Napisany 12 czerwiec 2007 - 19:25
Oto poszczególne oferty gwarancyjne producentów monitorów LCD:
Gwarancja LG Electronics
Monitory LCD firmy LG Electronics są obięte 36 miesięczną gwarancją. Każdy z nich zaliczany jest do paneli klasy II opisanej normą ISO 13406-2. Wybrane modele LCD obięte są gwarancją 30 dniową - w przypadku wystąpienia jakiegokolwiek złego pixela lub sub-pixela producent gwarantuje wymiane monitora na nowy.
Gwarancja Samsung
Wszystkie monitory LCD firmy Samsung wykorzystują panele klasy II opisanej normą ISO 13406-2. Norma ta określa typ i liczbę możliwych do wystąpienia błędnych pikseli na 1 milon pikseli. Norma dzieli panele TFT LCD na klasy określające liczbę i rodzaj defektów matrycy. Defekty te mogą ale nie muszą wystąpić w danym panelu TFT. Ich liczba i położenie są podstawową przy określaniu warunków gwarancji na monitory LCD. Gwaracja obejmuje okres 36 miesięcy.
*Gwarancja ZeroBright Dot
Modele monitorów LCD firmy Samsung takie jak 173P+, a także 193P+ objęte są gwarancją ZeroBright Dot, czyli gwarancją braku jasnych pikseli w matrycy. Wadliwe jasne piksele (czerwone, zielone, niebieskie i białe) oznaczają piksele, które zawsze świecą, czyli są "włączone". Niniejsza gwarancja umożliwia wymianę lub naprawę produktu w ciągu 14 dni od daty zakupu.
Gwarancja NEC
Monitory LCD NEC objęte są 36 miesięczną gwarancją. Monitory należą do klasy II opisaną normą ISO 13406-2.
Gwarancja Philips
Monitory LCD firmy Philips objęte są 36 miesięczną gwarancją. W przypadku problemów z monitorem, błednymi pixelami należy skontaktować się z Działem obsługi klienta - podając przy tym model urządzenia, numer seryjny, oraz datę zakupu.
*Wybrane modele objęte są tzw. polisą "Perfect Panel". W jej ramach Philips gwarantuje, że każdy monitor LCD, w którym pojawi się jasno świecący piksel (bright dot) lub piksel wypalony (black dot) – zostanie naprawiony lub wymieniony na urządzenie pozbawione tych wad. Polisa Perfect Panel obowiązuje przez cały okres trwania gwarancji czyli przez 3 lata.
Gwarancja iiyama
Monitory E-yama firmy iiyama posiadają 36 miesięczną gwarancję door-to-door.
Oznacza to że uszkodzony monitor jest bezpłatnie odbierany od użytkownika a następnie po naprawie lub wymianie dostarczany przez spedytora wskazanego przez firmę iiyama.
Monitory LCD e-yama produkowane przez firmę iiyama należą do paneli klasy 2 według normy ISO 13406-2. Norma ta określa między innymi dopuszczalne ilości wadliwych pikseli w monitorze.
Gwarancja AG Neovo
Monitory AG Neovo objęte są trzyletnią gwarancją. Gwarancja realizowana jest w systemie Door-to-Door (koszty przesyłki w strone serwisu jak i do klienta pokrywa serwis). Wadliwy monitor należy dostarczyć osobiście bądź za pośrednictwem kuriera na podany poniżej adres wyznaczony przez producenta.Uprzednio przed tym faktem należy skontaktować się z serwisem w celu nadania numer RMA oraz ustaleniu sposobu przesyłki urzadzenia.
Spełniając oczekiwania klientów AG Neovo stworzyło własny standard określania uszkodzonych matryc. Dotyczy on wszystkich monitorów 15, 17, 19 i 20 calowych. Monitor podlega naprawie lub wymianie w okresie trwania gwarancji, jeżeli:
~na całej powierzchni matrycy wystąpi 1 lub więcej wadliwych pikseli
~ w obszarze prostokąta znajdującego się w centralnej części matrycy (prostokąt wyznaczamy dzieląc wielkość ekranu na 3 równe części w poziomie i w pionie) znajduje się chociaż jeden lub więcej wadliwy subpiksel
~ w obrębie kwadratu 5 na 5 mm wystąpią 2 lub więcej wadliwe piksele lub subpiksele.
Gwarancja Belinea
Monitory Belinea posiadają 36 miesięczną gwarancję producenta.
Gwarancja określa politykę firmy Maxdata dotyczącą martwych pikseli w panelach LCD Belinea.
Martwe piksele w monitorach LCD Belinea
MAXDATA uznaje, że monitor kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej jeśli posiada uszkodzony:
~jeden piksel w części centralnej,
~lub dwa piksele poza częścią centralną ekranu jeśli odległość między nimi jest mniejsza niż 15 cm,
~lub trzy piksele.
Subpiksele
MAXDATA uznaje, że monitor kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej jeśli posiada:
~jeden z trzech wadliwych leżących obok siebie subpikseli (<10mm) znajdujący się w części centralnej ekranu,
~w części centralnej ekranu znajdują się trzy wadliwe świecące subpiksele,
~na całym panelu występuje >9 wadliwych subpikseli.
*Część centralna wyświetlacza oznacza koło o średnicy 1/3 przekątnej panela, którego środek znajduje się w punkcie przecięcia przekątnych ekranu.
Przykładowe średnice obszaru centralnego dla różnych modeli paneli LCD BELINEA: 15”=12,5 cm; 17”=14,4 cm; 18”=15,3 cm; 19”=16,0 cm
*Producentem monitorów Belinea jest niemiecka firma Maxdata.
Gwarancja BenQ
Monitory Benq posiadają 36 miesięczną gwarancję. Należą do II klasy opisanej w normie ISO 13406-2. Aby skorzystać z uprawnień gwarancyjnych należy skontaktować się Autoryzowanym przez BENQ serwisem.
Gwarancja Fujitsu-Siemens
Monitory Fujitsu-Siemens posiadają 36 miesięczną gwarancję. Obięte są systemem door-to-door (całkowity koszt transportukoszt transportu monitora pokrywa producent). Moniotry Fujitsu-Siemens określone są w normie ISO 13406-2 - mówiącej o dopuszczalnej liczbie martwych pikseli w panelach LCD klasy II. W przypadku wadliwego monitora należy skontaktować się z Centrum Obsługi Kilenta w celu uzyskania dalszych informacji na temat lokalizacji najbliższego autoryzowanego serwisu.
Gwarancja HP
Monitory HP objęte są 36 miesięcznym okresem gwarancyjnym. W przypadku nieprawidłowego działania monitora należy skontaktować się telefonicznie z Centrum Serwisowym HP w celu ustalenia rodzaju usterki oraz konieczności wysyłki do serwisu.
Martwe piksele w monitorach LCD HP
HP uznaje, że monitor kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej jeśli posiada uszkodzony:
~jeden piksel w części centralnej,
~lub dwa piksele poza częścią centralną ekranu jeśli odległość między nimi jest mniejsza niż 15 cm,
~lub trzy piksele.
Norma ISO 13406-2
Norma ISO 13406-2 określa między innymi typ i liczbę możliwych do wystąpienia błędnych pikseli na 1 milion pikseli.
Norma dzieli panele TFT LCD na klasy określające liczbę i rodzaj defektów matrycy. Defekty te mogą ale nie muszą wystąpić w danym panelu. Ich liczba i położenie są podstawą przy określaniu warunków gwarancji na monitory LCD.