Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Wątek: problem gwarancji i odpowiedzialności sprzedawcy za towar

  1. #11
    Bywalec Awatar Ted
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Nowy Targ
    Wiek
    46
    Posty
    143

    Domyślnie

    Znalazlem cos takiego:
    Od gwaranta, którym jest producent, już od trzech miesięcy nie mogę doczekać się naprawy pralki. Czy w tej sytuacji mam prawo zażądać naprawy bezpośrednio od sprzedawcy?
    Kupujący może wybrać, czy reklamację kieruje do sprzedawcy, powołując się na jego ustawową odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową (czyli jego wadę), czy też do wystawcy gwarancji, jeśli towar jednocześnie jest nią objęty. Do takiej decyzji ma prawo od nowa, za każdym razem, gdy stwierdzi jakąś usterkę towaru. Konsument może domagać się naprawy pralki lub jej wymiany od sprzedawcy, składając u niego reklamację, także wtedy, gdy gwarant nie wywiązał się ze swoich obowiązków w ustalonym terminie lub gdy naprawianie nie przyniosło pozytywnego rezultatu.
    cytat ze strony http://www.ih.katowice.pl/prawa_pytania2.htm

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    no to spoko, wiele mi sie wyjasnilo. Ciekaw jestem jeszcze jak to jest z gwarancja przy kupnie na allegro. Wiekszosc sprzedawcow pisze "gwarancja canon polska", ale czy nie jest wymagane zeby gwarancja byla podbita i miala date sprzedazy + paragon ze sklepu?

  3. #13
    Bywalec Awatar toni
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Warszawa/Rozlare
    Wiek
    55
    Posty
    163

    Domyślnie

    było szkolenie organizowane przez Canon Polska i ................., była dyskusja o gwarancji rok czy dwa staneło na niczym.......
    jedno jest pewne bez dowodu zukupu i to od autoryzowanego partnera ( lub dystrybutora ) , pieczęcią i wypisaną gwarancją mozna sobie .........
    sporo jest ....
    http://przemyslawosuch.republika.pl/konsument.htm
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez toni ; 21-04-2005 o 21:20
    loox@op.pl
    gg 1508208
    Toni Maola
    :wink:

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    czyli mam rozumiec, ze eurogwarancja oferowana przez np TIP-ów na allegro jest nic nie warta bo:
    a) nie mam paragonu
    b) na pieczatke w gwarancji tez nie ma co raczej liczyc.
    prosilbym szczegolnie o wypowiedzi osoby ktore cos kupily i dostaly taka gwarancje. jak to wygladalo? I jak wygladala realizacja w serwisie jezeli cos sie zepsulo.

  5. #15
    Dopiero zaczyna Awatar max44
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    45
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    czyli mam rozumiec, ze eurogwarancja oferowana przez np TIP-ów na allegro jest nic nie warta bo:
    a) nie mam paragonu
    b) na pieczatke w gwarancji tez nie ma co raczej liczyc.
    prosilbym szczegolnie o wypowiedzi osoby ktore cos kupily i dostaly taka gwarancje. jak to wygladalo? I jak wygladala realizacja w serwisie jezeli cos sie zepsulo.
    Ja od tipowego TIPa, bardzo chwalonego na tym forum dostałem czystą gwarancję euro + rachunek w jpg (przesłany mailem)...
    Dostałem też 5-krotne zapewnienie, że to wystarczy do reklamacji. Pytałem też kilku użytkowników aparatów canona, którzy reklamowali swój sprzęt, czy potrzebna pieczątka na karcie - twierdzili, że serwis sobie tym głowy nie zawracał... Więc na razie jestem w miarę spokojny.
    Jeśli zajdzie potrzeba reklamowania, a serwis odmówi, poproszę Tipa o zwrot kosztów podróży, przesłanie oryginalnego rachunku oraz podstemplowanie karty. Zapewniam, że w razie potrzeby wyegzekwuję swoje prawa
    canon i dodatki...

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •