Ja jednak skłaniałbym ku pierwszemu, przypomnę, że mam Belineę 2080 S2 i gdyby miała te 300 pix szerzej to bym jej nie wymieniał w ogóle... Sądzę Tom, że Twoimi kategoriami Taka Belinea i ten NEC to noc i dzień, prawda ?![]()
Ja jednak skłaniałbym ku pierwszemu, przypomnę, że mam Belineę 2080 S2 i gdyby miała te 300 pix szerzej to bym jej nie wymieniał w ogóle... Sądzę Tom, że Twoimi kategoriami Taka Belinea i ten NEC to noc i dzień, prawda ?![]()
O obiektywach wiem prawie wszystko
Tak, Nec 2470 jest lepszy, ale to krok w nieodpowiednim kierunku. Wszystkie Nec'e z końcówką 70 są projektowane na potrzeby wielkich korporacji, stanowiących znaczący udział w sprzedaży Nec'a. Monitory tego typu mają np możliwość zdalnego zarządzania, przydatne kiedy admin ma pod opieką 200 komputerów, manipulują jaskrawością, zależnie od tego czy monitor wyświetla białą kartkę worda, czy czarny program księgowy. Jest strojony do warunków oświetlenia dziennego-biurowego, no i najważniejsze ma 8-bitowy kolor wspomagany FRC. Ogólnie to monitor nie do fotografii.
Nec'e do tego celu mają 90 w symbolu oraz "i" na końcu.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 28-10-2008 o 22:46
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Ale Eizo 2431 zgodnie z tym, co pisze producent, jest też do zastosowań biurowych... ? To ile trzeba wydać, żeby mieć LCD jako tako nadający się do fotografii, skoro 4000 PLN to mało ?Jaką będę miał korzyść wybierając Eizo 2431 zamiast NEC 2470 ?
2470 jest tak jakoś memu sercu bliższy, mam taki sam obiektyw![]()
Ostatnio edytowane przez Cichy ; 29-10-2008 o 00:09
O obiektywach wiem prawie wszystko
Eizo S2431W to jest monitor uniwersalny, racja, ale jednocześnie jako-tako nadaje się do fotografii. 4 tys zł to nie jest mało, i mozna za to kupić monitory bardzo dobrze nadające się do foto. Nawet profesjonalnie. Poniżej modele w tej okolicy:
Nec 2190UXi
Nec 2690WUXi
Lacie 320
Eizo CG19
Eizo CG222W
Eizo S2431W jest o tyle lepszy od Nec 2470WNX, że ma 10-bitową korekcję gamma. Skutkiem tego pokazuje lepsze detale w światłach i cieniach. Praktycznie nie ma tendencji do zbyt kontrastowego obrazu.
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Dziękuję Tom za wyjaśnienie, jedyne, co do mnie przemawia, to lepsze szczegóły w cieniach i światłach
Jeśli chodzi o pozostałe typy, to nie wchodzą w grę, wyłącznie 24" mnie interesuje.
O obiektywach wiem prawie wszystko
Cichy, jeśli wolno spytać, czemu się tak okopałeś przy tych 24". Za wymieniony przez Ciebie budżet możesz mieć w pełni kalibrowalny, 22-calowy (chyba 12-bitowy) CG222W, który potrafi pokazać szczegóły w każdym zakresie. Jeśli postawisz sobie obok niego jakąkolwiek 19-kę na narzędzia, to robi Ci się naprawdę komfortowe stanowisko.
I gratis dostajesz jeszcze przecudny, czarny kapturek![]()
BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie
To jeden z kluczy, szczególnie w fotografii ślubnej. Monitory nie przystosowane do fotografii pokazują obraz zbyt nasycony, kontrastowy i za jasny. Oczywiście na odbitce może to wychodzić odwrotnie, za ciemne, wyprane.
Zatem 26" Nec też powinien znaleźć się w kręgu zainteresowania, bo to prawie to samo co 24".
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Ostatnio edytowane przez Cichy ; 29-10-2008 o 12:22 Powód: Automerged Doublepost
O obiektywach wiem prawie wszystko
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
No niby tylko 2,5 cm szerszy... Ech, ćwiek zabity. A matrycę ma IPS, jest jakaś zasadnicza różnica między PVA ? A w ogóle któryś z nich z natury rzeczy mniej "męczy" wzrok, bo o tym właściwie nie pomyślałem..
O obiektywach wiem prawie wszystko