Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Co robić z zepsutym EOSem 3?

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szwayko Zobacz posta
    1. Podlaczysz jakis telekonwerter ze stykami, a za nim jakis szklo bez stykow np. M42. Nie zamykasz wtedy obwodu i jest taki efekt.
    Chyba nie chodzi o zamknięcie obwodu, bo wystarczy lekko (powiedzmy 1cm na obwodzie bagnetu) odkręcić konwerter i już powinno działać. Patent Chucka Westfalla! ;-)
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Chyba nie chodzi o zamknięcie obwodu, bo wystarczy lekko (powiedzmy 1cm na obwodzie bagnetu) odkręcić konwerter i już powinno działać. Patent Chucka Westfalla! ;-)
    Tak, wiem o tym. Ja mam nawet w swoim TC wywiercony drugi otwor, aby przy niedokreceniu miec dzialajaca blokade.

    Jak masz normalnie wkrecowny TC to jednak styki za nim nie moga wisiec w powietrzu i musisz zamknac obwod jakims szklem, aby body mialo informacje.

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szwayko Zobacz posta
    Tak, wiem o tym. Ja mam nawet w swoim TC wywiercony drugi otwor, aby przy niedokreceniu miec dzialajaca blokade.
    Bardzo sprytnie! :smile:
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  4. #14
    Dopiero zaczyna Awatar mort_subite
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    52
    Posty
    45

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szwayko Zobacz posta
    Napisz co i jak podlaczas do tej 33-ki.
    Pogrzebałem w pamięci (a dobrą ją mam, tylko strasznie krótką) i wyszło mi, że problem ten - jak dotąd - występował tylko z Tokiną AT-X Pro 100mm macro. Tak się składa, że od wiosny właściwie nie podpinałem innego szkła (czasem, na jakieś pojedyncze ujęcia zmieniałem na C 50mm 1.8 lub zoom Sigmy 24-70 3.5-5.6): jak się zaczął "sezon na robale", to - poniesiony na fali entuzjazmu dla zabawy w makrofotografię - niemal nie zmieniałem obiektywu. Ergo - nie potrafię w tej chwili stwierdzić, czy problem jest po stronie szkła, czy body - zdjęcia z innymi obiektywami to naprawdę pojedyncze sztuki i nie wiem, czy brak problemów z nimi to wynik tego, że po prostu nie trafiłem wtedy na "kaprys" aparatu, czy jednak wskazówka, że coś jest nie w porządku z Tokiną.
    Dla uzupełnienia: kłopoty zaczęły się latem, zaś obiektyw był przeze mnie używany od wiosny, czyli kilka miesięcy i ileśtam rolek filmu przeszło bez najmniejszych zastrzeżeń. Skończyło się lato, zaczęła proza życia i większe problemy z czasem na hobby, sprzęt wylądował w szufladzie. Ostatnio wyciągnąłem aparat celem sprawdzenia, czy dalej są z nim problemy tego typu: wystrzelałem kilkanaście klatek (z podpiętą non-stop tą Tokiną) i - póki co (?) - wszystko chodzi, jak powinno. Zgłupiałem już ze szczętem. A chciałbym dojść do jakichś konstruktywnych wniosków zanim przyjdzie wiosna i pora na kolejny "bug-hunt" (tu moje FD gorzej się - póki co - będzie sprawdzac, bo mam tylko Tamrona 90 mm macro z odzorowaniem 1:2 wobec 1:1 Tokiny).
    BTW Z żadnych konwerterów ani przejściówek nigdy nie korzystałem.
    Styki w aparacie i Tokinie sa czyste, nic nie powinno pogarszać przewodzenia sygnału.

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mort_subite Zobacz posta
    ...- występował tylko z Tokiną...
    Powiedziales Tokina i przypomnialem sobie ze kiedys mialem podobny problem z Tokina 19-35 i EOSem 10D. Problemem byla niedokladnosc ulozenia stykow w szkle. Przy podpieciu i zablokowaniu szkla jest zawsze jakis luz w kierunku podpinania. I jak sie na bagnecie dociagnelo szklo w lewo po zablokowaniu to znikala informacja o przyslonie (00), jak w prawo bylo dobrze. Wygladalo na to ze polozenie stykow w szkle mialo za mala tolerancje na luz.
    Rozwiazaniem bylo wymienienie srubki w bagnecie Tokiny na inna o nieco wiekszym lepku - co dalo brak luzu powrotnego i sprawilo ze bylo dobrze.

    Moze taki przypadek objawia sie w eosie 33 w postaci wspomnianej blokady lustra.

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    Ja kiedys miałem podobny problem z 33V - ale występował tylko rpzy podłączaniu przez kostkę na sanki lampy błysykowej kabel do wyzwalania lamp studyjnych (i oczywiście ich wyzwalaniu).

    I też tylko raz na jakiś czas.

    Nie rpzejąłem się tym zupełnie.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  7. #17
    Dopiero zaczyna Awatar mort_subite
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    52
    Posty
    45

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamek Zobacz posta
    Nie rpzejąłem się tym zupełnie.
    I ja chyba zacznę podchodzić do sprawy w ten sposób.
    Wczoraj odkurzyłem aparat i "na sucho", bez filmu, pokłapałem trochę lustrem. Klikadziesiąt razy - pojedynczo, w serii, z rozmaitymi ustawieniami przysłony i czasów naświetlania, trzymając aparat obiektywem w dół (początkowo blokowało się niemal wyłącznie w takiej pozycji), górę, poziomo. Śmigało bezbłędnie, jakby aparat dopiero z fabryki wyszedł. A "normalnie" średnio 2-3 razy na jednej rolce kliszy się "zawieszał".
    Czarna magia, ani chybi. Mam nadzieję, że zły duch, który w wakacje zamieszkał w moim Eosie, na stałe znalazł sobie inne lokum (oby tylko nie było to moje niedawno kupione T90!)... :wink:

  8. #18
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Eos 33 jest generalnie modelem podatnym na niedomagania związane z brakiem kompatybilności: wiesza się ze starymi sigmami (to samo co w lustrzankach cyfrowych) potrafi się gryźć ze starszymi egzemplarzami szkiełek Tokiny (znów: podobnie jak cyfranki) a dodatkowo wczesne egzemplarze tego modelu mają feler w oprogramowaniu, najprawdopodobniej celowo wprowadzony przez Canona, polegający na przekłamywaniu, o stałą wartość EV, pomiaru ze szkłami manualnymi, podłączanymi przez przejściówki bez symulacji automatyki (dandeliony).
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  9. #19
    Jachor
    Guest

    Domyślnie

    Polecam konsultacje w Krakowie. Mistrz Adam Kadeja & synowie, przy ul, Czapskich 1. Już nie raz wyciągnęli mój sprzęt z opresji.

  10. #20
    Mordas
    Guest

    Domyślnie

    Dziękuję za radę. Ale przydałby się jeszcze telefon, bo przed nadaniem aparatu z Warszawy wypadałoby zadzwonić. Z góry dziękuję.
    Mordas.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •