Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 53

Wątek: Problem z profilami i kolorami - prosze o pomoc

  1. #41
    Coś już napisał Awatar karczmarz
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez energia_ki Zobacz posta
    A czy to nie jest dodawanie sobie roboty?
    O ile dobrze pamiętam, od razu w ACR możesz sobie wybrać przestrzeń ProPhoto, otworzyć zdjęcie w CS3, dokonać potrzebnych korekt i zapisać w formacie, jaki Ci odpowiada. Nie trzeba tego pośredniego kroku z zapisywaniem tifa po konwersji w ACR i otwieraniem go w PS.
    z tym było związane moje pytanie (chociaż w ACR nie znalazłem możliwości wybrania ProPhoto), jeszcze raz je zadam:

    Po obróbce RAW-a można:
    a. użyć przycisku: GOTOWE
    b. zapisać obraz
    c. otworzyć obraz

    Sytuacje a i b są jasne. Natomiast co dzieje się w sytuacji C z plikiem. Otwiera się w photoshopie, zatem nie jest już RAW-em. Jednak w dalszym ciągu ma rozszerzenie CR2.

    Poza tym czasami jest mi wygodniej zapisać za jednym zamachem 20-40 RAW-ów w TIFF-ie. Ot, fanaberia ;-)

  2. #42
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karczmarz Zobacz posta
    z tym było związane moje pytanie (chociaż w ACR nie znalazłem możliwości wybrania ProPhoto)...
    Jest taka możliwość w ACR.

  3. #43
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    291

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Jest taka możliwość w ACR.
    zgadza sie - w 'workflow options' sa 4 przestrzenie do wyboru, w tym rzeczona ProPhoto

  4. #44
    Coś już napisał Awatar karczmarz
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Dokonując korekty w ACR pracujemy na danych 16-o bitowych. Jeśli mamy zamiar po wywołaniu RAW-a dalej miąchać uzyskany plik, warto wywołać go w 16 bitach. Jeśli nie (a ACR to konwerter o nuklearnej potędze i poza korektami lokalnymi można w nim zrobić praktycznie wszystko) to nie ma to najmniejszego sensu.
    plik dalej pozostaje 16-o bitowym. W ACR nie ma chociażby warstw, cień/podświetlenie (kiepskie tłumaczenie menu w języku polskim), wyostrzanie również przynosi lepszy efekt w CS3.

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Jeśli coś i tak kończy w przestrzeni sRGB, to obróbkę w ProPhoto można sobie z góry darować. Konwertując ProPhoto->sRGB po prostu uwalamy odcienie mieszczące się poza gamutem sRGB, ponieważ konwersja taka jest możliwa jedynie z odwzorowaniem relatywnie kolorymetrycznym.


    Forsowna edycja zdjęć o 8 bitowej głębii to zdecydowanie kiepski pomysł.
    ProPhoto to inna bajka - przy założeniu, że docelową przestrzenią barwną będzie sRGB, edycja w ProPhoto to absurd. Przestrzeni tej używamy w przypadku zdjęć o gamucie szerszym niż sRGB, które mają być zreprodukowane na urządzeniach szerokogamutowych.

    Polecam lekturę tych tekstów:
    http://www.creativepro.com/story/feature/8582.html
    http://www.adobe.com/digitalimag/pdf...p_colspace.pdf

    I ogólne przestudiowanie tematyki zarządzania barwą:
    http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=44567
    zgadzam się cały czas z jednym; nie wydrukuję tego co "widzi" ProPhoto czy betaRGB. Szersza przestrzeń jest mi potrzebna podczas obróbki.

  5. #45
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    291

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karczmarz Zobacz posta
    Poza tym czasami jest mi wygodniej zapisać za jednym zamachem 20-40 RAW-ów w TIFF-ie. Ot, fanaberia ;-)
    jasne, ze przy bardziej hurtowej obrobce to ma sens,
    chodzilo mi o doprecyzowanie, że nie trzeba tak robic, bo ktoś mógłby pomyśleć, że taki krok jest konieczny, tymczasem przy obróbce pojedynczego zdjecia nie jest on do niczego potrzebny

  6. #46
    Coś już napisał Awatar karczmarz
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez energia_ki Zobacz posta
    zgadza sie - w 'workflow options' sa 4 przestrzenie do wyboru, w tym rzeczona ProPhoto
    dzięki, o to mi chodziło.

  7. #47
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karczmarz Zobacz posta
    zgadzam się cały czas z jednym; nie wydrukuję tego co "widzi" ProPhoto czy betaRGB. Szersza przestrzeń jest mi potrzebna podczas obróbki.
    Cały czas nie rozumiesz. Podczas obróbki szersza przestrzeń do niczego nie jest potrzebna, a wręcz przeszkadza. Stosuje się ją po to, by nie uwalić kolorów zarejestrowanych podczas wykonania zdjęcia. Aparaty cyfrowe, slajdy, negatywy, rejestrują wiele barw wykraczających poza sRGB i aRGB. Nie ma wprawdzie urządzeń wyjściowych o przestrzeni tak wielkiej jak ProPhoto, ale na mało którym zdjęciu są wszystkie barwy tej przestrzeni, a wiele urządzeń ma gamut mocno wykraczający poza sRGB, a nawet aRGB. W dodatku podczas konwersji z ProPhoto do przestrzeni tych urządzeń można stosować odwzorowanie percepcyjne, które zachowuje relacje pomiędzy barwami spoza gamutu danego urządzenia, więc są pewne możliwości wykorzystania tej informacji.

  8. #48
    Coś już napisał Awatar karczmarz
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Cały czas nie rozumiesz.
    to może inaczej. wyłóż mi krok po kroku jak chłop krowie na rowie jak wg Ciebie należy postępować (mając na uwadze celowość podejmowanych działań). mam wrażenie, że mówimy o różnych rzeczach.
    Punkt wyjścia:
    - mam RAW
    Założenia:
    plik zostanie wykorzystany w:
    a. publikacjach drukowanych przez wydawnictwa (kalendarze, miesięczniki, etc)
    b. internecie
    c. w labie do wykonania odbitki

    Opisz mi (jeśli możesz) hasłowo jakie zastosujesz kroki, przestrzenie, ile bitów. Oczywiście nie pisz że będziesz ostrzył lub nie, itd.
    Cały czas pamiętaj o założeniu, punkty a,b,c dotyczą tego samego pliku.

  9. #49
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karczmarz Zobacz posta
    Punkt wyjścia:
    - mam RAW
    Założenia:
    plik zostanie wykorzystany w:
    a. publikacjach drukowanych przez wydawnictwa (kalendarze, miesięczniki, etc)
    b. internecie
    c. w labie do wykonania odbitki

    Opisz mi (jeśli możesz) hasłowo jakie zastosujesz kroki, przestrzenie, ile bitów. Oczywiście nie pisz że będziesz ostrzył lub nie, itd.
    Cały czas pamiętaj o założeniu, punkty a,b,c dotyczą tego samego pliku.
    W każdym przypadku - jeżeli pliki miałyby być później forsownie edytowane, wywołałbym je z głębią 16bit do PSD

    W przypadku plików do druku na drukarkach szerokogamutowych, w offsecie hexachromatycznym lub naświetlanych na slajdach/negatywach, najlepiej zastosować ProPhoto.

    W przypadku plików do druku wywołałbym je do przestrzeni ECI RGB, która ma to do siebie, że pokrywa europejską przestrzeń CMYK (Adobe RGB pokrywa amerykańskiego CMYK SWOP Coated). W konwerterze ACR mamy wskaźnik clippingu gamutu - jeżeli zdjęcia są b. wysycone i clipping zaczyna stanowić realny problem, można ew. rozważyć konwersję do ProPhoto a następnie dokonać konwersji do CMYK z zastosowaniem odwozrowania percepcyjnego, o ile przyniesie to lepsze, a nie gorsze efekty

    Pliki do labu/internetu, które i tak mają być później skonwertowane do sRGB, po prostu wywołałbym do sRGB.
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 04-01-2008 o 23:42

  10. #50
    Coś już napisał Awatar karczmarz
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    W każdym przypadku - jeżeli pliki miałyby być później forsownie edytowane, wywołałbym je z głębią 16bit do PSD


    Pliki do labu/internetu, które i tak mają być później skonwertowane do sRGB, po prostu wywołałbym do sRGB.

    cóż, koncepcja wywołania RAW-a bezpośrednio do docelowej przestrzeni jest słuszna pod warunkiem, że wszystkie operacje mają miejsce w ACR i na tym koniec. Jednak tak nie jest. Jeszcze raz przywołam chociażby najprostsze; wyostrzanie.
    w każdym innym przypadku jest to nieefektywne, ponieważ przysparza niepotrzebnej pracy.
    wg mnie najlepszym rozwiązaniem pozostaje RAW do TIFFa w przestrzeni ProPhoto. Następnie z tego pliku (TIFFa) wykonuję egzemplarz pliku do labu, internetu, publikacji.

    Bardziej mnie przekonują opinie tych, którzy sugerują konwersję najpierw do TIFFa w przestrzeni ProPhoto.

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •