Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: SKYLIGHT czy SZARAPOŁÓWKA

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    45

    Domyślnie SKYLIGHT czy SZARAPOŁÓWKA

    Co bardziej mi się bardziej przyda do zdjęc np. w górach i innych widoczków

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar sniper88
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 156

    Domyślnie

    imo szara polowka Dobry bedzie tez polar, jezeli go jeszcze nie masz
    WWW | 500px | IG
    Semper in altum

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Skylight to ci się prawie na pewno nie przyda. Kupiłem go kiedy zaczynałem swoją przygodę z cyfrową lustrzanką i od tego czasu leży i się kurzy. Jak szara połówka to tylko Cokin. Najbardziej to polarek Ci się przyda.
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    45

    Domyślnie

    Poloar lepiej wydobędzie niebo niż szara połówka?
    Właśnie przede wszystkim o niebo mi chodzi.
    Mówię tu o sytuacji gdy niebo nie będzie zbyt ciekawe

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar sniper88
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 156

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    Jak szara połówka to tylko Cokin.
    Nie do konca bym sie zgodzil. Mam wlasnie Cokina, i niesamowicie mnie wnerwia ta zabawa z zakladaniem/chowaniem filtrow ew. holdera. Nakrecane sa duzo szybsze w 'obsludze' wiec i lepsze dla niecierwpliwych (A MacGyver mnie ostrzegal ze tak bedzie)
    Cytat Zamieszczone przez jacekT Zobacz posta
    Poloar lepiej wydobędzie niebo niż szara połówka?
    Polar przede wszystkim wyciaga kolory (np wychodzi swietny zielony), w tym i nieba oczywiscie W mojej galerii chyba wszystkie krajobrazy gorskie byly robione wlasnie z polarem, wiec mozesz zobaczyc efekty jakie daje
    Ostatnio edytowane przez sniper88 ; 15-01-2008 o 10:20
    WWW | 500px | IG
    Semper in altum

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacekT Zobacz posta
    Polar lepiej wydobędzie niebo niż szara połówka?
    Właśnie przede wszystkim o niebo mi chodzi.
    Mówię tu o sytuacji gdy niebo nie będzie zbyt ciekawe
    To zależy a temat jest szeroki i głęboki. Ja, jadąc w góry i mogąc kupić tylko jeden filtr, zaopatrzyłbym się w dobry polar w pierwszej kolejności. Jednym z głównych, najbardziej powszechnych zastosować polarka jest właśnie wyłuskiwanie ładnego nieba.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez sniper88 Zobacz posta
    Nie do konca bym sie zgodzil. Mam wlasnie Cokina, i niesamowicie mnie wnerwia ta zabawa z zakladaniem/chowaniem filtrow ew. holdera. Nakrecane sa duzo szybsze w 'obsludze' wiec i lepsze dla niecierwpliwych
    To prawda ale nakręcany filtr dzieli kadr na równe połówki, co nie zawsze jest pożądane. Na ogół nie jest.
    Ostatnio edytowane przez Kolaj ; 15-01-2008 o 10:24 Powód: Automerged Doublepost
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  7. #7
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Skylight w fotografii cyfrowej pełni rolę UV-ki, zwłaszcza jeśli używamy AWB lub zapisujemy zdjęcia w RAW-ach.
    Szara połówka oczywiście lepsza jest systemu Cokin ale w pstrykaniu wycieczkowym bardziej sprawdza się nakręcana, mimo swoich ograniczeń (oczywiście z przejściem "gradual", twarde rzeczywiście przydają się bardzo rzadko).
    Do KIT-a i podobnych obiektywów najlepiej kupić połówkę Hoya:
    http://foto-raj.pl/index.php?op=skle...ortowanie=cena
    ewentualnie Marumi:
    http://raysfoto.pl/pdf/Filtry_Marumi.pdf
    Polar ma zastosowanie wyłącznie w słoneczne dni. Pomijając ze wyciąga głównie niebieskości i zielenie, to nie kompensuje różnicy w jasności sceny.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  8. #8
    Początki nałogu Awatar BelYaal
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    387

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Jak polary mam Marumi to polowke odradzam, maja niebieskawy odcien, co czasem nienaturalnie potrafi wygladac.
    Ja polowke mam cokina, ale fakt, ze pier... zabawy z tym troche jest i tez sie ogladam za nakrecana polowka.
    Idac dalej, gdy jest sloneczko, jakies chmurki to oczywiscie polar, ale gdy masz przepalone niebo zakryte chmurami i koniecznie chcesz widoczek to wtedy jednak polowka.

  9. #9
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    45

    Domyślnie

    Ok dzięki za odp.

    Aby uściślić, myślę o filtrze na 77mm 10-22.
    Pod uwagę brałem Marumi.
    Polar to wydatek - ok 340
    Połowka - ok 170

    Za polarem przemawia to że wyciągnie mi nie tylko niebo, pytanie czy i w jakim stopniu efekt wyciagniecia nieba bedzie porównywalny z połówką, która z tego co czytam generalnie do wyciągniecia nieciekawego nieba jest najlepsza

    Rozwiązania typy Cokin odpadając - nie mam tyle cierpliwości;-)

  10. #10
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BelYaal Zobacz posta
    Jak polary mam Marumi to polowke odradzam, maja niebieskawy odcien, co czasem nienaturalnie potrafi wygladac.
    Potrafi, ale w większych rozmiarach nie ma nakręcanych połówek w sensownej (czyli proporcjonalnej do "użytkowości" filtra cenie).
    Co do koloru zafarbu wydaje mi sie iż jest on bardziej zielonkawy niż niebieski, ale to może być kwestia ustawień WB. Niemniej, zazwyczaj daje się go ukryć przy wywoływaniu RAW-a

    Cytat Zamieszczone przez jacekT Zobacz posta
    Ok dzięki za odp.

    Aby uściślić, myślę o filtrze na 77mm 10-22.
    Pod uwagę brałem Marumi...
    Marumi ma pełnowymiarową (wysoką) oprawkę, i na 10-22 będzie winietować na szerokim końcu (ramka włazi w kąt widzenia obiektywu, w rogach powstają zaczernienia, których oczywiście narzędziami do korekty winietowania już się nie usunie.
    Używam tego filtra z Tokiną 12-24. w kadr włazi na ogniskowych poniżej 14 mm, w 10-22 można się spodziewać że będzie to 12-13 mm.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •