Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: problem gwarancji i odpowiedzialności sprzedawcy za towar

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar toni
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Warszawa/Rozlare
    Wiek
    55
    Posty
    163

    Smile problem gwarancji i odpowiedzialności sprzedawcy za towar

    problem gwarancji i odpowiedzialności sprzedawcy za towar....
    poruszałem juz ten temat na forum , wtedy pisałem że na wszystkie produkty zakupione nie dla potrzeb działalnosci gospodarczej jest 2 lata gwarancji.....
    wprawdzi nie jest to tak do końca ale te 2 lata jest....
    "Nie ma karty gwarancyjnej nie ma gwarancji.Jest tylko odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową trwająca dwa lata od momentu zakupu."
    jesli nawet nie masz karty gwarancyjnej a wystarczy dowód zakupu od firmy osoby prowadzacej działalność to jest te 2 lata na wszystkie produkty zakupione nie dla potrzeb działalnosci gospodarczej....
    ciekawe co na to Canon ????
    co do rekojmi ....
    "Rękojmia to już pojęcie praktycznie nieistniejące dotyczy jedynie podmiotów gospodarczych. W normalnym handlu detalicznym rękojmia obejmuje tylko rzeczy kupione przed 2003 rokiem i to takie które miały rękojmię dłuższą niż rok."
    a teraz o gwarancji .....
    "Gwarancja to dobrowolne zobowiazanie ze strony producenta,importera,dystrybutora,które jest udzielane wg ich uznania.Gwarancja nie jest praktycznie udzielana na rzeczy typudzież,obuwie,kosmetyki itp.Najczęściej jest udzielana na urzadzenia o dość skomplikowanej budowie jak sprzęt elektroniczny,samochody,różnego rodzaju maszyny.Powinna być ona zachętą ze strony w/w i oferować warunki korzystniejsze niż w przepisach ogólnych (niezgodność towaru) i pomóc konsumentowi w przypadku niespodziewanych awarii tych urządzeń.Często gwarancji nie ma wcale i to jest zupełnie zgodne z prawem.Dowodem udzielenia jej jest karta gwarancyjna i tam są opisane wszystkie zobowiązania gwaranta,tryb udzielania napraw i ich warunki."

    CIEKAWE JAK BEDZIE Z TYM 2 ROKIEM NP. W WYPADKU CANONA....
    sprzedawca ma obowiązek 2 lat , producent dostawca nie .....

    i jeszcze taka perełka .....
    Wg,. prawa konsumenta
    " ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY

    1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego:

    - w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. "

    W Prawach Konsumenta przeczytać również możemy:
    " 5. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego. "

    Tak więc czy sprzedający jest zobowiązany udzielić mi takiej samej gwarancji jak producent? (2 lata)

    " 2. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia:

    - przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu;
    - termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. "


    pozdrawiam i prosze o Wasze "trzy słowa".....
    loox@op.pl
    gg 1508208
    Toni Maola
    :wink:

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Z tego co pamietam to klient ma prawo wyboru czy chce skozystac z gwarancji (jezeli taka posiada, czy z rekojmi (nie wiem jak to sie teraz ladnie nazywa). I jest to wybor nieodwolalny :-(

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    gonzo, rękojmia już nie istnieje. Tak było kiedyś. Teraz działa to podobnie, ale nazywa się gwarancją (tak, jak pisze Toni).
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  4. #4
    Bywalec Awatar toni
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Warszawa/Rozlare
    Wiek
    55
    Posty
    163

    Domyślnie

    dla mnie bardziej ma znaczenie to czy jest 2 lata czy rok....bo jesli ja jako sprzedawca (sprzedaje Canona ......) mam odpowiadać za ten 2 rok....jak jest napisane w prawach konsumenta .....to moze byc dla mnie mało ciekawe...
    pozdrawiam
    loox@op.pl
    gg 1508208
    Toni Maola
    :wink:

  5. #5

    Domyślnie

    Te dwa lata odpowiedzialnosci sprzedajacego to oczywiscie prawda. Kilka razy mialem okazje rozmawiac z rzecznikiem praw konsumenta i dosyc szczegolowo to omawial. A w zyciu? Bywa troche inaczej. Ostatnio rozmawialem z pewnym wlascicielem sklepu internetowego o tym, czy bede mogl w ciagu 10 dni oddac obiektyw ktory bedzie nieprawidlowo dzialal. Odpowiedzial, ze tak jesli nie bedzie ten obiektyw nosil sladow uzytkowania. Ale od razu dodal, ze zalozenie obiektywu do body, spowoduje slady uzytkowania na bagnecie. Uwazajcie na takich cwaniaczkow! Ja kiedys kupowalem sokowirowke i okazalo sie ze sokowirowka nie robi soku tylko przecier i wylatuja z niej wiory. Sprzedawca nie chcial przyjac towaru bo marchewka zostawila pomaranczowy osad na sokowirowce. Ale nie da sie sprawdzic dzialania sokowirowki nie robiac soku wlasnie! (To byla rada rzecznika praw konsumentow) I po delikatnym postraszeniu sprzedawaca towar przyjal i oddal pieniadze. Warto sie zapoznac z ta ustawa ( bo to zdaje sie ustawa teraz a nie - jak kiedys - prawo handlowe) bo mozna wiele rzeczy zalatwic i uniknac cwaniactwa sprzedajacych.

    A tu jeszcze link http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
    Ostatnio edytowane przez mcdenko ; 21-04-2005 o 17:33
    Camera Obscura

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Straszenie czasem nic nie pomaga. Ja np. wtopiłem 1.2k zł na monitorze Sony. Firma jawnie łamie umowę gwarancyjną i nic... A sądzić się z nimi nie mam ochoty... Za dużo zachodu.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    gonzo, rękojmia już nie istnieje. Tak było kiedyś. Teraz działa to podobnie, ale nazywa się gwarancją (tak, jak pisze Toni).
    Ale gwarancje daje producent. A ja jako konsument mam mozliwosc wyboru czy swoich praw chce dochodzic od producenta (gwarancja) czy od sprzedawcy (kiedys rekojmia). Odpowiedzialnosc sprzedawcy jest zawsze na 2 lata (no nie zawsze ale bułek nikt nie bedzie reklamowal), gwarancja wedlug uznania producenta. Ale jezeli skozystam z prawa do gwarancji to nie moge juz pozniej skozystac z odpowiedzialnosci sprzedawcy, i viceversa.

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    Ale jezeli skozystam z prawa do gwarancji to nie moge juz pozniej skozystac z odpowiedzialnosci sprzedawcy, i viceversa.
    Nieprawda. W ustawie jest napisane że jedno nie wyklucza drugiego...
    Cytat z ustawy:
    "W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową."
    Ostatnio edytowane przez Gregg ; 21-04-2005 o 18:49

  9. #9
    Bywalec Awatar Ted
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Nowy Targ
    Wiek
    46
    Posty
    143

    Domyślnie

    Z tego co gdzies wyczytalem, to wybiera sie czy odpowiedzialnosc sprzedawcy czy gwarancja przy okreslonej usterce, tzn nie mozna reklamowac jednej usterki na dwa sposoby.

  10. #10
    Dopiero zaczyna Awatar max44
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    45
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ted
    Z tego co gdzies wyczytalem, to wybiera sie czy odpowiedzialnosc sprzedawcy czy gwarancja przy okreslonej usterce, tzn nie mozna reklamowac jednej usterki na dwa sposoby.
    Tak jak pisze Gregg, jedno nie wyklucza drugiego!!! - na 100 %
    canon i dodatki...

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •