Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 44

Thread: Canon EF-S 17-85

  1. #11
    Początki nałogu Hellfire's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Koniaków
    Age
    39
    Posts
    414

    Default

    Najlepiej jasny obiektyw ze stabilizacją, ale to dużo kosztuje. Stabilizacja fajna sprawa, ale dużej dziury nigdy nie zastąpi

  2. #12
    Początki nałogu
    Join Date
    Oct 2005
    Posts
    326

    Default

    Quote Originally Posted by tombas View Post
    przeglądnij forum (opcja szukaj ), był ten temat wałkowany wiele razy,
    miałem to szkło własnie z 350-tka, trochę ciemnawe, trochę aberacji, ale za to fajny zakres, wmiarę szybki i pewny no i ta stabilizacja.
    Po przejściu z kita byłem wniebowzięty czego i Tobie życzę
    Nie mam już tego szkiełka, ale ogólnie wspomiainam je dosyć pozytywnie. Jest porządnie wykonane, AF trafia bez problemów, świetny zakres i czasem przydatne IS. To co mnie zniechęcało to beczka i abberacje na szerokim końcu (naprawde widać, ale da się z tym zyć), miałem też zastrzeżenia do kolorów (Tamron 28-75 był o niebo lepszy pod tym wzgledem) i rozdzielczości na brzegach. Jako zamiennik kita byłby doskonały mając swiatło jak w starych szkłach Canona dla amatorów (3,5-4,5) i odrobine nizszą cenę - dla mnie jego realna wartość to około 800zł (+200zł jak ktoś doceni IS na tym zakresie).
    chroniczny brak czasu i zdolności, ale za to mam eLki i FF :rolleyes:

  3. #13
    Pełne uzależnienie Matsil's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    Wołomin
    Age
    45
    Posts
    2,022

    Default

    Quote Originally Posted by szuler View Post
    Po co jasny obiektyw jak przy długim (1/15) czasie z ręki cały obraz jest rozmazany.
    Czy ty rozumiesz wogóle co piszesz, obawiam się, że nie bardzo?
    Może wytłumaczę łopatologicznie:
    obiektyw ze 3 stopniowym IS można teoretycznie porównać do szkła jaśniejszego o 3 działki np:
    24-105/4 IS i 24-70 2.8
    Więc efekt przy użyciu tego pierwszego na 1/15s i F4 jest taki sam jak tego drugiego z 1/40s i F2.8.
    Osobiście wolałbym szkło jaśniejsze, albo najlepiej i jasne i z IS :-) jak np. 17-55/2.8 IS.

    A na temat: miałem 17-85 i cieszę się że go już nie mam, choć na początku bardzo mi odpowiadało. Niestety apetyt rośnie w miarę jedzenia i powoli wyrasta się z takich szkieł.
    Last edited by Matsil; 27-11-2007 at 01:12 PM.
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  4. #14
    Coś już napisał
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    50

    Default

    Tez sie zastanawialem nad 17-85; naczytalem sie testow i opinii, i - jako ze jestem 100% amatorem - nie przerazila mnie ani ta beczka, ani korekcja abb. chrom., ani winietowanie, a IS jest na pewno super dodatkiem. Kupilem jednak 17-40/4 - ciut drozszy, ale ma bez porownania lepsza, szczelna obudowe. A ja lubie focic w deszczu
    400d + BG-E3 + EF17-40/4L + EF50/1.8II + EF70-200/4L + 430EX + RS-60E3 + RC-1 + kilka Sandisk'ow Extreme IV 2GB + filtry Hoya S-HMC
    Minolta Dynax 5 + 24-105/3,5-4,5 D + 50/1,7 + Sunpak AF4000 + Fuji Superia 100

  5. #15
    Coś już napisał
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    58

    Default

    Quote Originally Posted by ksytek View Post
    czy używa może ktoś tego obiektywu Canon EF-S 17-85 f/4.0-5.6 IS USM lub może coś na jego temat powiedzieć ponieważ nie mogę zdecydować się jaki obiektyw kupić do mojej niedawno zadobytej 350D
    Ja kupiłem ten obiektyw do 400D jako zamiennik kita i bardzo go sobie chwalę. To prawda, że jest dystorsja, to prawda, że jest aberracja, ale... to wszystko widać przede wszystkim na zdjęciach tablic testowych :-) W normalnych zdjęciach naprawdę te efekty są zaniedbywalne.

    Na ostrość zdjęć nie narzekam, aberrację ostatni raz widziałem robiąc zwyczajowe podczas poszukiwania aberracji zdjęcia drzew na tle nieba... Mam kilka obiektywów, ale ten spędza na moim aparacie najwięcej czasu, jest po prostu najwygodniejszy. Mogę go jedynie polecić.

    Nie przejmuj się też tym, że to EF-S, aparaty z matrycą APS-C mają się dobrze i będzie tak jeszcze długi czas. Moim zdaniem aparaty z matrycą pełnoklatkową są produkowane głównie dla fetyszystów pikseli i umrą naturalną śmiercią, bo są po prostu mało wygodne, a technologia pozwoli na osiągnięcie dobrej jakości obrazu z mniejszej matrycy.

  6. #16
    Początki nałogu Hellfire's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Koniaków
    Age
    39
    Posts
    414

    Default

    Quote Originally Posted by fliegermaus View Post
    Moim zdaniem aparaty z matrycą pełnoklatkową są produkowane głównie dla fetyszystów pikseli i umrą naturalną śmiercią, bo są po prostu mało wygodne, a technologia pozwoli na osiągnięcie dobrej jakości obrazu z mniejszej matrycy.
    Każdy ma prawo do swojego zdania i szanuję Twoje, ale kompletnie się z nim nie zgadzam. Wydaje mi się (jestem raczej pewny), że przyszłość należy właśnie dla pełnej klatki i za parę lat cropa, albo nie będzie wcale, albo będzie tylko w najtańszych modelach.

  7. #17
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Śląsk
    Age
    43
    Posts
    2,348

    Default

    Quote Originally Posted by fliegermaus View Post
    aparaty z matrycą APS-C mają się dobrze i będzie tak jeszcze długi czas. Moim zdaniem aparaty z matrycą pełnoklatkową są produkowane głównie dla fetyszystów pikseli i umrą naturalną śmiercią, bo są po prostu mało wygodne, a technologia pozwoli na osiągnięcie dobrej jakości obrazu z mniejszej matrycy.
    wow, no to pojechales po calosci .. rozumiem, ze sredni format w ogole nie powinien istniec bo jest juz mega niewygodny, tak

    sory, ale idac twoim tokiem rozumowania to po co nam lustra skoro jeszcze mniejsze matryce sa w kompaktach .. maly obrazek byl, jest i bedzie a asp-c to po prostu polsrodek, mniej lub bardziej niektorym wygodny :-)

  8. #18
    Uzależniony
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Krosno
    Age
    35
    Posts
    536

    Default

    no...ja bym raczej przychyla sie do opini Kubak82 i Hellfire
    w systemi Canona FF to raczej przyszlosc i to jest kierunek rozwoju
    crop pewnie jeszcze chwile bedzie...bo jakby na to nie patrzec ma swoje zalety
    6D 30D 35 85 70-200 430EX

    Pozdrawiam

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Śląsk
    Age
    43
    Posts
    2,348

    Default

    Quote Originally Posted by 777 View Post
    FF to raczej przyszlosc i to jest kierunek rozwoju
    nawet nie rozwoju ale powrotu do "normalnosci".. FF lansuje sie jako 7 cud swiata i niesamowite osiagniecie za ktore firmy kaza sobie placic krocie podczas gdy nic (poza wszechobecnym marketiniem) nic nie stoi na przeszkodzie by kazda puszka miala matryce wielkosci filmu maloobrazkowego.. asp-c pozwala pieknie podzielic rynek i nic pozatym..

    edit: czy ktos kiedykolwiek wprowadzil filmy o mniejszych wymiarach niz 35mm ?? tez bylby "crop" - nic tylko opatentowac tylko, ze czasy juz nie te
    Last edited by Kubak82; 27-11-2007 at 11:08 PM.

  10. #20
    zło konieczne Vitez's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Warszawa
    Posts
    19,804

    Default

    Quote Originally Posted by Kubak82 View Post
    edit: czy ktos kiedykolwiek wprowadzil filmy o mniejszych wymiarach niz 35mm ?? tez bylby "crop" - nic tylko opatentowac tylko, ze czasy juz nie te
    http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Photo_System

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •