A co z ustawieniem balansu bieli?
Wiem, że w RAWach to nie "problem".
Ale w jakim przedziale powinien się on zawierać, zakładając oczywiście brak sztucznych świateł?
C 5D + C 40D + S 8/3.5+ T 28-75/2.8 + C 50/1.4 + C 85/1.8 + Helios 58/2 + Tair 11-A 135/2.8
& C 430 EX II + 2x4GB Ext III + 3x4GB Ultra II + dużo chęci + mało czasu... ;-)
:: Galeria zdjęć :: Prognoza pogody
Trudno mi powiedzieć w jakim przedziale bo jak do tej pory nie miałem jeszcze okazji fotografować w miejscu gdzie panowałaby całkowita ciemność, z dala od miasta. Ale mam nadzieję, że to się niedługo zmieni ;-). W przytoczonym zdjęciu gwoli uzupełnienia informacji:
Picture Style- Landscape
Color temp- 2800 K
Contrast +4
W oryginale color temp był w okolicach 4500 K i to było zdecydowanie za dużo, jedna wielka żółć na zdjęciu ze względu na sztuczne światło, które padało na dobrą sprawę z każdej strony, ale najbardziej zza moich pleców
Blog rowerowo-wyprawowy :wink:
Dla wytrwałych.
Pozwolę sobie po 2 latach dodać jeszcze jeden bardzo ważny szczegół do wątku.
Przy zdjęciach nocnych koniecznie trzeba pamiętać o wyłączeniu stabilizacji. Sprawdza się doskonale przy czasach 1s-1/125, ale przy 30s trochę wibruje soczewkami czego efektem są równomiernie rozmazane zdjęcia. Są jakby nieostre a tak naprawdę są poruszone.
Ostatnio praktycznie 3 noce pod rząd ciągłego focenia nocnego, bez statywu... Jakby była stabilizacja, to bym włączył![]()
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.
Ostatnio edytowane przez yellowpliszka ; 05-12-2009 o 22:08
Sporo ciekawych rad w tym wątku znalazłem dotyczacych nocnego fotografowania. Zastanawiam się jednak jak podejść do tematu zdjęć nocnych z udziałem ludzi i/lub zwierząt.
Na razie tylko teoretyzuje: czy dobrym pomysłem byłoby "wpuszczenie" takiego "obiektu" w końcowej fazie naswietlania + jakieś lekkie doświetlenie ? Przyznam, że nie wyobrażam sobie żeby ktos bez ruchu wysiedział kilkadziesiąt sekund lub kilka minutbez ruchu przed obiektywem.
Pozdrawiam
Mariusz
7D, 5D, 100 24-105; 70-200
Lampa na drugą zasłonę.
Jacek Paduszyński
40D c 17-55/2,8, C 100/2,8L , C 70-300 IS 580 EXII, 2 x 420EX, Raynox , Kenko , WilliamOptics APO 660/6 , WilliamOptics APO 400/6 etc. astro
mariokil zależy jak w kadrze chcesz ująć te "istoty"? Jak z bliska to musiałyby być tam cały czas i tylko pod koniec je czymkolwiek oświetlić (nawet latarką led itp.).
A jak gdzieś w głębi kadru to mogą w czasie ujęcia podejść na swoje miejsce i wtedy je tam również jakimś spotem doświetlić. Możesz nawet pstrykać jakąś osobną lampą kilkakrotnie jak będzie się ktoś przemieszczał - efekty będą b.ciekawe.
Tylko próby musisz porobić z siłą tych błysków i kierunkiem błyskania.
Witam,
przeczytałem temat, zrobiłem kilka prób, i dalej nie mogę dość do efektu, jaki sobie postawiłem jako priorytetowy po zakupie 'lustra'.
Mam fioła na punkcie zdjęć nocnych, naoglądałem się zdjęć na różnych deviantart, flicr'ach itp. M.in fotki w tym temacie nie są takie jakie ja próbuję zrobić.
Dla przykładu:
http://bogdanepure.deviantart.com/ar...20palace&qo=12
http://nightcitylights.deviantart.co...20palace&qo=18
http://browse.deviantart.com/?qh=&se...palace#/d7cwgh
I moje dwie sztuki:
http://picasaweb.google.com/Conradoo...97376595963714
http://picasaweb.google.com/Conradoo...97414270061522
Np. moje zdjęcie z mostem. Sporo z nim walczyłem w PS (chociaż tu też jestem amatorem). Chciałbym uzyskać nieprześwietlone miejsca pod mostem, gdzie podświetlają go lampy, ale zarazem żeby była dobrze doświetlona reszta zdjęcia, a niebo było dalej takie jakie jest.
Drugi przykład: http://picasaweb.google.com/Conradoo...97612583091666
tutaj jest ładna szczegółowość samych lampek na tej 'fontannie'. Nie za ciemno ni za jasno. Ale nie widać gałęzi które wiszą nad tą fontanną, na których jest ta ciepło-żółta poświata...
Niestety posiadam póki co tylko kitowego 18-55 + jakiśtam statyw.
Pozdrawiam,
Kaban
_____________________________________
550D+kit 18-55 + Camrock TE68