Cytat Zamieszczone przez banan82 Zobacz posta
hmm, czy w takim razie nie lepiej byloby skalibrowac monitor do 5000K, z tego co wiem to wiekszosc odbitek jest wlasnie w tej temperaturze robiona. Wtedy monitor bedzie bardziej "zolto-zielony" czyli blizej temu co co na papierze.

czy konwersja do profilu papieru, pomimo ze softproofing pokazuje bardzo minimalne roznice ma az takie znaczenie ?
5000K w przypadku fotografii to dużo za "ciepło". Model barwny sRGB jest oparty o punkt bieli 6500K więc tak powinny być ustawione urządzenia a materiał oglądany w świetle dziennym 5000K. Taki drobny niby-paradoks. Można oczywiście skalibrować monitor do oświetlenia, nawet niektóre szkoły to zalecają. Osobiście uważam, że warto jeśli oświetlenie niewiele odstaje od referencyjnego. Jeśli to przypadkowy pokój, z mieszanym oświetleniem i kolorowymi ścianami/meblami/zasłonami lepiej zaopatrzyć się w stołową lampę 5000K. Tymczasowo może Pan zaeksperymentować i ustawić monitor na 6000K. 500K to bezpieczny margines na "doregulowanie". Przykładowo przy monitorach służących jako przygotowalnia do druku, ustawiam np 5500K zamiast referencyjnego 5000K z uwagi właśnie na niedoskonałość posiadanego światła i wybielacze w papierze. Optycznie daje to lepszą zgodność. Proszę jednak pamiętać że wszelkie odstępstwa od standardów mogą się mścić w najmniej odpowiednich momentach, więc ostrożnie.

Konwersja do przestrzeni maszyny jest konieczna, obowiązkowa i proszę to sobie wbić na stałe jako ostatni krok przed zapisaniem pliku.