No one niby sa ok po wyciagneciu z pudelka pod wzgledem kalibracji, ale to sprawdze na podstawie odbitek. Aledlaczego zatrzymywac funkcje jasniej ciemniej, w pokoju pracuje i w nocy i w dzien, przy zarowce i swietle dziennym.
Na podstawie czego???!!!
Monitor trzeba skalibrować, bądź przynajmniej wyregulować do standardu wynikającego z profilu pracy.
Bo oczy-mózg przyzwyczaja się do pewnego obrazu a ten będzie się zmieniał. Przy pracy gdzie ważny jest kolor dążyć należy do jak najbardziej stałych warunków oświetleniowych i nie kombinować nic z monitorem.
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Michał, dzięki za opinię. Ja wciąż nie mogę się zdecydować.
Im więcej czytam naszego tasiemca, również tego na nikoniarzach tym większy mętlik :-?
Też pewnie pójdę w kierunku s2243 bo to chyba najlepszy wybór cena/jakość.
Nie ukrywam, że przez chwilę myślałem aby szarpnąć się na NEC'a PA241 bo już za 3700 można go dostać (czyli ok 1200 drożej). Ale jak zobaczyłem taki oto filmik z różnicami między matrycami IPS a PVA:
http://www.youtube.com/watch?v=PUCpr...eature=related
to chyba sobie odpuszczę, ponieważ ja będę obrabiał i oglądał zdjęcia głównie w słabym oświetleniu w nocy...
a powiedzcie, czy ktoś z Was ma Eizo sx2262w ? Wart swojej ceny ?
Nie istnieją reguły opisujące dobrą fotografię, są tylko dobre fotografie. Ansel Adams
arekgd - ja tam spec od monitorów nie jestem , też pytałem speców o najrozsądniejszy wybór i wybrałem 2490wuxi2. Po kalibracji jest rewelacyjnie, wydruk w najdrobniejszych szczegółach identyczny jak to co widzę na monitorze. Więcej mi nie potrzeba.
A gdybym miał patrzeć na podobne testy to musiałbym kupić świetnego gatewaya za tysiaka a nie nec'a za prawie 3. Odpowiedz sobie jak często obrabiasz fotki siedząc pod takimi kątami do wyświetlacza lub tak blisko, żeby dostrzec tę przypadłość IPS?
Ja siedzę ok 60-80cm, nie widzę nic z tych rzeczy, nawet w ciemnościach, choć przyznaję, iż rzadko kiedy obrabiam zdjęcia w takich warunkach, gdyż są niezbyt optymalne do takiej pracy.
Technologia S-IPS jest archaiczna i obecnie niestosowana, a zdjęcia czy film przesadnie eksponują efekt. Można też nakręcić równie przerażający horror z rzeznikiem_lcduf w roli głównej - efekt na PVA będzie równie żałosny, jak srebrzenie czerni na IPS-ie. Każda technologia ma jakieś wady i w zależności od tego, co się chce udowodnić można eksponować jedne, a bagatelizować drugie.
Sugeruję dokonanie wizji lokalnej i ocenę we własnym zakresie tego, co nas bardziej wqvia. W Krakowie mam zaprzyjaźnione salony, mogę zaproponować prezentację PA231, 241 lub 271W i porównanie ich z EIZO CG241W na S-PVA.
Zawsze, gdyż siedząc na wprost jest inny kąt parzenia na środek ekranu a inne w narożniki. I to dodatkowo każdy z kątów jest inny, bo patrzymy okiem dominującym, czyli niesymetrycznie.
Proszę może nie naciągać rzeczywistości co?
Wystarczy przyłożyć czarną kartkę do ekranu i porównać. Albo spojrzeć na czarną ramkę monitora i ekran w lewym dolnym rogu (dla prawoocznych). Świecenie czerni na monitorach graficznych IPS'owych, jest widoczne nawet w dzień przy lekkim zacienieniu stanowiska pracy.
Do pewnych zastosowań (portret, śluby, akt) trzeba obowiązkowo użyć monitorów IPS-owych i ich czerń jest wówczas złem koniecznym, które trzeba zamaskować. Odpowiednio zaaranżować miejsce pracy, unikać czarnego tła, dobrać dynamikę do właściwości postrzegania. W zamian za trudności "użytkowe" monitor da pięknie liniowy obraz i naturalną skórę. Nie zamiatajmy jednak tej wady pod dywan, bo trzeba specjalnych zabiegów aby ją zminimalizować, normalnie widać ją jak cholera.
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl