Pokaż wyniki od 511 do 520 z 3771

Wątek: Monitory - porady, problemy itd.

Widok wątkowy

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez renes Zobacz posta
    Po załączeniu profilu do CS2 był zaskoczony że w Camera Raw nie można tegoż profilu załączyć (nie pracuje w tej wywoływarce) i więcej nie był w stanie pomóc.
    Nie znam Camera Raw, ale z punktu widzenia cm, to jest chyba to samo co Lightroom. Jeśli nie, proszę o sprostowanie kogoś, kto ma ten plugin. LR z ACR ma wspólne ustawienia zarządzania kolorem z Photoshopem. Żadnego profilu monitora się nigdzie zatem nie załącza. Najważniejsze etapy kalibracji toru video:

    1. Wszystkie ustawienia zaawansowane w sekcjach związanych w kolorem, ekranu na domyślne.
    2. Skasować wszystkie gamma loadery. Ma być tylko jeden, od X-Rite Mach3.
    3. Dokonać prekalibracji monitora, ustawiając jasność (ok 100cd/m^2) i temperaturę bieli (6500K) zgodnie z wytycznymi w profilerze Mach3.
    4. Wykonać samo profilowanie.
    5. Sprawdzić czy stworzony profil jest jako domyślny w systemie operacyjnym.
    6. Sprawdzić czy w profilach Photoshopa profil monitora jest związany z Monitor RGB jak na załączonym obrazku: Oczywiście profil będzie się nazywał inaczej.


    7. Ustawić przestrzeń roboczą na AdobeRGB lub ProPhoto, jeśli pracujemy z RAW'ami. Nie ustawiać przestrzeni roboczej na przestrzeń monitora ani na sRGB.
    8. Otwierać zdjęcia w oryginalnej przestrzeni fotografii, lub szerszej. Nigdy nie konwertować do przestrzeni monitora.
    9. Ustawiać próbę koloru na sRGB i włączać pogląd jeśli zdjęcia obrabiane są pod lab. Wówczas Photoshop będzie symulował kolory z przestrzeni zdjęcia, które nie mieszczą się w sRGB.

    Zabiegi 7 do 9 są konieczne jeśli zdjęcia są zapisywane z szerszą informacją kolorystyczną niż sRGB. Inaczej faktycznie może być, że zdjęcie AdobeRGB niekontrolowanie otwarte w mniejszej przestrzeni jest wyprane z koloru. Barwy spoza przestrzeni monitora po prostu nie są widoczne poprawnie. "Wąskie gardło" sRGB zawsze gdzieś występuje. Można je ominąć stosując RAW, monitor szerokogamutowy i takąż drukarkę fotograficzną. Wówczas w większym stopniu jest to samo w całym procesie obróbki. Jeśli natomiast w torze jest sRGB, w postaci monitora i/lub minilabu, trzeba umiejętnie przewidywać efekt/symulować/konwertować AdobeRGB do sRGB aby wizualnie zachować żądany efekt.

    PS. Przepraszam jeśli niejasno piszę, zmęczony już jestem.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 30-07-2008 o 22:54
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •