Pokaż wyniki od 1 do 10 z 3771

Wątek: Monitory - porady, problemy itd.

Widok wątkowy

  1. #9
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    A Spectraview II to któryś Eye One + soft od Basicolor ? Czym to się różni co Spectraview profilera dostępnego jako download dla monitorów Spectraview (i obsługującym - z tego co wiem - cały szereg kalibratorów) ?
    Możesz pomóc usystematyzować wiadomości na ten temat ?



    A jak dobrze skontrolować jakość podświetlenia matrycy ? Pomierzyć kalibratorem ?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!


    No dobra, a jakby go skalibrować programowo to też nic nie można na ten temat powiedzieć ?
    I sorry za być może głupie pytanie - na czym dokładnie polega przewaga sprzętowej kalibracji ? Rozumiem że ingeruje się w LUT monitora a nie karty graficznej, ale co dokładnie z tego wynika ?


    Spectraview II to profiler sprzedawany tylko w US - trochę prostszy, ale za to kalibrujący wszystko, co tylko da się sprzętowo skalibrować. W Europie wraz z monitorami serii Spectraview dostarczany jest Spectraview Profiler 4, który jest niczym innym jak profilerem basICColor display 4 z logo Neca. Problem polega na tym, że oficjalnie Spectraview Profiler 4 aka basICColor display 4 nie wspiera sprzętowej kalibracji Neców nie-spectraview. O ile w starszych panelach nie stanowiło to problemu, bo za pomocą myku w menu można było przełączyć normalnego Multisynca w tryb Spectraview, o tyle w nowszych to poblokowali i jak narazie nikt nie wymyślił, jak to obejść.

    Monitor sprawdzam wyświetlając jednolitą aplę: białą, szarą, czarną, czerwoną, zieloną i niebieską, oraz rzeźnika. Należy sprawdzić, czy monitor nie ma widocznych plamideł, hotów, deadów i syfów.

    Na chwilę obecną pewne jest, że nowa wersja amerykańskiego Spectraview II będzie sprzętowo kalibrowała P221, gdyby europejski basICColor display/Spectraview profiler również go sprzętowo kalibrował, to byłoby to sporym zaskoczeniem.

    Sprzętowa kalibracja polega na wprowadzniu korekty linearyzacyjnej do 10-o lub więcej bitowego LUT panelu, dzięki czemu nie traci się dostępnej palety. W kalibracji tradycyjnej korekta wprowadzana jest do LUT karty graficznej, która jest jedynie 8-o bitowa, co powoduje obcięcie dostępnej palety, objawiające się bandingiem w gradientach.
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 19-01-2009 o 12:32

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •