Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 58

Wątek: 17-55 2.8 IS USM vs 24-70 2.8L USM

  1. #31
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Wątek małej plastyczności ciągle wraca w kontekście obiektywu 17-55. Czego brakuje na zdjeciach co jest oceniane jako mała plastyczność?
    Cieżko to jednoznacznie określić a jeszcze trudniej opisać, trzeba zrobić dwa takie same zdjecia np. 17-55 i 24-105 i porównać. Uogólniając nazwałbym to różnicą w kontraście i nasyceniu kolorów.
    Ostatnio edytowane przez Matsil ; 04-12-2007 o 21:46 Powód: Automerged Doublepost
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 590

    Domyślnie

    Nie mając ani jednego ani drugiego obiektywu trudno przeprowadzić taki test. Przecież dylemat małej plastyczności ma się właśnie przed zakupem. Czy jest gdzieś dostępne takie porównanie (jak w tytule wątku) ale właśnie pod kątem reprodukcji szczegółów przy małych kontrastach a nie ostrości?
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  3. #33
    Bywalec Awatar radmro
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Wiek
    56
    Posty
    196

    Domyślnie

    Przepraszam z góry za to co teraz napiszę: czy pisanie o plastyczności (kontraście, kolorach) w czasach fotografii cyfrowej, gdy mamy do dyspozycji masę narzędzi do dowolnego kształtowania efektu końcowego fotografii nie jest problemem raczej teoretycznym? Rozumiem gdy ktoś pracuje na slajdach - w tej sytuacji szkło i jego własności optyczne mają decydujące znaczenie dla efektu końcowego, ale RAW-y dają przecież o wiele większe pole manewru (oczywiście materiał wyjściowy musi mieć odpowiednią rozdzielczość i rozpiętość tonalną - nie wszystko da się podciągnąć w sofcie).
    5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
    flickr

  4. #34
    Uzależniony Awatar Max_im
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    58
    Posty
    668

    Domyślnie

    A ja czekam aż do 24-70 2.8 dołożą IS
    wtedy będzie idealny

  5. #35
    Uzależniony Awatar TomS
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Strzelin
    Wiek
    38
    Posty
    880

    Domyślnie

    Tylko że jak do 24-70 dadzą IS to wtedy cena może być nieciekawa. A poza tym wątpią żeby w niedalekiej przyszłości wypuścili jego nowszą wersję.

  6. #36
    Uzależniony Awatar Max_im
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    58
    Posty
    668

    Domyślnie

    dlatego mam 17-55 i lekką dziurę 55-70

    PS
    dobry obiektyw zawsze jest w cenie

  7. #37
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Cieżko to jednoznacznie określić a jeszcze trudniej opisać, trzeba zrobić dwa takie same zdjecia np. 17-55 i 24-105 i porównać. Uogólniając nazwałbym to różnicą w kontraście i nasyceniu kolorów.
    I jednym i drugim robiłem dużo zdjęć, nie takich samych ale w tych samych warunkach. Różnicy nie widzę czy to pod kątem 'plastyczności', czy kontrastu/nasyceniu. Opinia oczywiście subiektywna i możecie mnie nazwać ignorantem skoro nie widzę tej wyraźnej różnicy i "świetlistości" ... tego wewnętrznego fuj .

  8. #38
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radmro Zobacz posta
    Przepraszam z góry za to co teraz napiszę: czy pisanie o plastyczności (kontraście, kolorach) w czasach fotografii cyfrowej, gdy mamy do dyspozycji masę narzędzi do dowolnego kształtowania efektu końcowego fotografii nie jest problemem raczej teoretycznym? Rozumiem gdy ktoś pracuje na slajdach - w tej sytuacji szkło i jego własności optyczne mają decydujące znaczenie dla efektu końcowego, ale RAW-y dają przecież o wiele większe pole manewru (oczywiście materiał wyjściowy musi mieć odpowiednią rozdzielczość i rozpiętość tonalną - nie wszystko da się podciągnąć w sofcie).
    Gdyby myśleć jak piszesz, to po co komu 40D + eLki, wystarczy mieć zwykłą "małpkę" za 500zł a reszty dokonasz w PS.

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    I jednym i drugim robiłem dużo zdjęć, nie takich samych ale w tych samych warunkach. Różnicy nie widzę czy to pod kątem 'plastyczności', czy kontrastu/nasyceniu. Opinia oczywiście subiektywna i możecie mnie nazwać ignorantem skoro nie widzę tej wyraźnej różnicy i "świetlistości" ... tego wewnętrznego fuj .
    To może się poprawię, mi bardziej podobają się zdjęcia z 24-105 i lepiej mi się z nim pracuje, ale to jest moje subiektywne odczucie i nikomu nic nie chcę narzucać. Jeżeli Tobie z 17-55, to świetnie, każdy jest zadowolony. Jednemu odpowiada to, drugiemu co innego. Żeby jednoznaczne powiedzieć czego się chce, trzeba wypróbować obydwa szkła. Ja miałem okazję i wybrałem.
    Ostatnio edytowane przez Matsil ; 05-12-2007 o 20:28
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  9. #39
    Bywalec Awatar radmro
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Wiek
    56
    Posty
    196

    Domyślnie

    Matsil, proszę Cię o dokładniejsze przeczytanie mojego postu, zwłaszcza jego dwóch ostatnich linijek.
    5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
    flickr

  10. #40
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radmro Zobacz posta
    Matsil, proszę Cię o dokładniejsze przeczytanie mojego postu, zwłaszcza jego dwóch ostatnich linijek.
    Rozpiętość tonalną i rozdzielczość zapewni prawie każda "małpka" :-), tu nie o to chodzi. Zawsze czytam do końca.
    Ostatnio edytowane przez Matsil ; 06-12-2007 o 00:03
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •