fotna zgadzam się z tym co napisałeś, do klisz tylko bym się nie czepiał, on w innym poście napisał, że używał provii 100 i reali 100, to juz są niezłe klisze, może używać tylko z większym ISO o ile mu to coś pomoże
fotna zgadzam się z tym co napisałeś, do klisz tylko bym się nie czepiał, on w innym poście napisał, że używał provii 100 i reali 100, to juz są niezłe klisze, może używać tylko z większym ISO o ile mu to coś pomoże
5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58
jeśli chcesz polar, to kup o jak największej średnicy i stosuj przejściówki gwintu na obiektywach mniejszych.
Wtedy wydaj kasę na jeden topowy, z doskonałymi powłokami i dzięki temu unikniesz wielu odblasków eliminowanych przez osłonę.
Osłonę mam zawsze na obiektywach, bo chroni mi przednią część obiektywu, polar używam teraz wyłacznie do analogowych zdjęć dla zmniejszenia różnic w tonalności (system stref)
Na niebie mam -3EV na reszcie kadru -2EV więc naturalnie zagęszczam rozpięte obrazki
aktualnie: Canon EOS R6 | Sigma A 35/1.4 DG HSM | Canon 135/2 L | Canon 16-35/4 L
wielki dzięki za wszystkie podpowiedzi...podpisano : nisiek