lekko pod kątem a z drugiej strony kontra z blendy
    a to wszystko pod jednym warunkiem - właściwie dobranej mocy światła - zwłaszcza tego softa na tło - z tego co wyczytałem kolega dysponuje żarówkami błyskowymi i tu mamy mały problem - brak regulacji mocy - może być za dużo światła - bo trzeba pamiętać że lampa w tle nie tylko daje biały background ale też oświetla scenę - robiłem próby z 68Ws i było za mocne, od jednego z użytkowników dowiedziałem się że podobne problemy miał z 45Ws, zatem tylko lampa z regulacją - najlepiej gdzieś od 12Ws - wtedy można się bawić
    moim zdaniem prościej strzelać żarówką w tło centralnie ale wtedy wymagane jest zachowanie odległości obiektu od tła czyli to o czym pisałem wcześniej
    swoją drogą ciekawe jak zachowywałby się polar przy odbiciach w chromie?

    pozdrawiam
    Tomek

  7. #7
    Początki nałogu Awatar Malin
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Warszawa/Radom
    Wiek
    35
    Posty
    276

    Domyślnie

    Może wartko byłoby dać jedną lampę z np. prawej strony a drugą lampe na kontrę za obiektem. Natomiast z lewej strony blendę lekko oddaloną jako światło modelujące. Tak wymyśliłem czysto teoretycznie, nie wiem jak to mogłoby wyjść z przedmiotami srebrzystymi w praktyce....

    pozdro
    Regulamin pkt 8

  8. #8
    Coś już napisał Awatar kompi
    Dołączył
    Mar 2007
    Wiek
    48
    Posty
    55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomekde Zobacz posta
    ciekawe jak zachowywałby się polar przy odbiciach w chromie?
    Z tego co wiem to polary nie redukują odbić od metalowych powierzchni.
    http://pano360.pl |
    Canon 400D | KIT | Sigma 8/3.5 | Canon 55-250 IS

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Tła nie przepalisz - pomoże Ci ono jedynie odciąć obiekt przy szparowaniu - wtedy zrobisz białe. Inaczej na prawdę nie ma sensu się męczyć.
    Namiot nie jest dobrym pomysłem przy srebrach - odbija się jego struktura. No, taki wiszący okrągły może się sprawdzić.
    Kombinuj z czarnymi zastawkami - coś w tych przedmiotach odbijać się musi oprócz świateł, byle nie za dużo na raz. W ten sposób też możesz odciąć je od tła.
    Uwaga na odbicie obiektywu i statywu.

  10. #10
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    jezeli uzyty pod dobrym katem (najskuteczniej to 90* wobec kata padania swiatla) to moze zniwelowac te odbicia, polar potrafi zredukowac odbicia na powierzchniach metalicznych
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •