Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 75

Wątek: Canon 24-70L

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robsonikus
    Teraz to mam niezly metlik w glowie...
    1. Profi używają 1Ds i 1D (przynajmniej wg Canona) a tam to szkło zachowuje się znacznie lepiej (podobno)
    2. W cywilizowanych krajach firma Canon nie ma serwisu na Żytniej i stara się pomóc klientom w rozwiazaniu problemu (kalibracja)
    3. W takim np USA lub Japonii to wchodzisz do sklepu i wybierasz z kilku kopii taką jaka ci pasuje.
    4. Zawodowcy przy zleceniach do dużych powiększeń nie używają pełnej dziury (mówimy o tym zakresie ogniskowych), a jak mają mało światła to zakładają 50/1.4 i po zawodach. Jak robią do prasy to im wisi jakość przy 2.8 - i tak nie widać.
    5. W studio przesłony zaczynają się od 5.6 w 99% przypadków
    6. Robią bardzo często na slajdzie, a studio i krajobraz średnim formatem.
    7. Od obiektywu wymagają koloru i kontrastu - ostrość zrobią sobie w kompie.
    8. Musi być pancerny - no i jest.
    Pentax K-5 II, Leica M9

  2. #22
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    dokladnie - 24-70 podobnie jak inne eLki dedykowane sa do profesjonalistow... a ci uzywaja troche innego sprzetu, gdzie matryca jest znacznie wieksza.. poza tym, nie widze nigdzie przy nich napisu "ef-s" co by swiadczylo ze sa dedykowane do cyfry.. a przeciez wiadomo o tym powszechnie, iz nawet najlepsze szklo na analogu na cyfrze moze wyjsc kiepsko - i chyba trzeba sie z tym pogodzic... a nie leciec na "prestizu" i kupowac co popadnie, byle tylko mialo eL w nazwie jak juz kupicie full frame'a to sprawcie se 24-70... albo sprzedajcie 10d i kupcie analoga .. znacznie fajniejsza zabawa

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    dokladnie - 24-70 podobnie jak inne eLki dedykowane sa do profesjonalistow... a ci uzywaja troche innego sprzetu, gdzie matryca jest znacznie wieksza..
    ...a przeciez wiadomo o tym powszechnie, iz nawet najlepsze szklo na analogu na cyfrze moze wyjsc kiepsko - i chyba trzeba sie z tym pogodzic...
    ...jak juz kupicie full frame'a to sprawcie se 24-70...
    Widzę niekonsekwencje w tym co piszesz. Matryca full frame problemy telecentryczności zwiększa bowiem, a nie zmniejsza!

  4. #24
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    przy fullu nie masz filterka... ktory zapewne na brzegach wiecej psuje niz sama matryca.. ale tego w foto juz nie napisali, bo zapewne po ostatnim numerze slowo "telecentrycznosc" stalo sie tak popularne

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    przy fullu nie masz filterka...
    R U sure ?
    W prevkach DVD na luminous-lanscape jest filmik, gdzie Reichman trzyma Ds'a i mówi, że tak naprawdę to czyścimy filtr a nie sensor (matrycę).

    Telecentryczność to jedna sprawa a druga to jak widać z linka, który kilka postów wyżej zamieściłem dobre 24-70L chodzi z cyframi 1.6 bardzo dobrze. W tym wątku autor przestrzega kupujących przed krążącymi w obiegu syfixami bo tego to nawet kitem nazwać nie można.

    Trzecia sprawa to tak jak zauważyłeś EF-S.
    Wydaje się, że można śmiało powiedzieć EF-S roxx, nie chcesz mieć problemów z cyfrą kupuj szkła ef-s. I 18-55kit i 10-22, które miałem/mam i 60/2.8 macro są bardzo, bardzo ostre. Pozostaje tylko poczekać na uzupełnienie oferty o EF-S 15-44 f/2.8 IS
    Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 20-04-2005 o 11:55

  6. #26
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    nie rozbieralem ale czesc zrodel podaje ze nie ma tam filtra...

    co do 24-70, moga sie roznic wykonaniem... to jest oczywista sprawa.. ale chyba bym nie nazywal ich syfilixami, tylko po fotach z 10 czy 20d bo ze akurat na cyfrze slabo wypada... heh.. to chyba jeszcze o niczym nie swiadczy, poza tym ze canon (tylko canon?) wypuszcza sprzet rozniacy sie od siebie w zaleznosci od egzemplarza.. bo jak nie spojzec na sprawe - 24-70L dedykowany do cyfrowek nie jest... jest za to dopiero seria EF-S

    oczywiscie to tylko teoria i tez bym bardzo chcial aby wszystko dzialalo pieknie i dawalo super rezultaty... ale ze nie daje, nie znaczy ze cos jest "be" przemawiac moze jedynie fakt, iz jednak wystepuja egzemplarze ktore dzialaja tak jak nalezy.. pytanie tylko, czy przy 1ds lub na analogu roznica pomiedzy tymi obiektywami tez bedzie tak duza? bo jesli nie - to wszystko jest cacy

    mysle ze rozwziazaniem problemu bedzie, tak jak piszesz, wypuszczenie na rynek ef-s'a w stylu nikonowskiego 17-50/2.8 ... tylko ze uzytkownicy profi sprzetu canona posiadaja serie 1 - a tam ef-s sie raczej nie zda na nic tak wiec pozostaje stworzenie lensa jasnego.. ale jednak cenowo dostepnego amatorom.. tym mniej jak i bardziej zaawansowanym

  7. #27
    Pełne uzależnienie Awatar p13ka
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    57
    Posty
    1 013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    przy fullu nie masz filterka...
    Wygląda na to, że się mylisz. http://www.steves-digicams.com/2005_...sm2_specs.html
    Wystarczy spojrzeć w specyfikację 1Ds i 1Ds Mk II
    "Low-pass filter - Located in front of the image sensor, non-removable".

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    .. ale tego w foto juz nie napisali, bo zapewne po ostatnim numerze slowo "telecentrycznosc" stalo sie tak popularne
    Problem, a nie słowo, stał się "poularny". I to wcale nie tylko po ostatnich publikacjach w Foto! Wszyscy na świecie o tym półgębkiem mówią. Półgębkiem tylko, bo profi na ogół są związani z jakąś konkretną firmą i nie wypada, lub nie wolno im paskudzić we własne gniazdo.
    Na tej zasadzie pewien ekspert z którym korespondowałem prywatnie zerwał ze mną kontakt jak go poprosiłem o zgodę na publikację jego uwag

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar p13ka
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    57
    Posty
    1 013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    24-70L dedykowany do cyfrowek nie jest... jest za to dopiero seria EF-S
    A jakie obiektywy Canona są wg Ciebie dedykowane do D30, D60 i 10D?

  10. #30
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    w/g mnie wszystkie powinny dzialac dobrze ale gdy je konstruowano zapewne nie brano pod uwage tak szybkiego rozwoju dslr'ow dla mas..

    ciekawe jak bardzo wzrosla im sprzedaz optyki serii L od czasow D30? czy ktos z was kto posiadal kiedys analoga uzywal tylu eLek co teraz z cyfra? nie.. bo jakosc nawet kitowcow byla wystarczajaca.. a taka tokina 28-70/2.6-2.8 przyprawiala o zawrot glowy a przy cyfrze... MY-DLO ... tak wiec nie jest to wylacznie kwestia canonowskiej optyki.. lecz ogolnie optyki nie optymalizowanej pod cyfre

Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •