a na 16-35 nie zrobisz na f/1.4 i tak w kółko można się przekomarzać
a na 16-35 nie zrobisz na f/1.4 i tak w kółko można się przekomarzać
Chyba nie zrozumiales co mialem na mysli.![]()
Tu nie chodzi o przekomarzanie tylko o to aby okreslic sobie czego tak naprawde potrzeba. Nie da sie porownac tych 2 szkiel. Jedno jest jasnijsze i daje lepszy obraz, drugie daje bardzo szegoki kat widzenia ale i do ciemnych nie nalezy. I kazdy musi sobie sam odpowiedziec czego mu bardziej potrzeba a nie ktore lepsze![]()
http://www.16-9.net/lens_tests/cz21v...anon24l_7.html
Porównanie Canona 24/1.4L z królem testów wśród szerokiej optyki - Zeissem Contax 21mm f2.8 Distagon
- biorąc pod uwagę cenę Zeissa i większą uniwersalność 24/1.4L (AF) - to opcja godna rozważenia.
Z żółtego systemu pozostała mi 20/2.8D - kupiłem właśnie przejściówkę EOS/Nikon - nie spodziewam się co prawda cudów - ale jak mnie pozytywnie zaskoczy - nie omieszkam się podzielić wrażeniami.
Wini -dzięki - widziałem już wcześniej tę stronę - odwaliłeś kawał dobrej roboty - gratuluję
. Zdarza mi się robić zdjęcia we wnętrzach - wnętrz właśnie - nie myślę o tym szkle pod kątem reporterki; zatem w planowanych zastosowaniach brak AF nie będzie wielką niedogodnością; kontrast, oddanie kolorów i winietowanie - to muszę sam sprawdzić.
Pozdrawiam
Tak jest. Kawał dobrej roboty :-) Mam już Yashicę 135/2.8 C/Y jakby co ;-) Wygląda na niezłą fabrykę mydła![]()
A ja bym na Twoim miejscu kupil 24mm f2.8 Canona, mam nie narzekam, plastyka jak canona 50mm F1.4 troche wolny autofucus, ale duuuzo tanszy niz 24L.
Nie nie dlatego - nadal uważam, że 28/1.8 to bardzo dobre i niedoceniane szkło. Jeśli chodzi o ostrość i takie tam, to nie widziałem w praktyce różnicy. To co spowodowało zmianę to plastyka - dużo bardziej lubię rysunek 24L - taki jakis leicowski
5D 24/1.4@1.4
http://plfoto.com/1160147/zdjecie.html
5D 28/1.8@2.0
http://plfoto.com/1136773/zdjecie.html
Ostatnio edytowane przez Arkan ; 30-11-2007 o 12:46
Pentax K-5 II, Leica M9