Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Wątek: Szeroki kąt (pod cropa)

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matti21 Zobacz posta
    szukam szkla do 350D... (cos kolo 12 , 14 mm by mnie satysfakcjonowalo)
    skleiłem Cię z mniej leniwym poprzednikiem, który przynajmniej wypisał te obiektywy, wiec juz wiesz czego szukać.
    Na dziś zmieniło się tylko tyle, ze Tokina 11-16/2.8 z ostatniej pozycji ujrzała juz światło dzienne, natomiast w perspektywie pojawił się Tamron 10-24mm.

    Teraz wystarczy że przeszukasz sobie Allegro i zdecydujesz, który zmieści się w Twoim (nieznanym nam) budżecie. Generalnie jednak nie są to jakieś wyjątkowo drogie obiektywy, najtańszy powinien być Tamron 11-18mm, a większość z pozostałych nie przekracza 2K (chyba tylko Canon 10-22 oraz pełnoklatkowa Sigma 12-24 mogą być trochę droższe).
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  2. #12
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    49

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Poohacz79 Zobacz posta
    taki tani szeroki kąt na pewno nie będzie "tani" ;]
    Wez pod uwage :

    Tokina 11-16 F/2.8
    Tokina 12-24 f/4
    Sigma 10-20/4.0-5.6
    Sigma 12-24 f/4.5-5.6
    Tamron 11-18 f/4,5-5,6 DI

    Mnostwo informacji na ten temat znajdziesz wpisujac w wyszukiwarke chocby "szeroki kat". Pisales cos taniego jednak za taki szeroki kat trzeba zaplacic, dobra propozycja wydaje sie Tokina 11-16 F/2.8 ze wzgledu na swiatlo.

    Pozdrawiam
    A ja mam canona...

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez neat84 Zobacz posta
    Wez pod uwage :
    ...
    ...
    ...
    Sigma 12-24 f/4.5-5.6
    ...
    Tą Sigmę wywal. To jest specjalistyczna konstrukcja pełnoklatkowa; wielki, ciężki, nie warto się z tym mordować na cropie (choćby ze wzgledu na niemożność stosowania zwykłych filtrów).

    Cytat Zamieszczone przez neat84 Zobacz posta
    Mnostwo informacji na ten temat znajdziesz wpisujac w wyszukiwarke chocby "szeroki kat".
    wpisywać jak najmniej! wystarczy "szeroki" oraz drugie szukanie: "szerokokatny"
    natomiast ważne aby zaznaczyc opcję szukania w tytułach wątków:
    http://canon-board.info/search.php?q...ki&titleonly=1
    http://canon-board.info/search.php?q...ny&titleonly=1

    Cytat Zamieszczone przez neat84 Zobacz posta
    Pisales cos taniego jednak za taki szeroki kat trzeba zaplacic,...
    "tani" nic nie znaczy...

    Ja np. napisałem post wyżej, że "te obiektywy nie sa specjalnie drogie, większość nie przekracza 2 tys." - czy to nieprawda?
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  4. #14
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie

    Decyzję niestety trzeba podjąć samemu. Ja wybrałem tokinę 12-24. A dlaczego?
    Canon jest zdecydowanie droższy, a według mnie nie oferował w tej cenie zdecydowanie czegosz lepszego niż tokina. Pomijam kwestie plastyki, nasycenia, odwzorowania kolorów ponieważ to wszytko zależy od subiektywnego postrzegania obrazu. Dla mnie za tokiną przemawiała niższa cena, pancernośc obudowy ( weź pod uwagę, że to szkło "krajobrazowo-reporterskie" i często używam go np. na wycieczce w górach praktycznie cały czas zawieszone na szyi, gdzie trochę kurzu może być), wewnętrzne ogniskowanie i nie wysuwający sie tubus ( podejrzewam , że w canonie z czasem jakieś poaprochy mogą pojawić się wewnątrz ), bardzo dobra rozdzielczość już na pełnej dziurze, stałe światło ( te f4 wcale nie jest ciemnie w terenie do widoczków - nawet z filtrem ), zakres ogniskowych ( na długim końcu w canonie brakowałoby mi tych 2mm). Co do aberracji chromatycznej, to mogę powiedzieć tyle, że trafił mi się chyba specjalny egzemplarz. Dosłownie na ok 1-2 % można ją zauważyć, ale można też nad tym zapanować wykonując fotę. Niemniej na odbitkach 10x15 są one praktycznie niewidoczne, a na komputerze można je łatwo usunąć. I tu jeszcze moja mała dygresja co do "ślepego" wierzenia testom. Na jednym z nich napisano o tokinie, że aberracja jest monstrualna, natomiast opisująć canona 85 1.8, wychwalano inżynierów za rewelacyjne zapanowania nad tym problemem. W rzeczywistości, przynajmniej u mnie na pełnej dziurze w canonie, jest zupełnie na odwrót!! Dlatego przed zakupem szkiełka, uważam, że zawsze trzeba go przetestować, aby później nie być zawiedzionym.
    Rada dla Ciebie. Idź do sklepu, podepnij te trzy obiektywy o których poprzednicy mówili, porób foty zwracając uwagę na opisane na forum czy w testach słabe punkty i podejmij decyzję. Wiem, że to ciężko zrobić.
    Pozdrawiam.
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  5. #15
    Coś już napisał Awatar Matti21
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Poland->KRK
    Posty
    58

    Domyślnie

    no chyba tak zrobie, ale i tak bede probowal sciagnac je ze stanow bo w polsce to te ceny sa chore!
    Eos 60D + EF-S 28-135mm f/3.5-5.6 EF IS USM + Canon EF 100mm f/2.8 USM MACRO + Canon EF 100-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon f/1.8 50mm + Tokina 12-24 f/4

  6. #16
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    80

    Domyślnie

    Bierz 10-22. Ja go mam i jestem strasznie z niego zadowolony.

  7. #17
    Uzależniony Awatar comatus
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Wybrzeże Pucyfiku
    Wiek
    41
    Posty
    725

    Domyślnie

    Sam mam 10-22, ale teraz patrząc na cenę Tokiny 12-24 (nówka na allegro za 1,5k) szczerze zastanowiłbym się nad tym obiektywem. Uzywkę widziałem jakis zacz temu za niecałe 1,2k.

  8. #18

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poszukiwacz2006 Zobacz posta
    Decyzję niestety trzeba podjąć samemu. Ja wybrałem tokinę 12-24. A dlaczego?
    Canon jest zdecydowanie droższy, a według mnie nie oferował w tej cenie zdecydowanie czegosz lepszego niż tokina.
    bardzo dobra rozdzielczość już na pełnej dziurze, stałe światło ( te f4 wcale nie jest ciemnie w terenie do widoczków - nawet z filtrem )
    faktycznie canon nie oferuje nic więcej - oprócz lepszej ostrości przy mniejszej wartości f - w widoczkach do pominięcia, w reporterce nie


    zakres ogniskowych ( na długim końcu w canonie brakowałoby mi tych 2mm).

    rozumiałbym że brakuje komus 20mm ale 2? cropa nie można zrobić?

    Co do aberracji chromatycznej, to mogę powiedzieć tyle, że trafił mi się chyba specjalny egzemplarz. Dosłownie na ok 1-2 % można ją zauważyć
    jak przeprowadzałeś badania? na jakiej ilości zdjeć? czy ta grupa była reprezentatywna?
    tokina na pewno zrobiła specjalny egzemplarz dla ciebie

    ale można też nad tym zapanować wykonując fotę
    czy możesz podzielić się tym trickiem? poważnie piszę bo nie słyszałem o czymś takim a jeśli to prawda to chętnie spróbuje

    Niemniej na odbitkach 10x15 są one praktycznie niewidoczne, a na komputerze można je łatwo usunąć.
    święta prawda

    I tu jeszcze moja mała dygresja co do "ślepego" wierzenia testom. Na jednym z nich napisano o tokinie, że aberracja jest monstrualna, natomiast opisująć canona 85 1.8, wychwalano inżynierów za rewelacyjne zapanowania nad tym problemem. W rzeczywistości, przynajmniej u mnie na pełnej dziurze w canonie, jest zupełnie na odwrót!!
    obiektywy nie są projektowane aby były najlepsze na pełnej dziurze o czym czasem niektórzy zapominają; to że obiektywy są coraz lepsze na pełnej dziurze to po prostu postęp
    kiedy robiłem zdjęcia tokiną 12-24 to AC określiłbym jako duże (jak pisałeś możliwe do usunięcia ale upierdliwe)
    do testów podchodziłbym z ostrożnością - a już na pewno nie bazował na jednym (podejrzewam że czytałeś o monsturalnej AC na optyczne.pl ;-) );
    jeśli natowmiast w kilku testach szkło wychodzi podobnie to należy się nad tym zastanowić i jak słusznie piszesz...
    Dlatego przed zakupem szkiełka, uważam, że zawsze trzeba go przetestować, aby później nie być zawiedzionym.
    ale ta rada
    Idź do sklepu, podepnij te trzy obiektywy
    imho nie jest najlepsza - sklep to (najczęściej) nie jest dobre miejsce na testy i oglądanie szkła; w sklepie sie kupuje - chyba że w przyszłości bedziesz robił zdjęcia sklepów
    dobrze jest dorwac kogoś to ma szkło i umówic sie na mały spacer np racząc kolegę złocistym płynem w zamian za możliwość podpięcia szkła i pogadania jak sie sprawuje; w domu na spokojnie oglądnąć foty i jak znów słusznie piszesz...

    ..i podejmij decyzję
    a ja polecam 10-22 - też stałem kiedyś przed takim wyborem i wybrałem własnie canona; po przetestowaniu własnorecznie na plenerkach tokiny i canona
    rawy z 10-22 moge na priva podesłac
    aha
    nie sprawdzałem tej tokiny pod światło wiec nie wiem jak jest
    10-22 radzi sobie niźle choć ustepuje tutaj 17-40 (pod ff) ale elka jest dla mnie wzorcowa pod swiatło
    nie zanaczy to ze 10-22 jest słaby pod światło; jest troszkę gorszy i czasem mozna zlapac jakiś artefakt (równiez do usuniecia w wielu zdjęciach no ale nie tak łatwo jak AC w np ACR)
    Don't argue with stupid people, because they drag you down to their level and beat you with experience!
    sprzęt w Hiszpanii - lokacja nieznana
    dwa lata z lustrem, a update'u brak...

  9. #19
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie

    pst - każdy z nas ma swoje zdanie na temat danego obiektywu, jego wad i zalet i dlatego nie ma sensu abyśmy się wzajemnie przekonywali, nie o to tu chodzi. Każdy pisze własne spostrzeżenia, które dla innych mogą być przydatne.
    Zgodzę sie, że obiektywy nie są projektowane aby być najlepszymi na pełnej dziurze, niemniej jak już kupujesz jasne szkło, to wybierzesz to, której właśnie na tej pełnej dziurze jest najlepsze, choćby później ustępowało konkurentowi IMHO. Pozdrawiam.
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  10. #20

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poszukiwacz2006 Zobacz posta
    pst - każdy z nas ma swoje zdanie na temat danego obiektywu, jego wad i zalet i dlatego nie ma sensu abyśmy się wzajemnie przekonywali, nie o to tu chodzi. Każdy pisze własne spostrzeżenia, które dla innych mogą być przydatne.
    Zgodzę sie, że obiektywy nie są projektowane aby być najlepszymi na pełnej dziurze, niemniej jak już kupujesz jasne szkło, to wybierzesz to, której właśnie na tej pełnej dziurze jest najlepsze,
    i znów masz rację

    choćby później ustępowało konkurentowi IMHO. Pozdrawiam.
    a tego to nie rozumiem - co znaczy później?
    później w czasie? później w przysłonie? później w...
    Don't argue with stupid people, because they drag you down to their level and beat you with experience!
    sprzęt w Hiszpanii - lokacja nieznana
    dwa lata z lustrem, a update'u brak...

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •