A tak z innej beczki.
Wyczytałem z instrukcji, że ze względu na to, że matryca jest mniejsza od klatki filmu 35 mm to rzeczywiste ogniskowe są większe o x1,6.
Czyli zamiast zoom-a 18-55 mam 29-88 ??
A tak z innej beczki.
Wyczytałem z instrukcji, że ze względu na to, że matryca jest mniejsza od klatki filmu 35 mm to rzeczywiste ogniskowe są większe o x1,6.
Czyli zamiast zoom-a 18-55 mam 29-88 ??
Dokładnie tak. Zmienia się kąt widzenia ale zniekształcenia (choć w przypadku obiektywów pełnoklatkowych zagadnienie zniekształceń jest trochę bardziej zawiłe, bo w lustrzance z cropem wykorzystywana jest tylko"środkowa" część soczewek) i głębia ostrości pozostają takie jak dla ogniskowej rzeczywistej.
Dla przykładu
Obiektyw: EF135mm f/2.8 Soft Focus
Głębia ostrości dla f/2,8 dla pkt. ostrości odległego o 2,0 m wynosi 0,04 m (1,98 d0 2.02) m
Obiektyw: EF85mm f/1.8 USM (na DSLR z cropem kąt widzenia odpowiada rzeczywistej ogniskowej 85mmx1,6=136 mm)
GO dla f/2,8 dla pkt. ostrości odległego o 2,0 m wynosi 0,1 m (1,95 d0 2.05 m)
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
W uproszczeniu - tak, w rzeczywistości - nie, do głosu dochodzi tutaj różna wielkość krążków rozproszenia na materiałach APS i 24x36... w efekcie jeśli podepniesz np szkło 85mm zarówno do aparatu 35mm, jak i do lustrzanki APS-C (będziesz miał różne kąty widzenia) na lustrze APS-C - GO nie bedzie taka sama , lecz nieco mniejsza... możesz sprawdzić każdym dobrym kalkulatorem GO (dobre pozwalają na wybór wielkości krązka rozproszenia, gdyż różne obowiązują dla APS-C, APS-H, 24x36, 6x6 i dla wielkiego formatu - im większy format, tym większa dopuszczalna plamka)
Dzięki za info.
Przede wszystkim chciałem się dowiedzieć czy jak podepnę szkło do zdjęć portretowych (50mm) lub z zoomem 50mm to czy głębia i zniekształcenia będą takie same jak na filmie 35mm.
Jeszcze jedno pytanie, gdyż mam problem z zrobieniem zdjęcia z efektem poruszenia z fleszem. Ustawiam czas 1/15 do tego odpowiednia przysłonę ale flesz dostosowuje się do tego i efekt jest nijaki. Wygląda na to, że trzyma synchronizację z czasem. Jest możliwość ustawienia bay flesz nie schodził poniżej 1/60 tak abym mógł na zdjęciu oprócz ruchu mieć światło zastane ??