Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 35 z 35

Wątek: Przesiadka z analoga na cyfrę - początki

Mieszany widok

  1. #1
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    ...zmienia sie kat widzenia i 18mm w cyfrze odpowiada z grubsza 28mm w analogu. ale to nadal jest 18mm
    Dokładnie tak. Zmienia się kąt widzenia ale zniekształcenia (choć w przypadku obiektywów pełnoklatkowych zagadnienie zniekształceń jest trochę bardziej zawiłe, bo w lustrzance z cropem wykorzystywana jest tylko"środkowa" część soczewek) i głębia ostrości pozostają takie jak dla ogniskowej rzeczywistej.
    Dla przykładu
    Obiektyw: EF135mm f/2.8 Soft Focus
    Głębia ostrości dla f/2,8 dla pkt. ostrości odległego o 2,0 m wynosi 0,04 m (1,98 d0 2.02) m
    Obiektyw: EF85mm f/1.8 USM (na DSLR z cropem kąt widzenia odpowiada rzeczywistej ogniskowej 85mmx1,6=136 mm)
    GO dla f/2,8 dla pkt. ostrości odległego o 2,0 m wynosi 0,1 m (1,95 d0 2.05 m)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  2. #2
    Początki nałogu Awatar an_zak
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    427

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    głębia ostrości pozostają takie jak dla ogniskowej rzeczywistej.
    W uproszczeniu - tak, w rzeczywistości - nie, do głosu dochodzi tutaj różna wielkość krążków rozproszenia na materiałach APS i 24x36... w efekcie jeśli podepniesz np szkło 85mm zarówno do aparatu 35mm, jak i do lustrzanki APS-C (będziesz miał różne kąty widzenia) na lustrze APS-C - GO nie bedzie taka sama , lecz nieco mniejsza... możesz sprawdzić każdym dobrym kalkulatorem GO (dobre pozwalają na wybór wielkości krązka rozproszenia, gdyż różne obowiązują dla APS-C, APS-H, 24x36, 6x6 i dla wielkiego formatu - im większy format, tym większa dopuszczalna plamka )

  3. #3
    wolfikx
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Dokładnie tak. Zmienia się kąt widzenia ale zniekształcenia (choć w przypadku obiektywów pełnoklatkowych zagadnienie zniekształceń jest trochę bardziej zawiłe, bo w lustrzance z cropem wykorzystywana jest tylko"środkowa" część soczewek) i głębia ostrości pozostają takie jak dla ogniskowej rzeczywistej.
    Dla przykładu
    Obiektyw: EF135mm f/2.8 Soft Focus
    Głębia ostrości dla f/2,8 dla pkt. ostrości odległego o 2,0 m wynosi 0,04 m (1,98 d0 2.02) m
    Obiektyw: EF85mm f/1.8 USM (na DSLR z cropem kąt widzenia odpowiada rzeczywistej ogniskowej 85mmx1,6=136 mm)
    GO dla f/2,8 dla pkt. ostrości odległego o 2,0 m wynosi 0,1 m (1,95 d0 2.05 m)
    Dzięki za info.
    Przede wszystkim chciałem się dowiedzieć czy jak podepnę szkło do zdjęć portretowych (50mm) lub z zoomem 50mm to czy głębia i zniekształcenia będą takie same jak na filmie 35mm.

    Jeszcze jedno pytanie, gdyż mam problem z zrobieniem zdjęcia z efektem poruszenia z fleszem. Ustawiam czas 1/15 do tego odpowiednia przysłonę ale flesz dostosowuje się do tego i efekt jest nijaki. Wygląda na to, że trzyma synchronizację z czasem. Jest możliwość ustawienia bay flesz nie schodził poniżej 1/60 tak abym mógł na zdjęciu oprócz ruchu mieć światło zastane ??

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •