Pokaż wyniki od 1 do 10 z 3771

Wątek: Monitory - porady, problemy itd.

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar motoko
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Westquarter / Szkocja
    Wiek
    49
    Posty
    89

    Domyślnie

    Tom01 - nie ma co ukrywać że jesteś tutaj monitorowym guru, więc ja też podłączę się do długiej litanii pytań.

    Czy ma jeszcze sens kupowanie monitora kineskopowego? Pytam z tej prostej przyczyny iż nie mogę sobie pozwolić na przyzwoitego LCD i chciałbym poszukać czegoś na starym dobrym kineskopie.
    Widzę, że szansa na kupienie badziewnego i totalnie nieprzydatnego do fotografii LCD-ka jest ogromna a jak wygląda sprawa w przypadku CRT?
    Mało tego, ale coś tam znalazłem: SONY
    Albo: LACie
    Jak wygląda sprawa utraty parametrów i wypalenia w związku z wiekiem monitora? Wiadomo że modele tej klasy używane były do pracy a nie zabawy i stąd moja obawa o możliwość znacznego zużycia mimo czasami relatywnie młodego "wieku".
    Dziękuję i gratuluję cierpliwości!
    I cyfra i analog...

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez motoko Zobacz posta
    Czy ma jeszcze sens kupowanie monitora kineskopowego?
    Jeśli chodzi o duże, profesjonalne, nie ma sensu. To, jak słusznie Pan zauważył, sprzęt do pracy i ostatnie lata świecił na okrągło. Pierwsze przejawy zużycia CRT wykazuje po 1,5 roku pracy. Po 4 latach to nieboszczyk, z jedną nogą na tamtym świecie. Szczególnie mało trwałe były kineskopy z maską szczelinową. W znacznie lepszej kondycji można znaleźć mniejsze, 17-19". Mniejszą powierzchnię można rozświetlić mniejszą energią emisji, co przekłada się wyraźnie na żywotność dział elektronowych.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Nysa
    Posty
    42

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Jeśli chodzi o duże, profesjonalne, nie ma sensu.
    To ja chyba mam farta, jakieś 8 miesięcy temu zakupiłem Eizo flexscan T966 na allegro z pełną świadomością że to może być przecież tylko złom ale po prostu byłem zmuszony, funduszy brak na nowe eizo a stary samsung zgasł w oczach. Sprzedawca zapewniał że na liczniku jest tylko 3500 godzin i chyba tak jest bo obraz jest naprawdę dobry. Teraz dopiero czuję komfort pracy na 22 calach i krystalicznym obrazie, oczywiście dokupiłem kalibrator. Sam czytając Pańskie porady namówiłem kolegę (który akurat też musiał zmienić monitor) na eizo 1932. On jest bardzo zadowolony ale ja i tak wolę swójego kineskopowego olbrzyma.
    Pozdrawiam
    40d z gripem, 17-55 2,8 IS, 85 1,8 70-200 4,0L IS, 300d z gripem, 18-55, 50 1.8 II, 28-135 IS USM, 420 EX

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    510

    Domyślnie

    Witam,

    Czy jest ktoś z forum z Warszawy kto odpłatnie skalibruje monitor za rozsądną cenę? Własnie nabyłem Eizo S1932 i kalibrator Eye-One Display 2 i nie jestem już pewien czy dobrze go skalibrowałem bo zdjęcia skonwertowane z Camera RAW do CS2 wyglądają kiepsko - duża utrata kolorów, kontrastu, itd. Wydaje mi się, że profil kalibracji powinien zostać załączaony także do Camera Raw podobnie jak zostało to zrobione do CS2, ale nie wiem jak to wykonać. Sprawa jest pilna, będę wdzięczny za pomoc. Można pisać także na renes@go2.pl

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez renes Zobacz posta
    Czy jest ktoś z forum z Warszawy kto odpłatnie skalibruje monitor za rozsądną cenę?
    Może szybciej uda się coś doradzić, jeśli opisze Pan krok po kroku co Pan robił przy kalibracji? Jak są ustawione mechanizmy odpowiedzialne za kolor w aplikacjach? W jakich przestrzeniach są zapisywane pliki na wszystkich etapach? Jakie są ustawienia karty graficznej?

    PS. Interwencja technika na miejscu to może być dość kosztowna sprawa, o ile to ma być specjalista, a nie domorosły fachowiec.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 30-07-2008 o 21:38
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  6. #6
    Uzależniony
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    510

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Może szybciej uda się coś doradzić, jeśli opisze Pan krok po kroku co Pan robił przy kalibracji? Jak są ustawione mechanizmy odpowiedzialne za kolor w aplikacjach? W jakich przestrzeniach są zapisywane pliki na wszystkich etapach? Jakie są ustawienia karty graficznej?

    PS. Interwencja technika na miejscu to może być dość kosztowna sprawa, o ile to ma być specjalista, a nie domorosły fachowiec.
    Fakt że kosztowna, brałem to pod uwagę, ale zakup monitora i kalibratora trochę oczyścił moją kieszeń (kupiłem zresztą u Pana - tym co tak Pana "nękał" ostatnio za długie oczekiwanie, to ja), stąd pytanie do forumowiczów. Do skalibrowania poprosiłem dziś znajomego, który bardziej niż ja na tym się zna. Po załączeniu profilu do CS2 był zaskoczony że w Camera Raw nie można tegoż profilu załączyć (nie pracuje w tej wywoływarce) i więcej nie był w stanie pomóc. A ja nie mam specjalnej wiedzy na temat ustawień np. karty graficznej i wspomnainych przez Pana mechanizmach.
    Na pewno Aparat jest ustawiony na Adobe RGB i w tej przestrzeni pracuję w Camera Raw.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez renes Zobacz posta
    Po załączeniu profilu do CS2 był zaskoczony że w Camera Raw nie można tegoż profilu załączyć (nie pracuje w tej wywoływarce) i więcej nie był w stanie pomóc.
    Nie znam Camera Raw, ale z punktu widzenia cm, to jest chyba to samo co Lightroom. Jeśli nie, proszę o sprostowanie kogoś, kto ma ten plugin. LR z ACR ma wspólne ustawienia zarządzania kolorem z Photoshopem. Żadnego profilu monitora się nigdzie zatem nie załącza. Najważniejsze etapy kalibracji toru video:

    1. Wszystkie ustawienia zaawansowane w sekcjach związanych w kolorem, ekranu na domyślne.
    2. Skasować wszystkie gamma loadery. Ma być tylko jeden, od X-Rite Mach3.
    3. Dokonać prekalibracji monitora, ustawiając jasność (ok 100cd/m^2) i temperaturę bieli (6500K) zgodnie z wytycznymi w profilerze Mach3.
    4. Wykonać samo profilowanie.
    5. Sprawdzić czy stworzony profil jest jako domyślny w systemie operacyjnym.
    6. Sprawdzić czy w profilach Photoshopa profil monitora jest związany z Monitor RGB jak na załączonym obrazku: Oczywiście profil będzie się nazywał inaczej.


    7. Ustawić przestrzeń roboczą na AdobeRGB lub ProPhoto, jeśli pracujemy z RAW'ami. Nie ustawiać przestrzeni roboczej na przestrzeń monitora ani na sRGB.
    8. Otwierać zdjęcia w oryginalnej przestrzeni fotografii, lub szerszej. Nigdy nie konwertować do przestrzeni monitora.
    9. Ustawiać próbę koloru na sRGB i włączać pogląd jeśli zdjęcia obrabiane są pod lab. Wówczas Photoshop będzie symulował kolory z przestrzeni zdjęcia, które nie mieszczą się w sRGB.

    Zabiegi 7 do 9 są konieczne jeśli zdjęcia są zapisywane z szerszą informacją kolorystyczną niż sRGB. Inaczej faktycznie może być, że zdjęcie AdobeRGB niekontrolowanie otwarte w mniejszej przestrzeni jest wyprane z koloru. Barwy spoza przestrzeni monitora po prostu nie są widoczne poprawnie. "Wąskie gardło" sRGB zawsze gdzieś występuje. Można je ominąć stosując RAW, monitor szerokogamutowy i takąż drukarkę fotograficzną. Wówczas w większym stopniu jest to samo w całym procesie obróbki. Jeśli natomiast w torze jest sRGB, w postaci monitora i/lub minilabu, trzeba umiejętnie przewidywać efekt/symulować/konwertować AdobeRGB do sRGB aby wizualnie zachować żądany efekt.

    PS. Przepraszam jeśli niejasno piszę, zmęczony już jestem.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 30-07-2008 o 22:54
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  8. #8
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    54

    Domyślnie

    Witam.


    Moje pytanie: czy dzisiaj lepszą jakość oferują LCD czy CRT? Pytanie z zakresu super-zielony, jednak od kilku lat całkowicie nie interesuję się sprzętem komputerowym, właściwie zajmuję się już tylko fotografią i być może czas na zmianę. Na razie pracuję na CRT AOC 17" - czy w cenie do 1000 zł dostanę coś lepszego? Podejrzewam że w LCD nie ma szans, więc jak z CRT?

    z góry dziękuję za odpowiedź
    "Cóż piękniejszego nad niebo, które ogarnia wszystko, co piękne."
    Mikołaj Kopernik

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •