Przy założeniu, że mamy skalibrowany i oprofilowany monitor, oraz posiadamy profil dla papieru, drukarki i tuszu, a także konkretnych ustawień w sterowniku, zdjęcie w standardowej przestrzeni RGB (sRGB, AdobeRGB, itp.) oglądane w programie posiadającym funkcje symulacji barw (np. Adobe Photoshop), z włączoną symulacją przestrzeni barwnej drukarki i papieru (włączony softproofing z w.w. profilem drukarki i papieru), będzie dawało obraz o kolorystyce zbliżonej do kolorystyki wydrukowanego zdjęcia, oglądanego przy oświetleniu o charakterystyce i temperaturze światła dziennego. Wszystko to w ramach fizycznych możliwości i ograniczeń oraz z błędem właściwym dla każdego z urządzeń w całym łańcuchu - monitora, drukarki, papieru, tuszu i warunków oświetleniowych (nie wspominając o właściwym użyciu, jakości i doborze urządzeń użytych do kalibracji i profilowania).
Kluczem do uzyskania wysokiego poziomu zgodności między obrazem oglądanym na ekranie monitora a wydrukiem jest wybór możliwie najlepszych urządzeń, oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych oraz właściwe ich użycie. Warto pamiętać że w przypadku pracy z kolorem, cały system jest tak słaby jak jego najsłabsze ogniwo.