Czyli lepiej stripa 30x120 tym bardziej ,że zaczynam zabawę na lampach reporterskich. Dzięki za pomoc ,a co z tłem czy te zastawy na tzw trzepakach mają sens?
Czyli lepiej stripa 30x120 tym bardziej ,że zaczynam zabawę na lampach reporterskich. Dzięki za pomoc ,a co z tłem czy te zastawy na tzw trzepakach mają sens?
Nie skupiaj się na sprzęcie, tylko zrozum jak działa światło. Zamówiłeś jakiś softbox, to się go trzymaj i rób zdjęcia. Zobacz czego ci brakuje. Miękkości? To biała parasolka używana odwrotnie. Daje miękkie światło i na dodatek rozprasza je po całym pomieszczeniu. Nic jej nie pokona. Maksymalna kontrola? Strip z gridem. Hardcor? BD z gridem. I to nie jest kwestia przybliżania-oddalania.
Racja najpierw się pobawię tym co będę mial.Praktyka jest najlepsza ,a wszystko ma znaczenie dzięki za rady.
Strip napędzany lampą reporterską? Przecież ta lampka ci błyśnie w środek stripa, boki będą świeciły bardzo słabo. To teraz wiesz, dlaczego się używa lamp studyjnych? Bo świecą po całym odbłyśniku, a nie tylko do przodu.
Na lampę możesz założyć tzw "mydelniczkę" tzn taki dyfuzor by lampa świeciła jak najszerzej.
Całe szczęście, że niektórzy o tym nie wiedzą i po prostu robią zdjęcia
https://www.uniquephoto.com/lastolit...-box-ll-ls2630
Myślisz ze 120 cm daje cokolwiek więcej niz 60 cm? I ze ktoś bez doświadczenia rozróżni efekt jaki dają te softboxy?