135 f2.0L a koncerty ... (warto?)

Zwiń
X
 
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • m_o_b_y
    Pełne uzależnienie
    • 2007
    • 1095

    #16
    Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz wpis
    Jakbyś zobaczył, co się tam działo parę chwil później Nie było jak pod scenę podejść

    A jeden koncert w pubie fociłem siedząc na półce pod sufitem bez szansy by z niej zejść. I jeszcze co chwilę jakiś pijany facet mi zasłaniał widok


    Na innym koncercie z kolei moja możliwość ruchu wyglądała tak: a tu rezultaty:


    Zgadzam się, że wybór stałka-zoom zależy od konkretnego koncertu. Na niektórych nie pogardziłbym 70-200/2.8 (niestety nie mam), ale na większości wolę lepsze światło 85 lub 135. Nadążam zmieniać i specjalnie dużego problemu z tym nie mam (teraz mam nową plecakotorbę, jeszcze nie przetestowaną w akcji ).

    Ostatnio kupiłem 135/2 oraz 70-200/4 (w innych celach). Wolałem taki zestaw, niż 70-200/2.8
    Mimo nieco słabszej optyki na koncertach chyba byłby bardziej uniwersalny, wygodny i praktyczny 70-200f2.8/IS ze względu na częste ograniczenia dostępu, możliwość robienia zbliżeń i nieraz utrudnione warunki zmiany szkła.
    Pozdrówka
    m_o_b_y
    --------------------------------------------------------

    Komentarz

    • paster5
      Dopiero zaczyna
      • 2006
      • 33

      #17
      Zamieszczone przez Scream Zobacz wpis
      Jeżeli potrzebujesz krótszych czasów, to może lepiej rozejrzeć się za wersją f2.8 IS ?
      Przeciez skoro ma wersje 2.8 to wersja 2.8 IS czasu nie skroci, jedynie pozwoli zobic zdjecia przy dluzszych czasach, ale to ruchu nie zamrozi...

      Zamieszczone przez m_o_b_y Zobacz wpis
      O legendarnej jakości 135 powszechnie wiadomo, uchodzi za jedno z najlepszych szkieł w całej szklarni Canona, tyle że z natury rzeczy stałka jest mniej wygodna w użyciu niż zoom.
      Praca ze stalkami to kwestia przezwyczajenia, po pewnym czasie nie sprawia najmniejszych problemow ;-)

      Pozdrawiam

      Komentarz

      • hofi66
        Początki nałogu
        • 2005
        • 290

        #18
        Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz wpis
        A jeden koncert w pubie fociłem siedząc na półce pod sufitem bez szansy by z niej zejść. I jeszcze co chwilę jakiś pijany facet mi zasłaniał widok ...
        Też tak mam i nieraz kładę się na ziemię albo wchodzę w jakieś zakamarki . Koncerty, z których zdjęcia pokazujesz, nie mają takich obostrzeń, o których pisałem wcześniej. Więc łatwiej wtedy pracować świetnymi stałkami.
        Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz wpis
        Zgadzam się, że wybór stałka-zoom zależy od konkretnego koncertu. Na niektórych nie pogardziłbym 70-200/2.8 (niestety nie mam), ale na większości wolę lepsze światło 85 lub 135.
        Mam 85-tkę ale na koncercie rockowych, gdzie czasem trzeba obiektywem podążać za artystą 70-200 f/2.8 jest idealny - zbliżenia, najazdy. Np. taki Fish z Marillionu, niezwykle dynamiczna postać na scenie w jednym momencie jest przy tobie 2-3 m a za kilka sekund 15 m dalej. Jak w tym przypadku tak stałka sobie poradzi z ciekawymi zbliżeniami, bo nie chodzi mi o ujęcia jakiekolwiek. Natomiast 85-tka raczej przy statycznych ujęciach - np. siedzą sobie panowie i grają na gitarach itp. Lub też na koncertach w klubie, gdzie jest większa swoboda i nie ma różnych zakazów.
        Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz wpis
        Ostatnio kupiłem 135/2 oraz 70-200/4 (w innych celach). Wolałem taki zestaw, niż 70-200/2.8
        Dla mnie 70-200 to podstawowy koń roboczy i nic go nie zastąpi
        Ostatnio edytowany przez hofi66; 1178.
        Trzeba mieć odwagę, by milczeć ...

        Komentarz

        • m_o_b_y
          Pełne uzależnienie
          • 2007
          • 1095

          #19
          Zamieszczone przez hofi66 Zobacz wpis
          Mam 85-tkę ale na koncercie rockowych, gdzie czasem trzeba obiektywem podążać za artystą 70-200 f/2.8 jest idealny - zbliżenia, najazdy. Np. taki Fish z Marillionu, niezwykle dynamiczna postać na scenie w jednym momencie jest przy tobie 2-3 m a za kilka sekund 15 m dalej. Jak w tym przypadku tak stałka sobie poradzi z ciekawymi zbliżeniami, bo nie chodzi mi o ujęcia jakiekolwiek. Natomiast 85-tka raczej przy statycznych ujęciach - np. siedzą sobie panowie i grają na gitarach itp. Lub też na koncertach w klubie, gdzie jest większa swoboda i nie ma różnych zakazów.

          Dla mnie 70-200 to podstawowy koń roboczy i nic go nie zastąpi
          Chyba trafiłeś w sedno.
          Wyobrażam sobie np. fotografowanie Micka Jaggera na scenie przy pomocy znakomitej skądinąd stałki 135.
          Pozdrówka
          m_o_b_y
          --------------------------------------------------------

          Komentarz

          • Scream
            Początki nałogu
            • 2005
            • 295

            #20
            Zamieszczone przez paster5 Zobacz wpis
            Przeciez skoro ma wersje 2.8 to wersja 2.8 IS czasu nie skroci, jedynie pozwoli zobic zdjecia przy dluzszych czasach, ale to ruchu nie zamrozi...
            Wiem, poleciałem skrótem myślowym.Źle sie wyraziłem. Oczywiście chodziło mi o to, że może brakuje Koledze stabilności przy dłuższych czasach i dlatego przydałaby się wersja z IS zamiast jaśniejszego szkła. Zamrażanie postaci na scenie, tak jak mówisz to druga kwestia i IS nic tu nie pomoże. Wtedy potrzebne jest jaśniejsze szkło i któtsze czasy.

            Komentarz

            Pracuję...
            X