Strona 2 z 14 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 134

Wątek: Zdjęcia z lustrzanki nierówne zdjęciom z kompaktu?

  1. #11
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie

    Drugie zdjęcie prześwietliłeś.
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

  2. #12
    Początki nałogu Awatar an_zak
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    427

    Domyślnie

    W ogóle to kup sobie 18-55 za stówę, ten 28-80 na cyfrze nie radzi sobie nawet w połowie tak dobrze (tylko na analogu nieźle), poza tym ma okrutną abberację chromatyczną, większej w życiu nie widziałem

  3. #13
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie

    Wystarczy popatrzeć na histogramy.

    Załącznik 3837

    Załącznik 3838
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

  4. #14
    Uzależniony Awatar comatus
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Wybrzeże Pucyfiku
    Wiek
    41
    Posty
    725

    Domyślnie

    ale czy histogramy muszą być identyczne na jednak różnych ujęciach?

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez comatus Zobacz posta
    ale czy histogramy muszą być identyczne na jednak różnych ujęciach?
    Pewnie, że nie muszą, ale nie o to chodzi. One mają pokazać, czy zdjęcie jest dobrze naświetlone i w tym przypadku pokazują, że jedno jest prześwietlone w stosunku do drugiego.
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  6. #16
    Uzależniony Awatar Max_im
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    58
    Posty
    668

    Domyślnie

    RNz ma racje
    pewnie zrobiłeś na na wielosegmentowym pomiarze światła
    W pierwszym przypadku niebo (duże źródło światła) zajmuje większy procent powierzchni kadru niż w drugim. Stąd drugie jest mocniej naświetlone niż pierwsze.
    Przepalenia są na jednym i drugim. Nie wynikają z żadnej winy i nie są duże
    Po prostu matryca ma pewien zakres rozpiętości tonalnej i koniec
    Z tego powodu stosuje się filtry polaryzacyjne

    PS
    Ty masz wiedzieć jak działa twój sprzęt i jaki efekt chcesz uzyskać
    Ostatnio edytowane przez Max_im ; 14-01-2008 o 06:49

  7. #17
    Coś już napisał Awatar peet_peet
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Ruda Śląska
    Wiek
    53
    Posty
    61

    Domyślnie

    ok... więc teraz pytanie, jak tego uniknąć.... od strony ustawień, bo że obiektyw to już wiem
    EOS 40D + EOS 400D + S 17-70/2.8-4.5 DC + S 70-300/4-5.6 APO DG Macro + C 50/1.8 II , C 580 EX II, monopod Velbon RUP-43, statyw Hama, plecak Lowepro i kilka innych drobiazgów

  8. #18
    Uzależniony Awatar Max_im
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    58
    Posty
    668

    Domyślnie

    Zrób kilka fotek przemyślanych tak że będziesz wiedział jak i co chciałeś pokazać
    np wymyśl temat i idź go zrobić wtedy zobaczymy
    400D ma tendencje raczej do niedoświetlania
    rób w raw-ach

  9. #19
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Jelenia Góra/Wrocław
    Posty
    436

    Domyślnie

    aby były "jednakowo" naświetlone: kompensacja EV, blokowanie ekspozycji, manual i te same parametry ...........

  10. #20
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez peet_peet Zobacz posta
    ok... więc teraz pytanie, jak tego uniknąć.... od strony ustawień, bo że obiektyw to już wiem
    Moim zdaniem system pomiaru światła nie ma tu nic do rzeczy.
    Matrycowy spokojnie da radę w 400D w takich klasycznych sytuacjach.

    Problem tutaj był w tym że czas naświetlania przy drugim zdjęciu był dwa razy dłuższy niż przy pierwszym - zastanawiam się dlaczego, gdyż warunki oświetlenia były takie same a faktycznie w obu przypadkach ustawiony był priorytet przysłony. Może to zwykły przypadek.

    I jeszcze jedno. Zwróćcie uwagę na kolorystykę słupków. Wyraźna zmiana zieleni na seledynowy. Może to być wada obiektywu. Dokup KITa za 150 zł i problem z głowy.
    Ostatnio edytowane przez Fakungio ; 14-01-2008 o 21:22
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

Strona 2 z 14 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •