Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 134

Wątek: Zdjęcia z lustrzanki nierówne zdjęciom z kompaktu?

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Jelenia Góra/Wrocław
    Posty
    436

    Domyślnie

    aby były "jednakowo" naświetlone: kompensacja EV, blokowanie ekspozycji, manual i te same parametry ...........

  2. #2
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez peet_peet Zobacz posta

    Oba zdjęcia wykonane z tego samego miejsca, w tym samym czasie, przy przesłonie 11 ale przy rożnych ogniskowych a co za tym idzie i czasach ekspozycji.
    Ja czytam dokładnie, w przeciwieństwie do Ciebie, Max_im.

    Peet_peet ogniskowa w tym przypadku nie ma żadnego wpływu na czasy naświetlania.
    Ostatnio edytowane przez Fakungio ; 14-01-2008 o 23:53
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

  3. #3
    Uzależniony Awatar Max_im
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    58
    Posty
    668

    Domyślnie

    Proponuję doświadczenie
    Z tego samego miejsca, w tym samym czasie, przy jednakowej przysłonie, pomiar matrycowy, tryb AV, ale przy rożnych ogniskowych dokonujesz pomiaru ekspozycji i porównujesz czasy.

    Cytat Zamieszczone przez Fakungio Zobacz posta
    Ja czytam dokładnie, w przeciwieństwie do Ciebie, Max_im.
    szkoda że nie rozumiesz

  4. #4
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Suwałki
    Posty
    144

    Domyślnie

    Wyjaśnienie jest proste, w drugiej sytuacji pomiar światła dobrał czas głównie do ciemnego pasa ziemi widocznego na zdjęciu, w wyniku tego rozjaśnieniu uległo całe zdjęcie, jak tego uniknąć? Wybieraj sam miejsce pomiaru światła, np trawa zablokuj ekspozycję i przekadruj. Aparat, nawet super wypasiona lustrzanka jest tylko głupim automatem, żeby uzyskać dobry efekt trzeba niejednokrotnie skorygować jego pracę, a nie wychodzić z założenia że skoro kupiłem drogi nowoczesny aparat to powinien sam robić zawsze udane zdjęcia, to akurat nie do ciebie tylko takie moje przemyslenia.... pozdrawiam

  5. #5
    Coś już napisał Awatar peet_peet
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Ruda Śląska
    Wiek
    53
    Posty
    61

    Domyślnie

    To ja dodam jeszcze jeden kamyczek do tematu... wykonałem serię takich zdjęć i tak naprawdę tylko zdjęcie przy 28 mm ma kolorystykę taką jaką ma.... pozostałe przy 35mm, 50mm, 65mm no i przy 80mm wyglądają podobnie jeśli chodzi o kolorystykę i jasność....
    Wskazywane powyżej argumenty przemawiają do mnie bo gdy testowałem ten sam kadr ma ustawieniach M i zachowując dla 80mm te same parametry czasu i przesłony jakie aparat "wybrał" dla 28mm kolorystyka, jasność itp wyszły podobnie na obu zdjęciach. Widoczna była natomiast korekcja ekspozycji jaką sugerował aparat.
    Tyle tylko że skąd wiedzieć które ustawienia są właściwe, lepsze.... skoro w wizjerze widać świat takim jaki jest ...... jeśli można powtórzyć ujęcie, kliknąć kilka fotek dobierając parametry to OK, ale co z sytuacjami które mogą sie już nie powtórzyć ?? chyba pozostaje poznanie swojego sprzętu na tyle żeby wiedzieć co jak i kiedy trzeba mu narzucić...
    EOS 40D + EOS 400D + S 17-70/2.8-4.5 DC + S 70-300/4-5.6 APO DG Macro + C 50/1.8 II , C 580 EX II, monopod Velbon RUP-43, statyw Hama, plecak Lowepro i kilka innych drobiazgów

  6. #6
    Uzależniony Awatar Max_im
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    58
    Posty
    668

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez peet_peet Zobacz posta
    Tyle tylko że skąd wiedzieć które ustawienia są właściwe, lepsze.... () ale co z sytuacjami które mogą sie już nie powtórzyć ?? chyba pozostaje poznanie swojego sprzętu na tyle żeby wiedzieć co jak i kiedy trzeba mu narzucić...
    I to jest właśnie wiedza fotografa

    do ostatnich wypowiedzi kolegów dodam,
    że wrażenie nasycenia kolorów zwiększa się wraz ze zmniejszeniem luminancji
    to znaczy, że gdy przyciemnisz fotkę (nie ruszając kolorów) odniesiesz wrażenie jak gdyby kolory zrobiły się intensywniejsze

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Przejdź na "Pomiar centralnie ważony uśredniony", unikaj "Wilosegmentowego" (czyli matrycowego) - będzie łatwiej i bezpieczniej.

    Pewnie jeszcze jakiś czas będziesz uzależniony od trybu Av, ale z czasem naturalnie przejdziesz na M i wtedy dopiero poczujesz jak zmienne potrafi być światło (zwłaszcza podczas fotograficznych spacerów) i że większość ustawień ekspozycji trzeba dobierać w głowie. Odczyt z drabinki światłomierza to tylko pierwszy krok. Po pewnym czasie dojdziesz, że on jednak nie oszukuje a jedynie działa zgodnie z projektem tylko trzeba poznać i przyswoić ten projekt i zasadę działania.

    Pisałem to już i zostałem uznany za prowokatora - ale sądzę, że zwłaszcza na początkowym etapie bez RAWa ani rusz! A bezpłatny DPP to świetny nauczyciel ekspozycji.

    Powodzenia! ;-)
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    ....ale z czasem naturalnie przejdziesz na M i wtedy dopiero poczujesz jak zmienne potrafi być światło ......

    Pisałem to już i zostałem uznany za prowokatora - ale sądzę, że zwłaszcza na początkowym etapie bez RAWa ani rusz! A bezpłatny DPP to świetny nauczyciel ekspozycji.
    to ja sie dopisuje do prowokacji
    światłomierz w body oszukuje; zawsze
    jest ustawiony tak jakby wszystkie sceny odbijały ~18% światła - co prawda w wielu przypadkach to się sprawdza (rodzinka na pikniku na tle lasu - Janusz=>respecta!) - ale w wielu jest do bani

    jedynie przejscie w tryb M powoduje że to ty rzadzisz ustawieniami aparatu

    ps
    co do tej ogniskowej i czasu drugiego zdjęcia - to imho czas powinien być conajwyżej odwrotnością ogniskowej (aby nie poruszyc)
    jak już to ustalisz to wtedy zmieniasz ustawiania 'magicznego trójkąta' (jak ktos wyżej napisał) a w zasadzie jego pozostałości czyli przysłony i iso tak aby otrzymać taką samą ekspozycje jak w pierwszym zdjeciu
    Don't argue with stupid people, because they drag you down to their level and beat you with experience!
    sprzęt w Hiszpanii - lokacja nieznana
    dwa lata z lustrem, a update'u brak...

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    50
    Posty
    315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pst Zobacz posta
    co do tej ogniskowej i czasu drugiego zdjęcia - to imho czas powinien być conajwyżej odwrotnością ogniskowej (aby nie poruszyc)
    Ale ogniskowej w przeliczeniu na crop'a, czyli w tym przypadku 80*1,6= 128, czyli czas teoretycznie minimum 1/125 s, żeby utrzymać zdjęcie nieporuszone. Nie jest to jednak sztywna reguła, ale na początek dobrze jest ją stosować, daje to naprawdę większy odsetek nieporuszonych zdjęć

    Pozdrawiam,
    Michał

  10. #10
    Bezerk86
    Guest

    Question Problem z kolorami w 450d

    Witam Was, bo to mój pierwszy post w forum o tematyce fotograficznej.
    Posiadam od nie dawna EOS-a 450d. (wcześniej analogową smienę, potem Minoltę Z2 Dimage). W swym canionie mam problem z kolorami. Wydają się być "wyblakłe". Zauważyłem, że w trybie twórczym da się manipulować tonią kolorów, oraz ich nasyceniem. Jak mam wybrać poszczególne parametry by
    fotografowanie obiektów na dworze, oświetlonych światłem słonecznym nie było problemem z powodu wyblakłych kolorów ?

Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •