Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 58

Wątek: 17-55 2.8 IS USM vs 24-70 2.8L USM

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    38

    Domyślnie Odp: 17-55 2.8 IS USM vs 24-70 2.8L USM

    Cytat Zamieszczone przez akak Zobacz posta
    Dzięki za radę. Moje zdjęcia to 40% - krajobrazy, 40% różna zwierzyna, 20% inne. Tak więc na 10-22 jestem już zdecydowany (wcześniej lub później). Zrobiłem porównanie używanych ogniskowych i szczerze mówiąc nadal nie wiem czy 17-55 czy 24-70
    Odświeżam wątek, ale mam dokładnie ten samiutki dylemat.

    Mam obecnie cropa 50D i EF-S 10-22 f/3.5-4.5 USM. Chciałbym kupić jako następny coś w węższym zakresie niż posiadany ultra szeroki kąt 10-22 który pokrywa mi kąty widzenia jakieś a'la 106-60 stopni.
    Zastanawiam się więc właśnie nad czymś węższym od 60 stopni w dół - nad dwoma ze światłem 2.8 i byłyby to - albo EF-S 17-55 IS USM albo EF 24-70L USM. I chyba się jeszcze pozastanawiam jakiś czas bo tak naprawdę oba szkła są dobre tyle że 24-70 dodatkowo lepiej wykonane - co kusi, jednak jest małe ale:

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Obiektyw 24-70 (rewelacja do FF) przy APS-C zamienia się w 38-112. Popytaj czy ktoś kupiłby sobie dzisiaj do 5D zoom o zakresie 38-112 ( gdyby canon zdurniał i coś takiego wypuścił) i po co by to zrobił. Obiektyw 24-70 zastąpił 28-70 bo tamten był za wąski. Standardowy zoom zanim będzie szczelny i z czerwonym paskiem musi mieć potrzebny zakres ogniskowych bo praktyka pokazała, że ludzie chcą mieć zakres 24 -70 (105) i takie obiektywy się produkuje. Styk ogniskowych na poziomie 22-24 ( czyli 35- 38 dla cropa) to doskonała okazja do nieustannego przepinania obiektywów przy fotografowaniu w typowych dla wielu okolicznościach (wnętrza, miasto). Sam mam 10-22 i 70-200 oraz lukę w ogniskowych 22-70. Na pewno zapełni ją 17-55.
    W tym kontekście o którym pisze kolega marfot, nad obiektywem EF-S 17-55 f/2.8 IS USM zaczynam bardziej myśleć gdyż nawet mając 10-22, nie przeszkadza mieć na drugim obiektywie wspólny mianownik w zakresie 17-22 na szerokim końcu. Właśnie ten brakujący zakres (17-24) może być tym, czego będzie brakowało po podpięciu 24-70L - i to jest to czego się obawiam i co skłania mnie do 17-55. Dlatego chyba jednak 17-55 jako drugie szkło do cropa.
    Ostatnio edytowane przez jafrap ; 13-06-2013 o 11:17

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radmro Zobacz posta
    akak,
    przejrzyj swoje zdjęcia pod katem używanych ogniskowych i będziesz miał odpowiedź. Ja sie męczyłem dość długo zanim wymieniłem 17-40 na 17-55. Żal mi było trochę solidności eLki, szczelności, czerwonego paska itd., ale krytyczna i trzeźwa analiza rzeczywistych potrzeb i warunków w jakich robię zdjęcia skończyła się zakupem 17-55.
    No,tak.Na ogół jeśli ktos szuka jakiejs ogniskowej tzn: nie ma jej, lub ma nie w Tej jakosci.I tu dobra skąd inąd rada[przegląd exif] nie pomoże.Np. przez wiele ,wiele lat unikałem fisza bo"wiedziałem" ze nie lubię.Ostatnio trochę przypadkiem zaczałem pstrykać tym obiektywem i mam objawy uzależnienia od ryby.Reasumujac: dobrze jest dążyc do realnego kontaktu z teoretycznie znanym nam szkłem.Tego nic nie zastapi.Pozdrawiam.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Robson01
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    59
    Posty
    1 574

    Domyślnie

    Jeżeli planujesz zakup 10-22 to moim zdaniem raczej 24-70 będzie zdecydowanie lepsze (praktyczniejsze).
    Canon
    Nie kłóć się z idiotami - ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem...

  4. #4
    Bywalec Awatar radmro
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Wiek
    56
    Posty
    196

    Domyślnie

    Agony of choice :-) Nie pozostaje Ci nic innego jak udać sie do jakiegoś lepiej wyposażonego sklepu foto podpiąć po kolei oba do puchy i je porządnie przestrzelić. 24-70 podpięta do mojej 350-ki nie wzbudziła we mnie szczególnych emocji, a 17-55 spodobał mi sie już po zrobieniu pierwszych trzech zdjęć. Czas 1/15 dla ogniskowej 55 i wszystkie były ostre - to było to czego szukałem.
    5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
    flickr

  5. #5

    Domyślnie

    Lepiej powiedz, gdzie w Polsce (najlepiej w 3city) podpiąłeś 24-70? :P Ja tego obiektywu na oczy nie widziałem (w realu), a dużo chadzam po sklepach fotograficznych...
    Pkt 8 regulaminu forum

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adam Kasprzak Zobacz posta
    Lepiej powiedz, gdzie w Polsce (najlepiej w 3city) podpiąłeś 24-70? :P Ja tego obiektywu na oczy nie widziałem (w realu), a dużo chadzam po sklepach fotograficznych...
    No,ale żeby podpiąć, porozmawiac ,porównać ,kupić to niekoniecznie sklep.W sklepach spotkasz ludzi kompetentnych lub niekompetentnych.Ja sto procent sprzętu kupiłem w ostatnich latach u TIP-ów.Znajdziesz na forum i poza forum co najmniej kilku[nie znam wszystkich] kolegów ktorzy czasami zbywają nowy sprzet.Jest na pewno taniej i oczywiscie z gwarancją i wiem że jest mozliwośc sprawdzenia sprzetu.Pozdrawiam.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez akak Zobacz posta
    Dzięki za radę. Moje zdjęcia to 40% - krajobrazy, 40% różna zwierzyna, 20% inne. Tak więc na 10-22 jestem już zdecydowany (wcześniej lub później). Zrobiłem porównanie używanych ogniskowych i szczerze mówiąc nadal nie wiem czy 17-55 czy 24-70
    24-105 4 IS L moim zdaniem.Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 04-12-2007 o 02:05 Powód: Automerged Doublepost

  7. #7

    Domyślnie

    dzieki wszystkim za dobre rady. Podjade do tego FOTOIT i postrzelam troche z 17-55. Chyba faktycznie jest to lepszy wybor jak dla mnie. No i moze kiedys zmienie na 40d to taki obiektyw sie przyda.

  8. #8
    Bywalec Awatar radmro
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Wiek
    56
    Posty
    196

    Domyślnie

    Fotoit na Czerniakowskiej w Warszawie - maja prawie wszystko; nie ma problemu z podpinaniem, trzaskaniem zdjęć testowych, nawet statyw udostępnią. Ceny nie są tam wprawdzie najniższe ale przynajmniej nie kupuje się kota w worku.
    5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
    flickr

  9. #9
    Bywalec Awatar radmro
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Wiek
    56
    Posty
    196

    Domyślnie

    Przepraszam z góry za to co teraz napiszę: czy pisanie o plastyczności (kontraście, kolorach) w czasach fotografii cyfrowej, gdy mamy do dyspozycji masę narzędzi do dowolnego kształtowania efektu końcowego fotografii nie jest problemem raczej teoretycznym? Rozumiem gdy ktoś pracuje na slajdach - w tej sytuacji szkło i jego własności optyczne mają decydujące znaczenie dla efektu końcowego, ale RAW-y dają przecież o wiele większe pole manewru (oczywiście materiał wyjściowy musi mieć odpowiednią rozdzielczość i rozpiętość tonalną - nie wszystko da się podciągnąć w sofcie).
    5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
    flickr

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radmro Zobacz posta
    Przepraszam z góry za to co teraz napiszę: czy pisanie o plastyczności (kontraście, kolorach) w czasach fotografii cyfrowej, gdy mamy do dyspozycji masę narzędzi do dowolnego kształtowania efektu końcowego fotografii nie jest problemem raczej teoretycznym? Rozumiem gdy ktoś pracuje na slajdach - w tej sytuacji szkło i jego własności optyczne mają decydujące znaczenie dla efektu końcowego, ale RAW-y dają przecież o wiele większe pole manewru (oczywiście materiał wyjściowy musi mieć odpowiednią rozdzielczość i rozpiętość tonalną - nie wszystko da się podciągnąć w sofcie).
    Gdyby myśleć jak piszesz, to po co komu 40D + eLki, wystarczy mieć zwykłą "małpkę" za 500zł a reszty dokonasz w PS.

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    I jednym i drugim robiłem dużo zdjęć, nie takich samych ale w tych samych warunkach. Różnicy nie widzę czy to pod kątem 'plastyczności', czy kontrastu/nasyceniu. Opinia oczywiście subiektywna i możecie mnie nazwać ignorantem skoro nie widzę tej wyraźnej różnicy i "świetlistości" ... tego wewnętrznego fuj .
    To może się poprawię, mi bardziej podobają się zdjęcia z 24-105 i lepiej mi się z nim pracuje, ale to jest moje subiektywne odczucie i nikomu nic nie chcę narzucać. Jeżeli Tobie z 17-55, to świetnie, każdy jest zadowolony. Jednemu odpowiada to, drugiemu co innego. Żeby jednoznaczne powiedzieć czego się chce, trzeba wypróbować obydwa szkła. Ja miałem okazję i wybrałem.
    Ostatnio edytowane przez Matsil ; 05-12-2007 o 20:28
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •