nie zrozumiałem do końca, i teraz dopiero stwierdziłem że jednak wiem o co chodzi
wielkie dzięki za pomoc
jeszcze jedno pytanie, czy przed każdym zdjęciem muszę robić blokadę ekspozycji? czy wystarczy jak sobie ustawie raz ekspozycje na trybie manualnym, podniosę lampę, kliknę na * i już później będę mógł robić zdjęcia czy przed każdym zdjęciem muszę to robić?
po wcisnieciu * aparat nie bedzie wiecej robil przedblysku dopoki nie zmienisz zadnych ustawien w aparacie, czyli nie przekrecisz kolkiem nastawczym, nie zmienisz recznie przeslony lub czasu otwarcia migawki... zakladam ze robisz albo bedziesz ponawial proby na manualu... tak gwoli informacji polecam f/11 lub f/13 i 1/45 lub 1/60... to moje ulubione nastawy przy portretach w studio.
Łukasz Chyrek
canonowe puszki cyfrowe, szkła normalne, L'ki , stałki, filtry... i statyw też, wielka torba, plecak, speedlite'y, jakies zmiękczacze światła... no i jeszcze ściereczkę, pędzelek i wielką gruchę z apteki mam...
Mój fotoblog www.chyrek.com.pl
jeśli chodzi o czas otwarcia migawki to ja proponuję jednak 1/200 (lub inny najkrótszy czas synchro) ze względu na absolutne wyeliminowanie ewentualnego poruszenia (choć przy błysku trudno o poruszenie) no i ze względu na to, że w studio czasem naświetlania oprócz wpuszczenia ewentualnego światła zastanego nic nie wywalczysz.
EDIT: to, co napisałem powyżej nie wyklucza, rzecz jasna, zrobienia poprawnego zdjęcia w studio z czasem 1/60![]()
Ostatnio edytowane przez raster ; 25-11-2007 o 21:56
Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...
1/200 moze i owszem ale w sumie po co... jesli chodzi o sesje w studio... spokojnie wystarcza czasy o ktorych wczesniej pisalem... no chyba ze modelka ma ADHD to rozumiem. Natomiast krotsze czasy jak najbardziej przy strzelaniu w sytuacjach o ktorych pisal autor watku czyli kiedy modelki nie sa skupione na jednym fotografujacym i poruszaja sie tak jak im sie chce i kiedy im sie chce...
oczywiscie ja rowniez nie mowie, ze 1/200 w studio to zle... kwestia wlasnych ustawien i upodoban...
pozdrawiam
Łukasz Chyrek
canonowe puszki cyfrowe, szkła normalne, L'ki , stałki, filtry... i statyw też, wielka torba, plecak, speedlite'y, jakies zmiękczacze światła... no i jeszcze ściereczkę, pędzelek i wielką gruchę z apteki mam...
Mój fotoblog www.chyrek.com.pl
dzieki za tip z tym FELem, a kombinowalem na milion sposobow lacznie z MLU, acz praca z tym ciezka by byla ;p THX
30D + 50 mm 1.8 II + Sigma 18-50 3.5-5.6 DC + MC Peleng 3.5/8A + SpeedLite 580 IIEX + duuuuza doza fascynacji
Albo podstaw pracy w studiooczywiscie ja rowniez nie mowie, ze 1/200 w studio to zle... kwestia wlasnych ustawien i upodoban...(pomijam wykorzystanie światła zastanego, z okien itp.. ) Generalnie to: czas synchro, porządaną głębię regulujesz przesłoną a natężenie światła tylko na lampach.
wiwochetnie bym skorzystal z okazji focenia z lampani studyjnymibyłem dzisiaj chwilę w poznaniu w starym browarze i ku mojemu zdziwieniu odbywały się tam warsztaty fotograficzne,
polegało to na tym że dwóch ludzi ustawiało studio, modelki pozowały a ludzie mogli sobie porobić zdjęcia................. co to byly za warsztaty? czy platne? czy jakas prezentacja sprzetu foto? moze ktos sie orientuje czy bedza takie "warsztaty" organizowane w poznaniu w najblizszej przyszlosci???????? kto to organizuje?
Canon EOS, Tokina, Tamron, SpeedLite, Quantuum, Yongnuo
Ludzie co Wy bredzicie?? 1/200 - 1/160 a przyslona w zaleznosci ile lampy daja. Czasem jest tak ,ze lampy skrecone na minum a musimy podjechac z przyslona bo duzo zastanego np jest, albo lampa blizej, albo mocniej. Nie ma sztywnych regul, trzeba mierzyc.
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II